Με το Call of Duty 4, η Infinity Ward δημιούργησε πριν από δύο χρόνια νέα στάνταρ στο είδος των FPS, και κυρίως στο πόση διασκέδαση μπορεί να προσφέρει ένα στρατιωτικό παιχνίδι στον τομέα του multiplayer. Εν έτει 2009, το sequel της ίδιας εταιρείας, ονόματι πλέον Modern Warfare 2, επιχειρεί να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία τόσο στο online κομμάτι, όσο και στο κινηματογραφικής αίσθησης campaign του. Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι χάρη στο Modern Warfare 2, το Xbox Live μέτρησε κάτι παραπάνω από 2 εκατομμύρια συνδεδεμένους παίχτες μέσα στον Νοέμβριο, γεγονός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της υπηρεσίας και είναι κάτι που δεν κατάφερε κανένας άλλος τίτλος μέχρι τώρα, συμπεριλαμβανομένων των Halo 3 και Gears of War.
Το campaign έρχεται ανανεωμένο σε όλους τους τομείς. Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα; Η Infinity Ward άκουσε τα παράπονα που υπήρχαν για τα επίπεδα δυσκολίας. Έτσι, η ολοκλήρωση του campaign στο Veteran επίπεδο φαντάζει πλέον ανθρωπίνως εφικτή, για όποιον επιδιώκει παραπάνω προκλήσεις, χωρίς ταυτόχρονο νευρικό κλονισμό. Το σενάριο κινείται στα γνωστά φιλοαμερικάνικα πλαίσια, όπου καλείστε να προστατέψετε τον κόσμο από τον Ρώσο υπερεθνικιστή τρομοκράτη Makarov. Η διάρκειά του είναι σχετικά μικρή, και θα μπορέσετε να δείτε το τέλος του παιχνιδιού, μετά από περίπου 5 ώρες ενασχόλησης και διασκέδασης. Πέρα από την κινηματογραφική αίσθηση που θα σας δώσει ανά διαστήματα, το single player κομμάτι είναι προβλέψιμο και κινείται στα όρια του αναμενόμενου. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι αρκετά βελτιωμένη, οι εχθροί πλέον κρύβονται, καλύπτονται και προσπαθούν με πείσμα να σας πετύχουν. Εντούτοις, οι έμπειροι παίχτες δεν πρόκειται να δυσκολευτούν ιδιαίτερα, με εξαίρεση κάποια επίπεδα του παιχνιδιού.
Ως προς το story, αρχικά, καλείστε να εισβάλλετε μέσα στο καταχείμωνο, σε μια στρατιωτική βάση στο Καζακστάν. Ακολουθεί το τρομοκρατικό χτύπημα του διαβόητου Makarov στη Μόσχα, το οποίο προκαλεί και τη Ρωσική εισβολή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι, καλείστε να υπερασπιστείτε τα πάτρια εδάφη από τους “κακούς” Ρώσους, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν ότι το χτύπημα στο έδαφός τους έγινε από συμπατριώτη τους, και έτσι στρέφονται εναντίον των Αμερικανών. Κατά τη διάρκεια του σεναρίου, θα βρεθείτε σε διάφορες περιοχές ανά τον κόσμο, με πιο χαρακτηριστική τη Λατινική Αμερική και το τεράστιο άγαλμα του Χριστού να υψώνεται μπροστά σας. Παρόλ’ αυτά, η ιστορία έχει αρκετά αντικρουόμενα στοιχεία, τα οποία και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ.
Το περιβόητο level με όνομα “Νο Russian” ήταν υπεύθυνο για την απαγόρευση του MW2 στη Ρωσική Ομοσπονδία. Στο εν λόγω επίπεδο, παίρνετε το μέρος της συμμορίας του Makarov, και καλείστε να δολοφονήσετε εν ψυχρώ άοπλους πολίτες, που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Μόσχας. Παρότι το ίδιο το παιχνίδι προειδοποιεί για το βίαιο περιεχόμενο και παρέχει την επιλογή για προσπέρασμα της αποστολής, αναρωτιόμαστε ποιά θα μπορούσε να είναι η σκοπιμότητα μιας τέτοιας παράλογης εικονικής σφαγής, πέρα από τυχόν πολιτικά κίνητρα.
Όσον αφορά το co-op mode του τίτλου, η IW είχε παραδεχτεί ότι στα αρχικά της πλάνα συμπεριλαμβανόταν και δυνατότητα campaign 1-4 ατόμων. Όμως, το εν λόγω feature τελικά αφαιρέθηκε για να προκύψει το “Spec ops”, ένα co-op mode που διεξάγεται με τη συνεργασία δύο παιχτών. Οι προκλήσεις είναι ατελείωτες, όπως ορδές από εχθρούς και εκπλήρωση αποστολών στα πλαίσια συγκεκριμένου χρόνου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μάχη που πρέπει να δώσετε ενάντια σε πενήντα οπλισμένους αντιπάλους, που χειρίζονται από τον υπολογιστή. Γενικά, πρόκειται για ένα mode του οποίου το gameplay θα σας κρατήσει προσκολλημένους για αρκετές ώρες.
Τα γραφικά είναι εμφανώς βελτιωμένα, και οι ήχοι πιο αληθοφανείς από ποτέ. Τα περιβάλλοντα και οι εξωτερικοί χώροι εμφανίζονται ανανεωμένοι με αρκετή ευκρίνεια, κάτι που θα νιώσετε σε όλα τα επίπεδα του παιχνιδιού, και ειδικά στα εξωτικά τοπία της Βραζιλίας. Εντύπωση προκαλεί και η ρεαλιστική απεικόνιση κάθε είδους όπλου, είτε πρόκειται για rifle είτε για launcher. Όσοι έχουν παίξει το Call of Duty 4, μπορούν να συγκρίνουν, για παράδειγμα, το P90 στα χρώματα, στην πιστότητα και στη λεπτομέρειά του. Από την άλλη, μπορεί τα τοπία να φαίνονται όμορφα και δελεαστικά από μακριά, αυτό όμως δεν συμβαίνει όσο πλησιάζουμε σε κάποιον προορισμό ή σε κάποιο αντικείμενο, καθώς τα μεγεθυμένα pixels “χτυπούν ” ομολογουμένως άσχημα στο μάτι. Στον τομέα του ήχου δεν πρέπει να υπάρχει το παραμικρό παράπονο, αφού οι εκρήξεις, οι πυροβολισμοί, η ατμοσφαιρική μουσική στο background και γενικά όλοι οι θόρυβοι βοηθούν αρκετά στη διαμόρφωση του κατάλληλου κλίματος, που χρειάζεται σε ένα FPS παιχνίδι με ασταμάτητη ένταση και δράση, ειδικά όταν αυτό το παιχνίδι λέγεται Modern Warfare 2.
Στον τομέα του Multiplayer, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το MW2 αποτελεί έναν άξιο συνεχιστή του προκατόχου του, γεγονός που επιβεβαιώνουν και τα προαναφερθέντα νούμερα. Το κάθε prestige αποτελείται από 70 levels και απαιτείται αρκετή προσπάθεια και ενασχόληση για να φτάσει κάποιος το βαθμό του Commander. Οι χάρτες είναι χορταστικοί και θυμίζουν, σε έκταση, τους αντίστοιχους του World At War, εφόσον είναι πολύ μεγαλύτεροι από αυτούς του Call Of duty 4. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Afghan και Estate, όπου στην κυριολεξία δεν κουνιέται φύλλο μιας και οι περισσότεροι έχουν επιλέξει τον ρόλο του ελεύθερου σκοπευτή. Η μεγαλύτερη καινοτομία που συζητήθηκε, με αρνητικά και θετικά στοιχεία, η αναγκαστική έξοδος από τυχόν party/private chat, στα περισσότερα modes του παιχνιδιού. Έτσι, δεν θα είναι δυνατή η γνωστοποίηση της τοποθεσίας του εχθρού, ειδικά σε modes που εμπεριέχουν περισσότερη στρατηγική χωρίς respawns, όπως στο Search & Destroy.
Το οπλοστάσιο που διατίθεται είναι αναβαθμισμένο και κλιμακούμενο, ανάλογα με το βαθμό που έχει φτάσει ο κάθε παίχτης. Θετικές εντυπώσεις προκαλεί η άνευ ορίων ποικιλία σε shotguns, launchers, περίστροφα, εκρηκτικά αλλά και το de facto overkill που μας προσφέρεται σε κάθε class. Επιπροσθέτως, εντύπωση προκαλεί το ότι το Καλάσνικοφ (ΑΚ-47) ξεκλειδώνεται στο τελευταίο επίπεδο, τη στιγμή που ήταν άμεσα διαθέσιμο στο Modern Warfare 1. Φαίνεται ότι η αξία του επαναεκτιμήθηκε μέσα στα δύο χρόνια που πέρασαν, από τους δημιουργούς του παιχνιδιού. Τέλος, με την επιλογή του κατάλληλου perk, είναι δυνατή η ταυτόχρονη τοποθέτηση δύο attachments στο primary και secondary weapon. Με άλλα λόγια, η IW πρόσθεσε όλα αυτά τα στοιχεία που έλειπαν από το προηγούμενο δημιούργημά της, δείχνοντας ότι δεν επαναπαύθηκε στην τεράστια επιτυχία του Call of Duty 4.
Όσον αφορά το επιπρόσθετο περιεχόμενο, η Infinity Ward είχε ανακοινώσει πριν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ότι πρόκειται να διατεθούν πολύ σύντομα πακέτα DLC τα οποία θα εμπεριέχουν νέους χάρτες για το mutliplayer. Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, η κυκλοφορία τους είναι κάτι παραπάνω από βέβαιη, στα πρότυπα των πακέτων του Call of Duty: World at War.
Εν κατακλείδι, αναμφίβολα πρόκειται για τον τίτλο της χρονιάς, αν όχι και… του 2010. Έχοντας ήδη ξεπεράσει σε έσοδα αρκετές χολιγουντιανές παραγωγές, γίνεται το πρώτο βιντεοπαιχνίδι που γνωρίζει παγκόσμια απήχηση, και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Με το multiplayer mode να εκτοξεύει το replay-ability κυριολεκτικά στο άπειρο, αν είστε fan των στρατιωτικών και FPS παιχνιδιών, ίσως κάνετε αρκετό καιρό να δείτε ανοιχτό το tray στο Xbox σας ξανά. Η καταπληκτική ατμόσφαιρα, η ένταση και δράση, η συνεργασία στο co-op και multiplayer κομμάτι δύσκολα θα αφήσουν κάποιον ασυγκίνητο. Καλό σημάδι σε όλους.
Συνολική Βαθμολογία : 9.5/10
Sonic GR για το MyXbox.gr