Select Page

Πριν από 8 χρόνια η Rockstar Games κυκλοφόρησε το Red Dead Redemption. Έναν τίτλο, sequel του Red Dead Revolver που θα έμενε στην ιστορία για πολλούς λόγους.

Ένα open world περιβάλλον δημιουργεί αρκετές φορές την ανάγκη να είναι…γεμάτο. Γεμάτο από ερεθίσματα για να κρατήσει τον παίκτη αφοσιωμένο, να μην βαριέται με τίποτα. Με το Red Dead Redemption όμως η Rockstar Games ανέδειξε την ομορφιά του… άδειου. Πόσο γεμάτος μπορεί να είναι άλλωστε ένας κόσμος στην Άγρια Δύση;

Ένα open world περιβάλλον δημιουργεί την ανάγκη να είναι… γεμάτο

Τελικά όμως αποδείχθηκε πως ο τίτλος ήταν πιο «γεμάτος» και από το franchise του Grand Theft Auto, αποδεικνύοντας τελικά ότι η ποιότητα θα υπερτερεί πάντα της ποσότητας.

8 χρόνια αργότερα λοιπόν, και με το κοινό να αναμένει καρτερικά, η Rockstar κυκλοφόρησε το Red Dead Redemption 2 προσπαθώντας να ανεβάσει για άλλη μια φορά τον πήχη στους open world τίτλους. Τί καινούριο λοιπόν θα φέρει στο τραπέζι του συγκεκριμένου genre; Είναι άξιος συνεχιστής ενός πολυαγαπημένου franchise;

RDR2_Screenshot 169

 

Βρισκόμαστε στο 1899, 12 περίπου χρόνια πριν τα γεγονότα του Red Dead Redemption. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αφήνουν σιγά σιγά πίσω τους τις πρωτόγονες εποχές της Άγριας Δύσης και των φημισμένων κακοποιών/καουμπόηδων. Μια συμμορία με αρχηγό των Dutch van der Linde βρίσκεται κυνηγημένη, μετά από μια αποτυχημένη ληστεία στο Blackwater, αναγκασμένη να καταφύγει στα χιονισμένα και αφιλόξενα βουνά για να σωθεί. Ο παίκτης μπαίνει στο ρόλο του Arthur Morgan, ενός από τα μέλη της συμμορίας του Dutch. Ακόμα ένα μέλος είναι ο γνωστός από το πρώτο Red Dead Redemption, John Marston.

To story του τίτλου περιστρέφεται γύρω από τη προσπάθεια της συμμορίας να επιβιώσει την αναπόφευκτη αλλαγή που έρχεται γύρω τους, ενώ ταυτόχρονα δεν επιθυμούν να απαλλαγούν από τη ζωή των παρανόμων. Το σενάριο είναι, σαφώς, αρκετά καλογραμμένο, ενώ κάθε χαρακτήρας έχει ευδιάκριτη και διαφορετική προσωπικότητα από τους υπόλοιπους, δίνοντας περισσότερη λεπτομέρεια στις συναναστροφές του Arthur μαζί τους. Ενδιαφέρον είναι επίσης πως εδώ τα γνώριμα πρόσωπα από το πρώτο τίτλο του franchise παρουσιάζουν διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρας τους, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερο βάθος στην εξέλιξή τους.

Είναι αξιοθαύμαστο πως ολόκληρος ο «κόσμος» του Red Dead Redemption 2 έχει πολύ μεγάλο βάθος. Κάθε NPC δείχνει να είναι ξεχωριστά σχεδιασμένος. Ακόμα και ένας τυχαίος περαστικός έχει πολύ διαφορετικές αντιδράσεις, συναντώντας τον Arthur, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο Arthur μπροστά του. Αρκετά λεπτομερείς είναι και οι διάλογοι των NPCs. Γυρνώντας αμέσως μέσα σε ένα μαγαζί από το οποίο μόλις είχα φύγει, άκουσα τον υπάλληλο να με ρωτάει εάν ξέχασα κάτι. Φορώντας τη μάσκα που καλύπτει το πρόσωπό μου, χωρίς να κάνω κάποια παρανομία ή να τραβήξω όπλο, και οι περαστικοί άρχισαν να συζητούν μεταξύ τους για το ότι αυτό που κάνω δεν θα έχει καλή κατάληξη. Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τον κόσμο που περιβάλει τον παίκτη ακόμα πιο πιστευτό, ζωντανό και υπαρκτό.

RDR2_Screenshot 183

 

Όπως είναι αναμενόμενο, ο Arthur μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα στο Red Dead Redemption. Ληστείες, αγαθοεργίες, να μεθύσει σε κάποιο σαλούν, να κλέψει μια άμαξα και να την πουλήσει, να ψαρέψει, να κυνηγήσει, να ψάξει για καταζητούμενους από το νόμο…ακόμα και για κόκαλα δεινοσαύρων μπορεί να χρειαστεί να ψάξει. Γενικότερα είναι ικανό το παιχνίδι να «μπουκώσει» τον παίκτη από δραστηριότητες, σε σημείο που να μην ξέρει από πού να ξεκινήσει. Μπορεί να χαθεί για ώρες μακριά από τον πολιτισμό, κυνηγώντας ζώα, ή απλά εξερευνώντας τα αχανή τοπία. Δεν είναι όμως τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Η επιβίωση αυτή τη φορά δεν είναι απλά μια λέξη, και για πρώτη φορά η Rockstar Games βάζει πραγματικά survival στοιχεία σε open world τίτλο της. O Arthur έχει 3 διαφορετικούς δείκτες υγείας, ζωή, αντοχή και το σήμα κατατεθέν από το Red Dead Revolver Dead Eye. Κάθε μετρητής χωρίζεται σε 2 κατηγορίες. Στο πόσο γεμάτος είναι ο δείκτης και πόσο γρήγορα γεμίζει με το δεύτερο κομμάτι να αποτελεί ουσιαστικά τον πυρήνα κάθε μετρητή. Για παράδειγμα εάν χάσει λίγο ζωή από ανταλλαγή πυρών ο Arthur, εάν ο πυρήνας είναι γεμάτος, η ζωή επανέρχεται γρήγορα, ενώ όσο πιο άδειος είναι ο πυρήνας, τόσο πιο αργά ανακτά την ενέργειά του. Οι 3 πυρήνες λοιπόν, όσο ο παίκτης περιπλανιέται στο χάρτη, ή απλά ολοκληρώνει αποστολές, χωρίς να σταματάει για να ξεκουραστεί ή να τραφεί.

Αυτή η λειτουργία λοιπόν δημιουργεί μια επιτακτική ανάγκη στον παίκτη να έχει μονίμως πάνω του προμήθειες ή πρώτες ύλες που μπορεί μετέπειτα να μαγειρέψει σε μια φωτιά, ειδικά όταν ασχοληθεί με τον τομέα του κυνηγιού. Μπορεί στο Red Dead Redemption το κυνήγι να ήταν μόνο για να ολοκληρωθεί κάποιο challenge, ωστόσο εδώ παίζει πιο κεντρικό ρόλο. Με τις γούνες ή τα φτερά που παίρνει ο παίκτης από κάθε ζώο, μπορεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του, τις θήκες των όπλων του, ακόμα και τον καταυλισμό που μένει ο Arthur και η υπόλοιπη συμμορία. Σίγουρα δεν είναι υποχρεωτικό να ασχοληθεί κάποιος με το κυνήγι, ωστόσο είναι άκρως διασκεδαστικό, ειδικά όταν ψάχνει για πιο ειδικά θηράματα, με ανώτερης ποιότητας loot.

RDR2_Screenshot 094

 

Οι φρέσκιες ιδέες στο Red Dead Redemption 2 δεν σταματούν εδώ. Πλέον το άλογο του παίκτη δεν είναι απλά ένα εργαλείο για να μεταφέρεται από το ένα σημείο του χάρτη στο άλλο. Όπως και στην πραγματικότητα, ο παίκτης πρέπει να αναπτύξει μια σχέση εμπιστοσύνης με το εκάστοτε άλογο που θα χρησιμοποιεί ως «μόνιμο». Το άλογο έχει τις ίδιες ανάγκες με τον Arthur, που σημαίνει πως θα πρέπει να το ταΐζει και να το κρατάει καθαρό. Κάθε άλογο στο παιχνίδι έχει μια σειρά από στατιστικά τα οποία ανάλογα με τον τρόπο που το μεταχειρίζεται ο Arthur αναβαθμίζονται. Προσοχή όμως. Όταν ένα άλογο πεθάνει στο παιχνίδι, χάνεται για πάντα, μαζί με όποιο εξοπλισμό ή προμήθειες είχε πάνω του. Οι έφιππες εφορμήσεις α λα John Wayne θα πρέπει να γίνονται με προσοχή ή με…κλεμμένο άλογο.

Έφιππες εξορμήσεις με προσοχή, ή με... κλεμμένο άλογο.

Όπως όμως πολλοί θα γνωρίζουν, η κλοπή αλόγου στα χρόνια της Άγριας Δύσης θεωρούταν μεγάλο αδίκημα. Αυτό φυσικά έχει αντίκτυπο και μέσα στο Red Dead Redemption 2, τόσο λόγο της καταπάτησης του νόμου, όσο και στη φήμη του Arthur. Η Rockstar Games λοιπόν εισήγαγε στον τίτλο ένα νέο σύστημα Φήμης, το οποίο τρέχει στο παρασκήνιο του story mode. Κάνοντας καλές πράξεις, ο Arthur αποκτάει όλο και καλύτερη φήμη, ενώ όσο περισσότερο παρανομεί, ακόμα και ηθικά, τόσο η φήμη του θα χειροτερεύει. Αυτό λοιπόν το σύστημα ενώ δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στο main quest, αποτυπώνεται κυρίως στη συμπεριφορά του κόσμου γύρω από τον Arthur. Ένας παίκτης με έμφαση στο καλό, θα λαμβάνει εκπτώσεις στα διάφορα καταστήματα ενώ ένας «κακός» παίκτης θα έχει καλύτερο loot από τα πτώματα που θα αφήνει πίσω του. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως το παιχνίδι σε σπρώχνει προς τη μια ή την άλλη πλευρά. Όσο αποδοτικές είναι οι εκπτώσεις στα καταστήματα, άλλο τόσο απολαυστική είναι η θέα των περαστικών που ανασκουμπώνονται βλέποντας τον παίκτη να περνά από δίπλα τους.

RDR2_Screenshot 113

 

Στον οπτικό τομέα η Rockstar Games ξεπέρασε τον εαυτό της. Είναι μακράν ο πιο όμορφος τίτλος που έχει κυκλοφορήσει, ανεξαρτήτως της ποιότητας των γραφικών. Τα οποία βέβαια εδώ είναι ΑΨΟΓΑ. Πανέμορφα τοπία, όπου και αν βρεθεί ο παίκτης. Από τα χιονισμένα βουνά του βορρά, μέχρι τις βαλτώδεις πεδιάδες του νότου, όπου και να γυρίσει το βλέμμα του ο παίκτης θα αντικρύσει περιβάλλοντα που φαντάζουν αληθινά. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στην απόδοση των οπτικών λεπτομερειών, οι οποίες ζωντανεύουν ακόμα περισσότερο τον ψηφιακό κόσμο του Red Dead Redemption 2. Αρκετά χαρακτηριστικά έχουν παρθεί από άλλους τίτλους, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι κακό. Το μεγάλωμα της γενειάδας και των μαλλιών του Arthur όσο περνούν οι μέρες θυμίζουν τον Geralt στο The Witcher 3: Wild Hunt. Κουβαλώντας ένα γδαρμένο κουφάρι αλόγου, και το πανωφόρι του Arthur γεμίζει με αίματα, η αυξανόμενη χρήση των όπλων χωρίς την απαραίτητη συντήρησή τους και η σκουριά αρχίζει να δυσχεραίνει τη λειτουργία τους τόσο πρακτικά όσο και οπτικά. Όλα τα παραπάνω και άλλα τόσο μικρά οπτικά χαρακτηριστικά που δείχνουν το επίπεδο προσοχής που έδωσαν οι developers ώστε να φανεί ακόμα πιο ρεαλιστικό το Red Dead Redemption 2.

Άγρια Δύση βέβαια χωρίς την κατάλληλη μουσική να τη συνοδεύει δεν είναι αληθινή Άγρια Δύση. Φυσικά η Rockstar Games δεν θα άφηνε αυτόν τον τομέα έξω από το χορό. Η μουσική που ακούγεται είναι απόλυτα ταιριαστή με το ύφος του τίτλου. Ακόμα, κάθε ηχητικό εφέ ανεβάζει ακόμα περισσότερο το επίπεδο ρεαλισμού. Από τον κάλπασμα του αλόγου, μέχρι τον όπλισμα του κόκορα των περίστροφών, όλα λειτουργούν τέλεια, με τον παίκτη να μην «βγαίνει» ποτέ από την αίσθηση που θέλει να του περάσει ο τίτλος. Γενικότερα από τεχνικής απόψεως το Red Dead Redemption 2 κινείται σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, συγκριτικά με άλλα open wolrd παιχνίδια. Φυσικά δεν λείπουν τα μικρο-bugs δεδομένου του μεγέθους του τίτλου, με τις πρώτες 40 ώρες παιχνιδιού να μην έχω συναντήσει κάποιο πρόβλημα που να με έβγαλε από το ρυθμό.

 

Είναι τελικά το Red Dead Redemption 2 άξιος διάδοχος του franchise, καλύπτωντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις και του hype όλον αυτό τον καιρό; Με σιγουριά μπορώ να πω πως ναι. Το Red Dead Redemption 2 είναι ένας σχεδόν άψογος τίτλος σε όλους τους τομείς. Η Rockstar Games ανέβασε για ακόμα μια φορά τον πήχη στους open-world τίτλους. Ένα καλογραμμένο και έντονο σενάριο ντυμένο με αμέτρητες λεπτομέρειες, εκθαμβωτικά τοπία, ευχάριστη μουσική και χορταστικότατο gameplay.

Η Rockstar Games ανέβασε για ακόμα μια φορά τον πήχη στους open-world τίτλους.

Υ.Γ. Το παρόν review αφορά μόνο το single-player κομμάτι του τίτλου. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Rockstar Games, το Red Dead Redemption 2 Online θα κυκλοφορήσει μέσα στον Νοέμβριο, χωρίς όμως να υπάρχει κάποια συκγκεριμένη ημερομηνία. Τις εντυπώσεις και τις εμπειρίες μας από το Red Dead Redemption 2 Online θα τις διαβάσετε εδώ, όταν αυτό γίνει διαθέσιμο.

Περισσότερα screenshot στο Flickr

RDR2_Screenshot 175