Outriders review
ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ
Τα shooter-looter παιχνίδια τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά δημοφιλή, με πολλές εταιρείες να στρέφονται προς τα εκεί, καθώς είναι παιχνίδια που «δένουν» τους παίκτες για μεγάλη χρονική διάρκεια, είναι εύκολο να δικαιολογηθούν τακτικές microtransaction για cosmetic αντικείμενα, και γενικώς σηκώνουν αρκετά expansion στον κόσμο και ιστορία που έχουν.
Το Outriders είναι το πιο πρόσφατο παιχνίδι που μπαίνει σε αυτή την κατηγορία, ένας τίτλος που έρχεται από το ταλαντούχο στούντιο People Can Fly και την Square Enix. Θα καταφέρει να ξεχωρίσει μέσα σε ένα κορεσμένο genre ή θα καταλήξει σαν ένα common κομμάτι εξοπλισμού που πετάμε από το inventory μας στην πρώτη ευκαιρία που μας δίνεται;
Η ιστορία του Outriders ξεκινάει με την ανθρωπότητα να έχει εγκαταλείψει τον πλανήτη Γη γιατί είχαμε εξαντλήσει τους φυσικούς πόρους και δεν μπορούσε πια να συντηρηθεί η ζωή εκεί, με τελικό προορισμό τον πλανήτη Enoch. 83 χρόνια μετά την αρχή του ταξιδιού, το διαστημόπλοιο Flores φτάνει στον τελικό προορισμό και ξεκινά η διαδικασία αποικισμού του πλανήτη.
Εκεί για πρώτη φορά αναλαμβάνουμε τον χαρακτήρα μας, γνωρίζουμε την ομάδα μας, και εξερευνούμε ένα μικρό κομμάτι του Enoch πριν ανακαλύψουμε ότι ο παράδεισος που μας είχαν υποσχεθεί κρύβει επικίνδυνα μυστικά. Πιο συγκεκριμένα, μια μυστήρια ουσία και ενέργεια, η οποία σκοτώνει σχεδόν ό,τι ακουμπάει. Σχεδόν – γιατί ο χαρακτήρας μας επιβίωσε από αυτή την ενέργεια και μπήκε σε cryosleep για λόγους καραντίνας.
Ξυπνάμε 30 χρόνια μετά, σε έναν άναρχο κόσμο και στην μέση ενός εμφυλίου πολέμου. Από την μια είναι ό,τι έχει μείνει από την ECA που ήταν υπεύθυνη για τον αποικισμό του Enoch και από την άλλη είναι οι Insurgents οι οποίοι θέλουν με την βία και τον φόβο να επιβιώσουν και να κυριαρχήσουν σε αυτό τον σκληρό πλανήτη. Η άγνωστη ενέργεια που είχαμε δει στην αρχή έχει γίνει πιο έντονη με την μορφή καταιγίδων και έχοντας μεταλλάξει τον χώρο και την ζωή, με έναν άγριο και επιθετικό τρόπο. Ο Enoch έχει γίνει ένα αφιλόξενο τοπίο σαν να προσπαθεί να σκοτώσει την ανθρωπότητα.
Κάποιοι λίγοι και τυχεροί, όταν έρχονται σε επαφή με την ενέργεια αντί να πεθάνουν αποκτούν ορισμένες ικανότητες, μεταλλάσσονται σε κάτι περισσότερο από κοινοί άνθρωποι. Σε αυτούς ανήκει και ο χαρακτήρας μας, ένας Altered που αποφασίζει να βοηθήσει και να οδηγήσει όσους έχουν απομείνει σε ένα πιο ασφαλές σημείο του πλανήτη. Το ταξίδι θα είναι μακρύ και δύσκολο, με αρκετό ενδιαφέρον σε όσα θα ανακαλύψουμε.
ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ
Λίγο αφού ξυπνήσουμε από το cryosleep, καλούμαστε να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα από τα τέσσερα classes του παιχνιδιού και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα σε Devastator, Trickster, Pyromancer, και Technomancer. Κάθε class έχει τα δικά του abilities και τον δικό τρόπο παιχνιδιού, καθώς και ένα πολύπλοκο και γεμάτο skill tree. Ένα από τα πολύ θετικά σημεία του παιχνιδιού είναι ότι τα skill trees του κάθε χαρακτήρα σηκώνουν αρκετό ψάξιμο και μπορούν να φτιαχτούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά, αλλάζοντας έτσι τον τρόπο που θα πρέπει να κινηθεί και συμπεριφερθεί ο χαρακτήρας μας. Επίσης είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το skill tree μπορεί να γίνει respec όσες φορές θέλουμε, χωρίς επιβάρυνση, σε οποιαδήποτε στιγμή του παιχνιδιού.
Αυτό κάνει το gameplay να αλλάζει αρκετά, να είναι ευέλικτο, και να μπορούμε να το φέρουμε στα μέτρα μας όπως θέλουμε.
Οι χαρακτήρες μας φτάνουν μέχρι το level 30, ενώ το loot πάει μέχρι level 50. Από αυτά τα 30 level κερδίζουμε 20 πόντους για το skill tree, που είναι αρκετοί για να πειραματιστούμε και να ολοκληρώσουμε μια από τις 3 διαδρομές που έχει το skill tree του κάθε χαρακτήρα. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο του τίτλου είναι και ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα βαθμού δυσκολίας του. Στην ουσία υπάρχουν 15 World Tiers, που ξεκινώντας από το πρώτο σιγά σιγά όσο ολοκληρώνουμε αποστολές και νικάμε εχθρούς ανεβαίνει. Κάθε επίπεδο οι εχθροί γίνονται πιο δύσκολοι, αλλά και το loot καλύτερο. Όμως κάθε φορά που ο χαρακτήρας μας πεθαίνει χάνουμε κομμάτι της προόδου μας για το επόμενο Tier, μερικές φορές σε καταδικαστικό βαθμό, με μια ελκυστική risk/reward νοοτροπία. Αυτή γίνεται πιο έντονη αν λάβει κανείς υπόψη ότι ο μόνος τρόπος για να κερδίσει health ο χαρακτήρας την ώρα της μάχης είναι κάνοντας kill και damage σε εχθρούς, προωθώντας έτσι έναν αρκετά επιθετικό τρόπο παιχνιδιού.
Όπως στα περισσότερα shooter looter παιχνίδια, υπάρχουν πέντε κατηγορίες loot που ξεκινούν από common, unusual, rare, epic, και φυσικά legendary. Ένα κρίσιμο στοιχείο του εξοπλισμού μας είναι τα mods, τα οποία αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά των όπλων αλλά και γενικότερα του χαρακτήρα μας. Υπάρχουν ένα σετ mods για τα weapons και άλλο ένα για τα armor, με κάθε σετ να χωρίζεται σε 3 tier δυναμικότητας. Τα rare αντικείμενα που βρίσκουμε έχουν ένα mod πάνω τους ενώ τα epic και legendary από δύο mods.
Όσο μεγαλύτερο το level και το rarity του όπλου, τόσο καλύτερα και τα mods που έχει πάνω του. Υπάρχει η δυνατότητα να πειράζουμε τον εξοπλισμό μας και τα χαρακτηριστικά τους, όπως επίσης και να αλλάζουμε ένα από τα mods που έχουν πάνω τους για να το φέρουμε κοντά στο δικό μας τρόπο παιχνιδιού. Για να «αποκτήσουμε» ένα mod και να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε πάνω στα όπλα και εξοπλισμό μας, θα πρέπει πρώτα να κάνουμε disassemble το αντικείμενο αυτό. Τα διάφορα resources τα βρίσκουμε είτε εξερευνώντας τον κόσμο, είτε νικώντας εχθρούς, ή κάνοντας disassemble σπάνια αντικείμενα. Το όλο crafting σύστημα του τίτλου είναι δίκαιο και καλοφτιαγμένο, δίνοντας την δυνατότητα από νωρίς στο παιχνίδι στον παίκτη να εξερευνήσει και να αλλάξει και να δοκιμάσει διαφορετικά builds. Είναι απαραίτητο να ασχοληθεί κάποιος με αυτό αν θέλει να παίξει το παιχνίδι στα πιο υψηλά World Tiers.
Με βάση τα παραπάνω, το gameplay έχει μια πολύ καλή βάση για να κρατάει το ενδιαφέρον του παίχτη και να μην κουράζει. Παρόλα αυτά, τα περισσότερα boss battles είναι απλά σε στυλ bullet sponges που αντέχουν μεγάλο damage με ελάχιστες φορές που υπήρχαν παράγοντες ή αλλαγές και να οδηγούσαν σε μια πιο φρέσκια πρόκληση. Επίσης το παιχνίδι δίνει την εντύπωση ότι είναι προτιμότερο να παίζεται με φίλους, έως 3 παίκτες μαζί. Είναι πολλές οι φορές που ειδικότερα στα υψηλότερα World Tiers, στο single player υπάρχει μια μεγάλη αίσθηση αδικίας και προδιάθεσης τιμωρίας του παίκτη. Πολλές φορές οι εχθροί πνίγουν τον παίκτη με τον αριθμό τους και αυτό σε συνδυασμό με το καλό και επιθετικό AI που έχουν, κάνει ορισμένες μάχες εξαιρετικά δύσκολες. Το παιχνίδι σε coop είναι πολύ πιο διασκεδαστικό, παρόλο που δεν γίνονται combo μεταξύ των abilities των χαρακτήρων. Το κακό είναι ότι προς το end game, ένα βασικό κομμάτι της ατομικής επιβίωσης είναι τα killing shots σε εχθρούς, άρα έμμεσα βάζει τους παίκτες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα κάνει τα killing shots. Το αποτέλεσμα είναι μερικές φορές άθελα μας να καταδικάζουμε τους συμπαίκτες μας.
Οπτικά το παιχνίδι είναι αρκετά όμορφο, η Unreal 4 προσφέρει κάποια εντυπωσιακά εφέ και ρεαλιστικό φωτισμό. Στα τοπία είναι που φαίνεται περισσότερο το αποτέλεσμα της καλής δουλειάς, αφού στους χαρακτήρες δεν υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες. Κάποιες φορές τα facial animations παρουσιάζουν προβλήματα, αλλά είναι σπάνιο. Θα δούμε αρκετές τοποθεσίες σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, με το level design κάθε φορά να έχει μια σταθερή αλλά και αρκετά βασική λογική.
Η κάθε τοποθεσία είναι αρκετά linear, με διαφορετικά «κλαδιά» που αντιστοιχούν σε διαφορετική αποστολή. Η απουσία ενός mini map που να δείχνει τις πραγματικές διαδρομές κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα χωρίς να χρειάζεται πολλές φορές, είναι μια προσθήκη που θα βελτίωνε την συνολική εμπειρία.
LAUNCH TRAILER
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
Το Outriders είχε ένα δύσκολο launch, με αρκετά θέματα όσον αφορά τους server και τα connection στα lobby. Αρκετές φορές το παιχνίδι έκλεινε ή πέταγε παίκτες έξω στο κεντρικό μενού. Επίσης μετά το πρώτο patch υπήρχε ένα bug που άμα έπαιζες υπήρχε περίπτωση να σβηστεί ο χαρακτήρας ή να χαθεί το inventory εντελώς. Ανοίγαμε το παιχνίδι με μια λογική «If it wipes, it wipes». Και αυτό γιατί παρόλο τα προβλήματα που έχει, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον παικτών με το όμορφο σύνολο του. Τα περισσότερα από αυτά τα θέματα έχουν λυθεί εντελώς, κάποια άλλα παραμένουν σε μικρότερο βαθμό (εσένα κοιτάω, connectivity issue). Κάποια in game bugs όσον αφορά τα quest είναι συχνά, κυρίως όταν παίκτες που είναι σε διαφορετικά σημεία ενός sidequest κάνουν την αποστολή μαζί. Το crossplay υπάρχει αλλά είναι ακόμα σε Beta Mode, κάτι που θα βοηθήσει μακροπρόθεσμα τον τίτλο και όσους το μείνουν να το παίζουν μετά τον τερματισμό.
Ο τίτλος στο σύνολο του καταφέρνει να έχει μια δυνατή παρουσία και περιεχόμενο που έχει κερδίσει προσοχή και κοινό. Η μεγάλη πρόκληση θα είναι αν θα καταφέρει να κρατήσει αυτό το κοινό κρατώντας το endgame περιεχόμενο ζωντανό και φρέσκο και αν θα διορθώσει τα προβλήματα που έχουν απομείνει. Η αλήθεια είναι ότι post launch η PCF δεν έχει καταφέρει να κάνει πολύ καλή δουλειά μέχρι στιγμής. Το παιχνίδι μερικές φορές γίνεται λίγο επαναλαμβανόμενο αφού η λογική της μάχης είναι να σου πετάξει σε μια γραμμική ευθεία που αποτελείται από δωμάτια όσους περισσότερους εχθρούς μπορεί. Ίσως αν υπήρχε μια ποικιλία στο είδος των περιοχών, να ήταν πιο μεγάλες και ανοιχτές, και στο πως γίνονται οι μάχες να μην υπήρχαν τόσα παράπονα για αυτό το κομμάτι.
Ξεκίνησα αυτό το παιχνίδι με μικρές προσδοκίες γιατί δεν είμαι φαν του συγκεκριμένου genre. Μπορώ να πω ότι έμεινα ευχάριστα έκπληκτος από το παιχνίδι, παρόλο που ουκ ολίγες φορές έχω πέσει σε bugs ή προβλήματα. Μετά από ένα τόσο δυνατό ξεκίνημα, είναι στο χέρι των developers να στηρίξουν σωστά τον τίτλο και να κρατήσουν το ενδιαφέρον μας σε εγρήγορση. Σίγουρα έχει τις βάσεις και το υλικό για να το κάνουν. Ένα μεγάλο θετικό είναι ότι το παιχνίδι δεν έχει ίχνος microtransaction, όλα τα αντικείμενα μπορούν να αποκτηθούν με τον παραδοσιακό τρόπο.
Αν ήταν να του δώσω ένα βαθμό rarity θα του έδινα ένα Epic, με στιγμές που τείνουν μερικές φορές προς Rare και άλλες σε Legendary.
SCREENSHOTS