Εταιρεία ανάπτυξης: CD Projekt RED
Εταιρεία έκδοσης: Namco Bandai Games
Αριθμός παιχτών: 1
Ηλικίες: PEGI 18
Επίσημη ιστοσελίδα: www.thewitcher.com
Το 2007 οι gamers είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα από τα πιο “ώριμα” RPGs της προηγούμενης δεκαετίας, με έναν πρωταγωνιστή που -αν μη τι άλλο- ξεχώριζε αισθητά από τα στερεότυπα του είδους. Ο λόγος φυσικά για τον Geralt of Rivia, τον ήρωα των βιβλίων του Andrzej Sapkowski. Με το Witcher, η ομάδα ανάπτυξης της CD Projekt RED παρέδωσε μαθήματα ως προς τη δημιουργία ενός RPG, συναρπάζοντας κοινό και κριτικούς με την βαθιά του ιστορία, το προσεγμένο gameplay και την επιβλητική του ατμόσφαιρα, με διθυραμβικά σχόλια και αμέτρητα βραβεία να το ακολουθούν.
Παρά το γεγονός ότι μόνο οι PC gamers είχαν την ευκαιρία να ζήσουν τις συναρπαστικές περιπέτειες του Geralt, ο τίτλος τα πήγε πολύ καλά, με το κοινό να περιμένει ανυπόμονα την επιστροφή του. Η CD Projekt RED δεν έμεινε ασυγκίνητη και έτσι το The Witcher 2: Assassins of Kings κυκλοφόρησε το 2011, ξανά για το PC όμως. Αυτή τη φορά, ωστόσο, ο “Λευκός Λύκος” αποφάσισε να κάνει την εμφάνισή του και στο Xbox 360, υποσχόμενος μια περιπέτεια που όμοιά της δεν έχουμε ξαναζήσει. Αλήθεια, καταφέρνει να ανταποκριθεί στη φήμη του;
Τα γεγονότα του Witcher 2 λαμβάνουν χώρα το 1271 στην Temeria, μια φανταστική χώρα, λίγο καιρό μετά το τέλος του πρώτου μέρους. Ο Geralt, σώζοντας τη ζωή του βασιλιά Foltest, έχει κερδίσει την εύνοιά του – και την θέση του “σωματοφύλακα” στο πλευρό του. Τα πράγματα όμως δεν φαίνονται ιδιαίτερα ευνοϊκά όταν ο ίδιος ξυπνάει στο μπουντρούμι ενός κάστρου, αλυσοδεμένος, με τη πλάτη του να φέρει τα σημάδια από αμέτρητα μαστιγώματα, κατηγορούμενος για τον θάνατο του βασιλιά.
Ο Geralt θα προσπαθήσει να αποδείξει την αθωότητά του, εξιστορώντας τα γεγονότα που τον έφεραν μέχρι εδώ και φέρνοντας στο φως μια απειλή για όλα τα βασίλεια της περιοχής. Για καλή του τύχη, ο ανακριτής του τον πιστεύει και του χαρίζει μια και μοναδική ευκαιρία για να καθαρίσει το όνομά του: να φέρει στη δικαιοσύνη τον άνθρωπο που ευθύνεται για το θάνατο του βασιλιά, πριν το χάος που επικρατεί στο βασίλειο φέρει τον εμφύλιο πόλεμο.
Το βασίλειο της Temeria, λοιπόν, θα φιλοξενήσει την καινούρια αυτή περιπέτεια του Geralt, μια περιπέτεια που μπορεί να λαμβάνει χώρα σε μια εποχή με βασιλιάδες, δράκους, ξωτικά και μάγους, αλλά απέχει πολύ απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει. Στον κόσμο του Witcher δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο, καλό και κακό, αλλά μια γκρίζα περιοχή στην οποία όλα επιτρέπονται και ο καθένας κάνει αυτό που μπορεί για να επιβιώσει, ή να επιτύχει τον σκοπό του – και ο Geralt δε διαφέρει.
Εδώ τα ξωτικά και οι νάνοι ζουν στο περιθώριο και ο πολιτισμός και η καλλιέργεια δεν έχει θέση στη καθημερινότητα των ανθρώπων. Ο ήρωας μας είναι ένας από τους τελευταίους Witchers, μιας ομάδας ανθρώπων που αποδοκιμάζονται από αυτούς που προστατεύουν, με τη δεισιδαιμονία και τις προλήψεις των ανθρώπων να τους ακολουθούν σε κάθε τους βήμα.
Ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν γνωρίζουν πως το Witcher 2 είναι ένα RPG – και η έκδοση για το Xbox 360 είναι η Enhanced Edition, ή με άλλα λόγια η μεταφορά του τίτλου από το PC με όλες τις βελτιώσεις και επεκτάσεις που έχουν κυκλοφορήσει. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τα… “συνηθισμένα RPG” είναι η ίδια η φύση του: ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί, από τις βασικά του χαρακτηριστικά μέχρι και την πιο μικρή λεπτομέρεια.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους τίτλους του είδους, εδώ δεν επιτρέπεται στους παίκτες να δημιουργήσουν τον δικό τους χαρακτήρα, ή να σχηματίσουν parties. Μπορούμε να αλλάξουμε και να αναβαθμίσουμε τα όπλα και το armor, όπως επίσης και να εξελίξουμε τις ικανότητες του Geralt όσο κερδίζουμε xp, αλλά η παραμετροποίηση εκτείνεται μέχρι εκεί. Η ομάδα ανάπτυξης δεν ήθελε τον κεντρικό χαρακτήρα να ξεφύγει από το concept του Sapkowski – σοφή επιλογή, όπως θα ανακαλύψουν στην πορεία οι παίκτες .
Η ιστορία προχωράει μέσα από “έξυπνα” quests, τα οποία ξεφεύγουν από τα τυπικά (και ίσως, ανούσια) του τύπου “σκότωσε 10 ποντίκια” ή “πήγαινε στο Χ μέρος και φέρε 5 λουλούδια”. Εδώ, οι παίκτες θα χρειαστεί σε κάθε βήμα να κάνουν επιλογές και να ακολουθήσουν δρόμους που δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις “σωστές” και “λάθος” επιλογές. Πράγματι, ο τρόπος με τον οποίο τα quests ξεδιπλώνουν την ιστορία μπροστά στα μάτια των παικτών είναι αριστουργηματικός, αφήνοντας τους ίδιους τους παίκτες να επιλέξουν τον δρόμο που θα ακολουθήσουν – αλλά και να υποστούν τις όποιες συνέπειες.
Καμία επιλογή δεν μπορεί εκ των προτέρων να κριθεί δίκαιη ή άδικη, και κανείς δε θα κουνήσει το δάχτυλο στον παίκτη, παίρνοντας τον από το χέρι για να τον καθοδηγήσει στο “σωστό δρόμο”. Ακόμα και τα side quests βρίσκουν τη θέση τους στην πλοκή και καταφέρνουν να δεθούν με τον πιο όμορφο τρόπο με την κεντρική ιστορία, αναδεικνύοντας μικρές λεπτομέρειες από τον προσεγμένο κόσμο του Witcher.
Αρκετές φορές ο ήρωάς μας θα πρέπει να μπλεχτεί στα παιχνίδια της πολιτικής, αλλά και να χρησιμοποιήσει την… “πειθώ” του για να επιτύχει τον σκοπό του. Όταν, όμως, έρχεται η ώρα της μάχης, εκεί είναι που ο τίτλος δείχνει μια από τις καλύτερες πτυχές του. Η μάχη στο Witcher 2 δεν είναι η τυπική μάχη που θα περίμενε κανείς σε ένα RPG. Οι παίκτες θα πρέπει να σχεδιάσουν προσεκτικά την κάθε μάχη και να προετοιμαστούν κατάλληλα. Όταν τον πρώτο λόγο πάρουν τα σπαθιά, τότε η νίκη επιτυγχάνεται μέσω της προσεκτικής παρατήρησης του αντιπάλου, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να επιτεθούμε, ενώ το button mashing δε πρόκειται να μας εξασφαλίσει τίποτε περισσότερο από έναν γρήγορο θάνατο.
Εδώ, η μάχη είναι υπόθεση υπομονής, παρατηρητικότητας και… τιμωρίας. Σημαντική βοήθεια θα μας δώσουν οι παγίδες, βόμβες και τα στιλέτα που ο Geralt κρατάει και μπορεί να χειριστεί, ενώ, όπως κάθε Witcher που σέβεται τον εαυτό του, τα potions και τα oils είναι πάντα στη διάθεσή μας, για να δώσουμε στον χαρακτήρα -και το σπαθί- μας το πλεονέκτημα. Στην αρχή μπορεί να φαντάζει δύσκολη υπόθεση, πολύ γρήγορα όμως οι παίκτες θα εξοικειωθούν με τους μηχανισμούς μάχης και θα καταφέρνουν εντυπωσιακά χτυπήματα στους εχθρούς, όπως ένας πραγματικός… Witcher.
Οι δημιουργοί έχουν φροντίσει ώστε η δράση να μην επαναλαμβάνεται, ενσωματώνοντας κάποια κομμάτια stealth και ορισμένα QTE, ενώ σαν διάλειμμα από τη δράση, οι παίκτες μπορούν να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες όπως ζάρια, μπρα-ντε-φερ και αγώνες… πάλης. Σίγουρα, ορισμένα προβλήματα υπάρχουν, όπως το γεγονός ότι ορισμένες φορές τα quests είναι κάπως αόριστα και χωρίς κάποια ένδειξη στον χάρτη, αλλά αυτά δεν είναι αρκετά για να χαλάσουν την εμπειρία μας. Επίσης, η ιστορία θα μπορούσε να είναι κάπως πιο… “φιλική” στους νεοεισερχόμενους, καθώς όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να ζήσουν τη πρώτη περιπέτεια του Geralt θα προσπεράσουν αρκετές πολύ σημαντικές λεπτομέρειες.
Η αλήθεια είναι πως από την πρώτη ανακοίνωση της μεταφοράς του Assassins of Kings, πολλοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν τους ενδοιασμούς τους για την επιτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος, δεδομένου και του γεγονότος ότι έχουμε να κάνουμε και με έναν από τους πιο απαιτητικούς τίτλους που υπάρχουν για τα PC. Εν τέλει, η CD Projekt RED τα κατάφερε πολύ καλύτερα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς, επιτυγχάνοντας μια εξαιρετική μεταφορά του τίτλου. Μπορεί να υπάρχουν -αισθητές- διαφορές, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι απόλυτα λογικό αν σκεφτεί κανείς τις δυνατότητες ενός σύγχρονου, gaming PC.
Παρόλα αυτά, αντικρίζοντας το αποτέλεσμα, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως το Witcher 2 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο με τα καλύτερα γραφικά στην κονσόλα. Τα textures είναι απλά εκπληκτικά, ενώ ο φωτισμός και η σκίαση είναι από τα καλύτερα παραδείγματα που έχουμε δει, με το frame rate να διατηρείται πάντα σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ορισμένες περιπτώσεις tearing, καθώς και κάποια μικροπροβλήματα στα cutscenes δεν είναι αρκετά για να χαλάσουν την εκπληκτική εικόνα του τίτλου.
Ο ήχος κυμαίνεται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα, με εξαιρετικές μουσικές που δίνουν τον τόνο σε κάθε περίπτωση, καθώς και πολύ καλά voice-overs, αν και ορισμένες φορές η ένταση της ηχογράφησής τους ήταν αρκετά υψηλή, κάτι που οδηγεί σε μικροπροβλήματα. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί πως η συσκευασία του τίτλου προσφέρει και το soundtrack σε ξεχωριστό CD, έναν χάρτη του παιχνιδιού, καθώς και ένα γενικό guide των quests.
{youtube}HedLjjlSy3Y{/youtube}
Φτάνοντας σε αυτές τις γραμμές, είναι σίγουρα περιττό να ειπωθεί αν το “The Witcher 2: Enhanced Edition” είναι μια επιτυχημένη μεταφορά ή όχι. Αυτό που πρέπει όμως να τονιστεί, είναι πως η CD Projekt RED, με τη μεταφορά του τίτλου αυτού, φρόντισε να φέρει στην κονσόλα της Microsoft, όχι μόνο ένα από τα καλύτερα RPGs των τελευταίων ετών, αλλά έναν από τους καλύτερους τίτλους στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας, γενικότερα.
Οι περιπέτειες του Geralt of Rivia θα συναρπάσουν όποιον ασχοληθεί μαζί τους, ενώ ο πλούσιος κόσμος και το προσεγμένο gameplay θα κάνουν την Temeria έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους προορισμούς στο gaming. Το “The Witcher 2: Assassins of Kings” δεν είναι μόνο ένας τίτλος που αποδεικνύει το τι μπορεί να κάνει μια ομάδα ανάπτυξης με αγάπη σε αυτό που κάνει. Είναι ένας τίτλος που θα πρέπει να υπάρχει στη βιβλιοθήκη κάθε κατόχου Xbox 360.
Βαθμολογία: 9 / 10
Κωνσταντίνος «Connie GR» Καλκάνης για το MyXbox.gr