Sunset Overdrive
Xbox One Review

Καλώς ήρθατε στην Sunset City, μια από τις πιο πολύχρωμες, ζωντανές και παλαβές πόλεις στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Σκοπός μας είναι να πυροβολήσουμε ό,τι κινείται, να σκαρφαλώσουμε ό,τι σκαρφαλώνεται, να γελάσουμε με το cheesy χιούμορ του τίτλου και γενικά να σκοτώσουμε τον χρόνο μας με τον πιο διασκεδαστικό διαθέσιμο τρόπο. Γιατί νομίζω πως δεν ταιριάζει καμία καλύτερη περιγραφή για το third person shooter πόνημα της Insomniac Games, πέρα από τις λέξεις “pure fun”. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά γιατί ο συγκεκριμένος τίτλος είναι ένα από τα καλύτερα exclusives της κονσόλας μας.
Η ιστορία μας ξεκινάει την ημέρα της κυκλοφορίας του OverCharge Delirium XT, του καινούριου energy drink της εταιρίας FizzCo η οποία όμως δεν έχει προλάβει να το τεστάρει σε ανθρώπους. Αποτέλεσμα αυτού, όσοι πιουν να μεταμορφωθούν σε άμυαλους mutants με μοναδική έγνοια να βρουν ακόμα περισσότερο OverCharge.
Εμείς θα αναλάβουμε τον ρόλο του ανώνυμου πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, ενός nobody στην κυριολεξία, ο οποίος επέζησε από το καταστροφικό γεγονός, καθώς δούλευε ως καθαριστής στο launch event του ποτού. Σκοπός μας πλέον είναι να καταφέρουμε να ζήσουμε και να ανακαλύψουμε και τους υπόλοιπους επιζώντες της Sunset City στην προσπάθεια μας να δραπετεύσουμε από την πόλη. Στο διάβα μας θα συναντήσουμε ομάδες από high school nerds, survivalists οι οποίοι ζουν σύμφωνα με τον κώδικα των σαμουράι καθώς και τρελαμένους RPGάδες οι οποίοι νομίζουν πως παίρνουν μέρος σε μια περιπέτεια D&D. Όλα αυτά συνθέτουν έναν τρελό και πρωτότυπο κόσμο, καθώς και μια αξέχαστη ιστορία η οποία είναι ταυτόχρονα υπέροχη αλλά και γελοία – με την καλή έννοια πάντα. Οι διάλογοι είναι ευφυέστατοι και καυστικοί με τους σεναριογράφους να δίνουν ρεσιτάλ καφρίλας και να μας παραδίδουν ένα από τα καλύτερα scripts των τελευταίων ετών. Άπειρα homages στην σημερινή pop culture με αναφορές σε Breaking Bad – αγαπημένο μου σημείο μέσα στο game η pizza στην οροφή ενός σπιτιού, Game of Thrones – o simpleton Hardcore που επαναλαμβάνει την λέξη Harcore αλά Hodor, Arrested Development – There is always money in the banana stand, και η λίστα συνεχίζει και συνεχίζει.

Όπως ανέφερα και παραπάνω έχουμε να κάνουμε με έναν third person shooter τίτλο, ο οποίος όμως δανείζεται και πολλά στοιχεία action adventure ή platforming. Το gun play του παιχνιδιού είναι αρκετά νερωμένο με τον στόχο να μαγνητίζεται από μόνος του επάνω στους εχθρούς όμως το moveset χρειάζεται αρκετή προσπάθεια από πλευράς μας για να καταφέρουμε να χτίζουμε συνεχόμενα combos. Ουσιαστικά η βασική ιδέα του παιχνιδιού είναι το “the floor is the lava” που σημαίνει ότι σαν παίκτες πρέπει να κάνουμε οτιδήποτε είναι δυνατό για να μείνουμε μακριά από το έδαφος το οποίο είναι και το πιο επικίνδυνο μέρος. Στην διάθεση μας έχουμε μια σειρά από κινήσεις -bounce, grind, undergring- τις οποίες μπορούμε να εφαρμόσουμε στην πλειονότητα των επιφανειών του χάρτη για να μείνουμε μονίμως σε κίνηση. Κατορθώνοντας το αυτό, γεμίζουμε τον μετρητή Style ο οποίος σπάει σε τέσσερα κομμάτια και ανάλογα μας ανταμείβει ξεκλειδώνοντας μας abilities που έχουμε εμείς επιλέξει.
Ο σχεδιασμός των όπλων στο Sunset Overdive ακολουθεί κατά γράμμα το γενικότερο αστείο και ευρηματικό τόνο του παιχνιδιού. Στο οπλοστάσιο μας, πέρα από τα κλασσικά όπως το Dirty Harry, θα βρούμε και αρκετά αυτοσχέδια όπλα τα οποία έχουν δημιουργηθεί από ρετάλια που άφησαν πίσω τους οι κάτοικοι της Sunset City. Για παράδειγμα υπάρχει το “The Dude” ένα όπλο που ρίχνει φλεγόμενες μπάλες του Bowling – ξεκάθαρη αναφορά στο Big Lebowski , ή το High Fidelity ένα τύπου assault rifle που πυροβολάει δίσκους βινυλίου. Κάθε ένα από αυτά κάνει διαφορετική ζημιά στα είδη εχθρών που θα συναντήσουμε, όποτε πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στις επιλογές μας.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στο απίστευτο customisation που διέπει το Sunset Overdrive. Πέρα από τις κοσμητικές επιλογές επάνω στον χαρακτήρα μας, του οποίου μπορούμε να αλλάξουμε εμφάνιση και φύλο ανά πάσα ώρα και στιγμή, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στην αναβάθμιση των abilities αλλά και των όπλων μας. Αυτό το πετυχαίνουμε κάνοντας equip ορισμένες δυνάμεις, τα λεγόμενα Amps. Υπάρχουν πάνω από πενήντα διαφορετικά τα οποία μπορούν για παράδειγμα να δώσουν την δυνατότητα στο όπλο σου να κάνει προκαλεί εκρήξεις ή να ακούγεται ένας εκφωνητής που με πάθος αφηγείται τα κατορθώματα σου μέσα στο παιχνίδι! Τα συγκεκριμένα upgrades ξεκλειδώνονται ξοδεύοντας διάφορα από τα collectibles που θα βρούμε μέσα στον χάρτη, δίνοντας ένα πολύ καλό κίνητρο για να μην τα αγνοήσουμε ή να τα βρούμε τελευταία όπως σε άλλα παιχνίδια απλά και μόνο για να ξεκλειδώσουμε achievement.
Πέρα όμως από τα Amps υπάρχουν και τα Overdrives τα οποία είναι upgrades μικρότερου μεγέθους και τα ξεκλειδώνουμε ανάλογα με τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι παίζουμε. Αν για παράδειγμα χρησιμοποιούμε πολλά μονόβολα όπλα τότε θα κάνουμε περισσότερο damage με τα μονόβολα, αν κάνουμε περισσότερο bounce αντί για grind τότε θα χτίζουμε πιο εύκολα style με τα bounces και πάει λέγοντας.
Στο multiplayer κομμάτι του τίτλου τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα καθώς δεν υπάρχει κάποιο tutorial, αλλά μόλις κατανοήσουμε το σκεπτικό τότε όλα γίνονται ξεκάθαρα. Επί της ουσίας κάνουμε team up με άλλα 7 άτομα -8 στο σύνολο ανά lobby- και παίζουμε μια σειρά από μικρές αποστολές και στο τέλος ένα Night Defense αντίστοιχο με αυτό του singleplayer. Μετά το τέλος κάθε αποστολής μπορούμε να ψηφίσουμε ανάμεσα σε δύο άλλες για το ποια θέλουμε να παίξουμε στην συνέχεια. Κάθε αποστολή προσθέτει συνοδεύεται από έναν μετρητή Chaos καθώς και ένα power up για την τελική αποστολή. Ανάλογα με το Chaos που θα μαζέψουμε, τόσο πιο δύσκολο θα είναι και το Night Defense στο τέλος. Επίσης ανάλογα με την απόδοση μας μετά και το τέλος του Night Defense θα ανταμειφθούμε με μια σειρά από rewards τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο στο singleplayer όσο και στο multiplayer.
Σε ότι αφορά το οπτικοακουστικό κομμάτι του τίτλου τα λόγια απλά περισσεύουν. Τα γραφικά, τα οποία προφανώς και δεν στοχεύουν στην αληθοφάνεια, με την βοήθεια της New Insomniac engine αλλά και της έξτρα επεξεργαστικής δύναμης η οποία προέρχεται από την μη χρήση του Kinect συντίθεται ένας πανέμορφος και ζωντανός κόσμος . Τα συμπληρωματικά χρώματα που επικρατούν και ορίζουν τον γενικότερο τόνο του παιχνιδιού – πορτοκαλί και μπλε – ταιριάζουν τόσο με το branding του OverCharge όσο και με την αίσθηση που θέλει να δημιουργήσει ο developer. To Soundtrack είναι απλά καταπληκτικό με γρήγορους και ελαφρείς punk και rock ρυθμούς να συμπληρώνουν το παζλ της δράσης και του χάους που επικρατεί στο μόνιτορ μας.
Σε γενικές γραμμές το Sunset Overdive αποτελεί ένα must have για τους κατόχους του Xbox One. Είναι ένα από τα ελάχιστα games τα οποία δεν παίρνουν τον εαυτό τους στα σοβαρά και προσφέρουν αρκετές ώρες διασκέδασης, ειδικά για όσους δεν ασχοληθούν μόνο με το campaign αλλά εξερευνήσουν όλα όσα έχει να προσφέρει ο τίτλος. Είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια τα οποία μας θυμίζουν πως θα έπρεπε να είναι το gaming μέσα σε όλη την βαβούρα του “release now, patch later” που επικρατεί τελευταία στην βιομηχανία. Ένα από εκείνα τα παιχνίδια που απλά αγοράζεις κονσόλα για να το παίξεις.
Ευχαριστούμε την Microsoft Hellas για το αντίτυπο του παιχνιδιού.
%