Scalebound

Hands on, gamescom 2016

Πριν ένα χρόνο, στην gamescom 2015, γνωρίσαμε για πρώτη φορά το Scalebound.

Το RPG της PlatinumGames είχε ως ημερομηνία κυκλοφορίας το 2016, αλλά η ανάπτυξη του παιχνιδιού, σε συνδυασμό με κάποια εμπόδια στο fighting system του παιχνιδιού, μετέφεραν την ημερομηνία κυκλοφορίας μέσα στο 2017.

Στην gamescom 2016 ήρθαμε σε επαφή και μιλήσαμε με τους ανθρώπους της PlatinumGames που μας μετέφεραν πληροφορίες για το παιχνίδι, μας παρουσίασαν κάποια νέα στοιχεία αλλά και μοιράστηκαν μαζί μας τα λογικά εμπόδια που συνάντησαν στην ανάπτυξη του τίτλου, πώς κατάφεραν να τα ξεπεράσουν αλλά και ποια είναι αυτά τα τελευταία κομμάτια πάνω στα οποία δουλεύουν για να μας δώσουν ένα παιχνίδι ανάλογο της ιστορίας του studio από την Ιαπωνία.

Στο Scalebound αναλαμβάνουμε τον ρόλο Drew, ενός νεαρού που είναι “συνδεδεμένος” με έναν υπερφυσικό τρόπο με έναν δράκο. Οι δυο τους λειτουργούν σαν ένα και μοιράζονται εκτός από τις δυνάμεις τους, την ίδια τους τη ζωή. Το Scalebound θα είναι μία ιστορία με ένα campaign το οποίο θα έχουμε την δυνατότητα να παίξουμε είτε μόνοι μας είτε με τους φίλους μας, σε co-op μέχρι τεσσάρων ατόμων.

Θα έχουμε στην διάθεσή μας τρεις τύπους δράκων, τους οποίους ανάλογα με την θέλησή μας θα εναλλάσσουμε από τον έναν τύπο στον άλλο ξοδεύοντας gems. Ο κάθε τύπος δράκου θα έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά, τύπο σώματος, επιθέσεις, πανοπλία, και επιλογές παραμετροποίησης (customisations).

Η πανοπλία θα έχει σημαντικό ρόλο στο gameplay μιας και θα είναι destructable και ανάλογα με τον τύπο του δράκου θα προστατεύει τα δικά του ξεχωριστά αδύνατα σημεία. Επίσης κάθε κομμάτι πανοπλίας θα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά.

Παρ’ όλο που το παιχνίδι θα διαδραματίζεται από την οπτική γωνία του Drew, είναι σημαντικό το γεγονός πως ο δράκος δεν αποτελεί συνοδεία, ούτε βοήθεια στις περιπέτειες που θα συναντήσουμε. Αποτελεί κεντρικό και ζωτικό στοιχείο του παιχνιδιού, στον ίδιο ακριβώς βαθμό με τον ήρωα.

Στο gameplay πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το Dragon Link. Όταν αυτό ενεργοποιείται τότε ο Drew μπορεί και μεταφέρει τα δικά του skills και επιθέσεις στον δράκο, δίνοντάς του μεγαλύτερη ποικιλία επιθέσεων και σε εμάς τη δυνατότητα διαφορετικής κάθε φοράς στρατηγικής προσέγγισης μίας μάχη. Την ίδια όμως στιγμή ο Drew είναι ανυπεράσπιστος σε κάθε επίθεση – και λαμβάνοντας υπόψη τα τεράστια μεγέθη των αντιπάλων, είναι εξαιρετικά ‘εύθραυστος’.

Όσον αφορά στα physics, παρ’ όλο που έχουμε ένα RPG από την μακρινή Ανατολή, με δράκους, μαγικές επιθέσεις και ένα σωρό υπερφυσικά στοιχεία, οι developers έδωσαν μία φυσική ροή στις κινήσεις και τις ικανότητες τόσο του δράκου και του Drew. Ο πρώτος ανάλογα με τον τύπο του, μπορεί να εκτελέσει διαφορετικές κινήσεις, και ο δεύτερος έχει όλους τους περιορισμούς που του ‘δίνει’ το ανθρώπινο σώμα.

Γενικότερα αυτό που μας μεταφέρθηκε εντονότερα από όλα, είναι πως οι λεπτομέρειες που απομένουν και πάνω στις οποίες δουλεύει η PlatinumGames αυτή τη στιγμή (χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει ταυτόχρονη ανάπτυξη και των άλλων πτυχών του παιχνιδιού) αφορούν το σύστημα μάχης.

Είναι ο τομέας που έχουν δώσει πολύ μεγάλο βάρος γιατί είναι εξαιρετικά σύνθετο και πολύπλοκο στην υλοποίησή του, ειδικά όταν εκτός από τον Drew και τον δράκο λάβουμε υπόψιν και επιπλέον στοιχεία όπως το balancing, τη στρατηγική που απαιτεί η κάθε μάχη, το co-op κτλ.

Αυτό που θέλουν να μας προσφέρουν είναι ένα παιχνίδι το οποίο πρέπει ο παίχτης να το μάθει, να το μελετήσει, να σκεφτεί και να προσπαθήσει αρκετά για να καταφέρει να συνεχίσει, αλλά ταυτόχρονα να είναι διασκεδαστικό και ευχάριστο χωρίς να διακόπτει την ροή της ευχαρίστησής μας.

 

Χρυσόστομος

PabloGGarciaP