Είναι γεγονός ότι η έρευνα για έναν δημοσιογράφο είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές της δουλειάς του. Το πόσο ενδελεχής θα είναι μια έρευνα, είναι και αυτό που καθορίζει εάν ένα άρθρο θα παρουσιάσει όσο πιο αντικειμενικά ένα γεγονός.

Κάπως έτσι θα νιώσει και ο παίκτης, παίρνοντας το ρόλο του δημοσιογράφου Harvey Miller, προσπαθώντας να αποκαλύψει την αλήθεια στον indie τίτλο The Occupation της White Paper Games.

Βρισκόμαστε στο Ηνωμένο Βασίλειο της δεκαετίας του ‘80. Η φτώχεια και η ανεργία σπάνε κάθε ρεκόρ, ενώ η μεγάλη μετανάστευση χειροτερεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Στη προσπάθειά της να βρει μια λύση, η κυβέρνηση συνεργάζεται με την Bowman Carson Group. Μαζί συντάσσουν το Union Act, ένα νομοσχέδιο δηλαδή που προβλέπει την απέλαση των μεταναστών, νόμιμων ή μη.

Επίσης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας γίνεται εφικτή η πιο εύκολη παρακολούθηση και «φακελοποίηση»  των πολιτών… για την προστασία τους (;). Μια έκρηξη όμως στα γραφεία της εταιρείας, αφήνοντας πίσω της 23 νεκρούς, περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα.

TO_ReleaseScreenshots01

Εκεί, λοιπόν, ξεκινάει ουσιαστικά και η περιπέτεια του παίκτη, στο ρόλο του Harvey Miller. Μέσα από συνεντεύξεις μαρτύρων, και ψάχνοντας συνεχώς για νέα στοιχεία και λεπτομέρειες θα πρέπει να αποκαλύψει την αλήθεια, σχετικά με το ποιος ευθύνεται για την βόμβα, και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί.

Τμηματικά στη ροή του παιχνιδιού ο παίκτης θα μπει και για λίγο στο ρόλο της Sarah Carson, της γυναίκας ενός από τα θύματα της βομβιστικής επίθεσης και συνιδρυτή της εταιρείας.

Όλο το σενάριο του The Occupation εκτυλίσσεται μέσα στα κτίρια της εταιρείας Bowman Carson Group, όπου ο παίκτης καταφθάνει στις 15:00, έχοντας 3 προγραμματισμένες συνεντεύξεις. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του είναι ελάχιστα. Αυτό σημαίνει ότι με κάποιο τρόπο πρέπει να ψάξει για να βρει κάτι παραπάνω, κάτι που αποκαλύπτει την αλήθεια.

Εντυπωσιακό σημείο του παιχνιδιού είναι ο τρόπος με τον οποία προχωράει η πλοκή. Ο παίκτης έχει στη διάθεσή του 1 ώρα σχεδόν πριν από κάθε συνέντευξη.

Μια ώρα πραγματικού χρόνου.

Το τι θα κάνει με το διαθέσιμο χρόνο είναι δικό του θέμα. Υπάρχουν σκόρπια «ψίχουλα» από εδώ και από κει μέσα στο κτίριο, τα οποία θα πρέπει να ακολουθήσει, τα οποία πολλές φορές μπορεί να τον οδηγήσουν και σε σημεία που απαγορεύεται να βρίσκεται. Οπότε πέρα από καλός ερευνητής, πρέπει να ‘ναι καλός και στο stealth.

Πιστέψτε με, είναι πολύ σημαντικό να μην πιάνεται ο παίκτης από φύλακες ή λοιπό προσωπικό καθώς αυτό σημαίνει πως θα επιστρέφει πίσω από εκεί που ξεκίνησε, έχοντας χάσει και 15 λεπτά από το διαθέσιμο χρόνο του.

TO_ReleaseScreenshots08

Δεν έχω ξεκινήσει ακόμα κάποιο playthrough που να μην πηγαίνω στην ώρα μου στην συνέντευξη, ωστόσο το όλο θέμα του χρόνου στο The Occupation είναι άκρως αγχωτικό.

Μέχρι να καταλάβω ότι το ρολόι που φοράει ο χαρακτήρας είχε ξυπνητήρι, κοίταγα κάθε λεπτό την ώρα. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έπρεπε να απομνημονεύσω τις κινήσεις του φύλακα και των λοιπών υπαλλήλων, έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα.

Όλα τα παραπάνω χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης της πορείας μου. Το παιχνίδι χωρίζεται σε 5 κεφάλαια. Στην αρχή και στο τέλος του κεφαλαίου γίνεται ένα autosave και αυτό είναι όλο. Κάθε επιτυχία ή αποτυχία στη πορεία κάθε κεφαλαίου είναι τελική.

Αυτό ακριβώς το στοιχείο, αν και στην αρχή μου φάνηκε πολύ κακό, απογειώνει κατά τη γνώμη μου το παιχνίδι, ενώ διακλαδώνει αρκετά τον τρόπο που εξελίσσεται το story ενώ η σωστή ή λάθος πρόοδος του παίκτη παίζει ρόλο στο τέλος του The Occupation.

TO_ReleaseScreenshots04

Όλη αυτή την σχεδόν κατασκοπευτική ατμόσφαιρα και το έξυπνο gameplay ντύνει άριστα και η μουσική που έχει επιλεχθεί. Ο ήχος αλλάζει κάθε φορά που ο παίκτης εισέρχεται σε απαγορευμένο χώρο ή πλησιάζει κοντά του κάποιος υπάλληλος που δεν πρέπει να τον δει, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην ατμόσφαιρα του τίτλου και στο άγχος που δημιουργείτε από το gameplay.

Το The Occupation είναι μια ευχάριστη, πρωτότυπη και γεμάτη φρέσκιες ιδέες προσθήκη στο συγκεκριμένο genre. Θέτοντας τον χρόνο ως πρωταγωνιστή, η White Paper Games δημιούργησε έναν μικρό σε διάρκεια αλλά μεγάλο σε περιεχόμενο indie τίτλο που σίγουρα θα κρατήσει τους παίκτες για παραπάνω από ένα playthrough.

Launch Trailer

Σημείωση: Είναι γνωστό ότι το The Occupation κυκλοφόρησε με πολλά bugs, πολλά των οποίων δημιουργούσαν μεγάλο πρόβλημα στο ρυθμό του τίτλου. Ωστόσο τη περίοδο που ξεκίνησε και τελείωσε το παρόν review, η White Paper Games είχε ήδη κυκλοφορήσει ένα patch για το The Occupation, διορθώνοντας μεγάλο μέρος των προβλημάτων που υπήρχαν. Γι’ αυτό και θεωρώ άδικο να σταθώ πάνω σε αυτό καθώς στα 2 playthrough που τελείωσα δεν συνάντησα κανένα απολύτως bug.