Recore
Xbox One ReviewΈχουν ειπωθεί αμέτρητες λέξεις και έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδες σχετικά με την δυνατότητα της ανθρωπότητας να αποικίσει σε έναν νέο πλανήτη, ειδικά στο ενδεχόμενο κατά το οποίο η γη δεν μπορεί πια να συνεχίσει να μας φιλοξενεί. Έχετε σκεφτεί όμως πως θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε στη νέα μας κατοικία;
Στον κόσμο του Recore η ζωή στην γη είναι πλέον αδύνατη και ως νέος πλανήτης – ξενιστής έχει επιλεγεί ο Far Eden. Η νέα Εδέμ όμως είναι ένας αφιλόξενος τόπος και χρειάζεται εκατομμύρια χρόνια για να αλλάξει τόσο, ούτως ώστε να είναι δυνατή η επιβίωση του ανθρώπινου είδους στην επιφάνειά του. Η λύση που βρήκαν οι επιστήμονες της γης είναι η κατασκευή ρομπότ τα οποία ανέλαβαν την επιτάχυνση της διαδικασίας αλλαγής του πλανήτη μόλις σε 200 χρόνια, ενώ ταυτόχρονα οι άνθρωποι σε νάρκη βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη.
Εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Joule Adams, μίας μηχανικού η οποία ξυπνάει νωρίτερα από το προσδοκώμενο για να αντικρίσει επιθετικά ρομπότ, τα οποία αντί να εκτελούν εργασίες, περιφέρονται άσκοπα τριγύρω. Έτσι με παρέα τον ρομποτικό φίλο της ονόματι Μάκ, που μοιάζει με σκύλο, ξεκινά με αποστολή να ανακαλύψει τι ακριβώς συμβαίνει.
Πριν συνεχίσουμε παρακάτω να αναλύσουμε ένα κεντρικό χαρακτηριστικό του Recore. Το κάθε ρομπότ αναφέρεται ως corebot διότι η προσωπικότητά και ο χαρακτήρας του βρίσκονται σε έναν πυρήνα ο οποίος χαρακτηρίζεται και από ένα χρώμα. Το κάθε χρώμα δίνει ξεχωριστά στοιχεία τα οποία μεταφράζονται σε διαφορετικές επιθέσεις αλλά και στατιστικά επίθεσης και άμυνας.
Τα cell shaded γραφικά του παιχνιδιού είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει σε αυτή τη γενιά κονσολών και καταφέρνουν να αντικατροπτίσουν τις ιδιαιτερότητες ενός χαώδη και αμμώδη κόσμου. Κοιτώντας τις λεπτομέρειες τόσο στους χαρακτήρες, όσο και στα περιβάλλοντα, διακρίνουμε την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει σε αυτό τον τομέα. Οι κινήσεις των χαρακτήρων είναι απόλυτα φυσικές και δεν θα δούμε «ασυνέπειες». Το μόνο που με απογοήτευσε είναι τα πρόσωπα τα οποία είναι ξύλινα, χωρίς συναισθήματα και έμοιαζαν περισσότερο με στατικές φωτογραφίες.
Ο ήχος στα ίδια επίπεδα. Δένει με την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού με την όμορφη μουσική να προκαλεί ανάλογα συναισθήματα Τα ακουστικά εφέ ανταποκρίνονται στα περιβάλλοντα, στα όπλα και στους χαρακτήρες και ήταν odlly satisfyting. Δύο αρνητικά ήταν οι απότομες εναλλαγές και η παύση της μουσικής όπως και οι αντίστοιχα με τα πρόσωπα ξύλινοι, τετριμμένοι και ρηχοί διάλογοι.




Το Recore ως παιχνίδι είναι ένα action platformer, με adventure και rpg στοιχεία. Όλα αυτά τα δένει ισορροπημένα μέσα σε ένα σχετικά μεγάλο sand box κόσμο, που αποτελείται εκτός από την ανοιχτή περιοχή και από γραμμικά dungeons. Το σύστημα μάχης είναι πολύ ομαλό, ευχάριστο στην εξέλιξη και με συνέχεια που σε γεμίζει. Το όπλο μας έχει τέσσερα διαφορετικά πυρομαχικά που τα ξεχωρίζουμε από το χρώμα τους. Επιλέγουμε τον τύπο ανάλογα με το χρώμα του πυρήνα του εχθρού ούτως ώστε να επιτύχουμε μεγαλύτερη ζημιά. Στην μάχη μας βοηθούν και τα corebot συνοδοί μας (αναφερθήκαμε στον Μακ, αλλά στην πορεία αποκτούμε δύο ακόμα).
Το platforming κομμάτι το συναντούμε συνήθως στα dungeons. Η αντίδραση του χαρακτήρα στις επιλογές μας (dashing, jumping κτλ.) είναι άμεση και απροβλημάτιστη. Υπάρχουν μερικά τμήματα στα οποία αρχικά δεν έχουμε πρόσβαση αλλά θα τα καταφέρουμε με την βοήθεια των corebots που θα μας συνοδέψουν αργότερα. Αναφέραμε νωρίτερα ότι το Recore έχει και στοιχεία RPG. Αυτά περιορίζονται στο όπλο μας και στα corebots. Ανεβαίνοντας level αυξάνονται και τα στατιστικά τους. Επίσης με το looting από τους εχθρούς μαζεύουμε είτε παλιοσίδερα με τα οποία κατασκευάζουμε καινούρια, καλύτερα frames για τα corebots, είτε πυρήνες με τους οποίους ανεβάζουμε τα στατιστικά για τους μηχανικούς φίλους μας.
Παρ’ όλα αυτά όμως το Recore έχει αρκετά προβλήματα. Το πρώτο που συναντάμε είναι οι τεράστιοι χρόνοι loading. Το update μερικές ημέρες μετά το release βελτίωσε λίγο την κατάσταση αλλά όχι δραματικά. Μάλιστα βρήκα τον εαυτό μου να κλείνω την κονσόλα γιατί είχα κολλήσει σε μία περιοχή όπου έχανα αρκετά συχνά τη ζωή μου και έπρεπε κάθε φορά να περιμένω σχεδόν ένα ολόκληρο λεπτό. Η μεγάλη αδυναμία του παιχνιδιού είναι το πολλά υποσχόμενο σενάριο το οποίο δεν έχει μείνει στην μέση και τελειώνει πολύ βιαστικά χωρίς να ενθουσιάζει. Και είναι κρίμα διότι στον κόσμο υπάρχουν αμέτρητες πληροφορίες είτε σε μορφή logs που βρίσκουμε ως pick ups και είτε ως info section στο pause menu. Αν το συνοψίσουμε λοιπόν, το σενάριο δεν είναι περισσότερο από 2-3 ώρες και ο λόγος που κρατάει περισσότερο (γύρω στις 10 με 15 ώρες) είναι το τρίτο, περίπου πρόβλημα του παιχνιδιού.
Όπως είπαμε το Recore είναι ένας τίτλος sandbox. Υπάρχουν πολλές περιοχές για εξερεύνηση. Για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε μερικές από αυτές χρειαζόμαστε τα prismatic cores. Αντίστοιχα τα χρειαζόμαστε και για να προχωρίσουμε την ιστορία. Όμως όντας αυτή αρκετά σύντομη και ταυτόχρονα απαιτώντας ένα αρκετά μεγάλο αριθμό από πυρήνες σε αναγκάζει να ασχοληθείς με κάτι το οποίο αναπάντεχα καταλήγει επαναλαμβανόμενο και εκνευριστικό. Μάλιστα είμαι άνθρωπος που μου αρέσει η εξερεύνηση και ψάχνω παιχνίδια τα οποία μου δίνουν αυτή την δυνατότητα.
Το Recore είναι ένα πολλά υποσχόμενο παιχνίδι, με μερικές εξαιρετικές ιδέες αλλά κατά την προσωπική μου άποψη το release είναι πολύ βιαστικό. Έπρεπε να γίνει περισσότερη δουλειά στο σενάριο γιατί το setting μπορεί να μην είναι original, αλλά σε τραβάει να το εξερευνήσεις. Δόθηκε πολύ προσοχή σχεδόν όλους τους τομείς, τα γραφικά, το lore, το σύστημα μάχης και το platforming. Ακόμα και τα leveling και crafting systems αν και αδιάφορα, είναι πολύ καλά δομημένα. Και δυστυχώς είναι αδιάφορα γιατί το παιχνίδι δεν δίνει τον απαραίτητο χρόνο αλλά και τα ερεθίσματα να τα μάθεις, να πειραματειστείς και να δημιουργήσεις την δική σου ξεχωριστή περιπέτεια.