Το WWE έχει εξελιχθεί σε ένα show και οι… άλλοτε παλαιστές σε τηλεοπτικοί αστέρες, με στημένους διαλόγους, κινήσεις και χαρακτηριστικά. Ήταν λογικό, λοιπόν, κάποτε να φθάσει και ο κορεσμός, με τους fans του «αθλήματος» να απογοητεύονται από τα τωρινά events, αναπολώντας τις παλιές «κλασσικές» εποχές του πρωταθλήματος, τη λεγόμενη Attitude Era. Από το 1997 περίπου και για τα επόμενα πέντε χρόνια, το WWE «πάλευε» με το WCW (World Championship Wrestling), με σκοπό να κατακτήσει το τηλεοπτικό κοινό και να αποδείξει πως είναι το μοναδικό πραγματικό πρωτάθλημα wrestling. Το κέρδος από αυτήν τη σύγκρουση ήταν μοναδικές, άκρως θεαματικές μάχες, που κανένας δε θα ξεχάσει. Εκεί επικεντρώνεται ο φετινός τίτλος της Yuke’s, η οποία με το reboot που έκανε πέρυσι στη σειρά κατάφερε να βελτιώσει αρκετά το παιχνίδι.
Το WWE ’12 περιελάμβανε άφθονα events και πολλούς παλαιστές, αλλά και πάλι δεν ήταν ο τίτλος που θα έκανε τη μεγάλη διαφορά. Με το φετινό WWE, η Yuke’s ευελπιστεί να ξανακερδίσει τους gamers, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αγωνιστούν στην Attitude Era. Το Attitude Era Mode, λοιπόν, αποτελεί το single-player campaign του παιχνιδιού, αντικαθιστώντας το Road to Wrestlemania. Η δομή τους είναι σχεδόν η ίδια, με τη διαφορά πως στο καινούργιο mode είναι ουσιαστικά μια εξιστόρηση γεγονότων μέσα από αληθινά video και τηλεοπτικά στιγμιότυπα, όπως παιζόταν κάθε Δευτέρα στις εκπομπές των δύο πρωταθλημάτων.
Ακόμα και αν ο παίκτης δεν έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο «άθλημα» ή δεν πρόλαβε την Attitude Era, τα εισαγωγικά videos εξηγούν και την παραμικρή λεπτομέρεια, βάζοντάς τον στο κλίμα του παιχνιδιού. Στα έξι του κεφάλαια έχουμε την ευκαιρία να αναβιώσουμε επικές μάχες, ενώ θα αγωνιστούμε με παλαιστές που έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά τους στην ιστορία του παγκόσμιου wrestling, όπως οι D-Generation X, ο Steve Austin και ο The Rock. Σε κάθε μάχη, εκτός από τη νίκη, σκοπός μας είναι να ολοκληρώσουμε και μερικά συγκεκριμένα objectives που μας δίνονται, τα οποία είναι βασισμένα σε αληθινά γεγονότα που έλαβαν μέρος στον κάθε αγώνα. Για παράδειγμα, θα πρέπει να χτυπήσουμε τον αντίπαλό μας με κάποιο αντικείμενο ή να τον βγάλουμε knock out με έναν συγκεκριμένο τρόπο, όπως ακριβώς είχε συμβεί στην πραγματικότητα.
Ολοκληρώνοντας τα παραπάνω objectives ξεκλειδώνουμε νέους παλαιστές, arenas, videos και διάφορα καλούδια που συμπληρώνουν την πολύ θετική παρουσίαση της Attitude Era. Γενικά, η Yuke’s έχει καταφέρει να μεταφέρει με απόλυτη ακρίβεια όλα τα γεγονότα της χρυσής εποχής, φέρνοντας στον παίκτη μια ολοκληρωμένη wrestling εμπειρία. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα modes είναι σχεδόν τα ίδια με εκείνα του περσινού παιχνιδιού. Στο Play Mode έχουμε την ευκαιρία να βρεθούμε αμέσως στο ρινγκ σε αγώνες 1vs1, 2vs2 αλλά και 1vs3 Tag και King of the Ring, με τους κανόνες να ποικίλουν (Tag Team, Hell in a Cell, Last Man Standing…). Το WWE Universe επιστρέφει ανανεωμένο, με live πρόγραμμα των πραγματικών καθημερινών events, με τα σενάρια να βασίζονται στα αληθινά, ενώ το Creation Center είναι πιο πλούσιο από ποτέ.
Φέτος, εκτός από τα Create a Superstar/Diva και Create a Move Set τα οποία έχουν εμπλουτιστεί με περισσότερες επιλογές, στο Create an Arena έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε από το μηδέν αρένα όπως την ονειρευόμαστε, τοποθετώντας τα καθίσματα, τις οθόνες και τα προστατευτικά κιγκλιδώματα όπου επιθυμούμε. Όλες τις δημιουργίες μας μπορούμε να τις μοιραστούμε και με τους φίλους μας στο online κομμάτι του παιχνιδιού. Στο multiplayer, όμως, φαίνεται πως τα προβλήματα του παρελθόντος συνεχίζουν να υφίστανται. Μπορεί στα 1vs1 να μην αντιμετωπίσουμε κάποιο σοβαρό lag, όχι ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση, αλλά αυτό που γίνεται στα υπόλοιπα modes με περισσότερους παλαιστές είναι τραγικό. Μια θετική κίνηση της Yuke’s στο multiplayer είναι πως πλέον, αν δεν υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός παικτών, ένας παλαιστής Α.Ι. συμπληρώνει την κενή θέση.
Ο χειρισμός του WWE ’13 είναι ακριβώς όπως του περσινού παιχνιδιού της σειράς, απλός, εύκολος και κατανοητός από όλους. Οι λαβές πραγματοποιούνται πανεύκολα, με το πάτημα του Α, ενώ και οι υπόλοιπες κινήσεις έχουν απλοποιηθεί, περιορίζοντας τα πλήκτρα που απαιτούνται για την πραγματοποίησή τους. Στον τεχνικό τομέα, η Yuke’s χρησιμοποιεί και φέτος την Predator 2.0 engine με ελάχιστες βελτιώσεις, οι οποίες δεν φέρνουν μεγάλες αλλαγές στην απεικόνιση των χαρακτήρων. Οι παλαιστές συνεχίζουν να φαίνονται ψεύτικοι και πλαστικοί, με μια γυαλάδα που τους κάνει να μοιάζουν με… Action Man. Μπορεί να γίνονται πιο εμφανή οι λεπτομέρειες των προσώπων τους, αλλά σε καμία περίπτωση το οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό.
Η «Predator Technology» λειτουργεί σωστά, με τα animations να εμφανίζονται ρεαλιστικά, και τις κινήσεις να διακόπτονται όταν ο αθλητής δέχεται ξαφνικά χτυπήματα, όπως ακριβώς και στο WWE ’12. Περνώντας στον ηχητικό τομέα του παιχνιδιού, ο developer έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, ενσωματώνοντας το original soundtrack της Attitude Era, με τα τραγούδια να είναι εκείνα που παιζόταν τότε. Τα intros των παλαιστών είναι άκρως ρεαλιστικά, ενώ η παρουσίαση των events πραγματοποιείται όπως ακριβώς στα τηλεοπτικά show. Μπορεί η μετάδοση των Jerry “the King” Lawler και Jim Ross να είναι αρκετά επαναλαμβανόμενη, αλλά το πάθος που βάζουν οι δύο σχολιαστές θα κερδίσει τους παίκτες.
Ολοκληρώνοντας, η Yuke’s με το WWE ’13 προσπαθεί να κερδίσει το χαμένο έδαφος, προσφέροντας το πιο ολοκληρωμένο wrestling παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Δυστυχώς, τα απαρχαιωμένα γραφικά (τα οποία δεν λένε να βελτιωθούν ποτέ!) και το προβληματικό multiplayer θα ενοχλήσουν αρκετά τους παίκτες, αλλά αυτή τη στιγμή το WWE ’13 παίζει μόνο του. Ο developer θα πρέπει να σκεφτεί σοβαρά τι θα παρουσιάσει στις επόμενες γενιές οικιακών συστημάτων…
Βαθμολογία: 7.5/10
Εταιρεία ανάπτυξης: Yuke’s
Εταιρεία έκδοσης: THQ
Αριθμός παιχτών: 1-6
Ηλικίες: PEGI 16
Επίσημη ιστοσελίδα: http://wwe.thq.com/wwe13