
Xbox One Review
Ένα από τα καλύτερα IΡ με απίστευτες κριτικές μετά από μια τριλογία, επιστρέφει σε ένα ταξίδι από άλλο γαλαξία, με καινούργια ιστορία να μας ταξιδέψει στα πιο σκοτεινά μέρη του γνωστού σύμπαντος και μη.
Από την αρχή λέγαμε καλή τη πίστη, ότι θα ήταν άδικο να κρίνουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι με βάση τα προηγούμενα, μιας και είναι μια νέα αρχή για το universe και όχι συνέχεια του John Shepard, αλλά δυστυχώς και το παιχνίδι δεν μας βοήθησε να κρατήσουμε και πολύ την αισιοδοξία μας. Ευτυχώς τελειώσαμε το παιχνίδι και το review μετά από το πρώτο μεγάλο update πράγμα που έκανε την εμπειρία μας πιο ευχάριστη.
Πάμε να δούμε αναλυτικότερα το παιχνίδι.
Καταρχήν να πούμε ότι είναι ένα πανέμορφο παιχνίδι, με πολύ καλά και όμορφα environments,κόσμους και γραφικά ακόμα υπό προϋποθέσεις. Βέβαια minor και major bugs κάνανε την εμφάνιση τους, στην χειρότερη πάντα στιγμή.
Το Mass Effect Andromeda είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που χρησιμοποιεί την Frostbite engine.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι είναι επίσης το πρώτο παιχνίδι της σειράς που είναι open world, σε αντίθεση με την πρώτη τριλογία.
Ξεκινώντας το παιχνίδι έχεις επιλογή να πας με τα default πρόσωπα η να φτιάξεις δικό σου. Από την εμπειρία μας έχουμε να σας πούμε πως ή βρείτε κάποιο οδηγό στο ιντερνέτ αν θέλετε να το προσπαθήσετε, ή καλύτερα τα default.
Tο character creaction είναι ότι πιο φτωχό έχουμε δει όσο αναφορά δομή, επιλογές, όλα ήταν σχεδόν κωμικά και το πρόσωπο που καταφέραμε να φτιάξουμε μετά από είκοσι λεπτά χωρίς να είναι άσχημο η γελοίο δυστυχώς μέσα στο παιχνίδι εμφάνισε πράγματα τα οποία δεν τα είχα βάλει η δεν δικαιολογούνταν λόγω ηλικίας του πρωταγωνιστή, εμφάνισε δηλαδή ρυτίδες στα ματιά από το πουθενά. Η εταιρία ύστερα από ανακοίνωση της είπε πως το επόμενο update θα αφορά και το character creation. Κάτι που πλέον δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον να το κάνουν μιας και οι περισσότεροι το έχουμε τελειώσει τουλάχιστον μια φορά.
Το παιχνίδι μας ξεκινά άμεσα μετά από ένα ταξίδι 634 χρονών από τον Μilky ay στον Heleus γαλαξία και με το που φτάνεις όλα δείχνουν πως δεν θα είναι και εύκολο τα γνωστά είδη να καταφέρουν να επιβιώσουν στις καινούργιες προκλήσεις και απειλές που δημιουργεί ο γαλαξίας.
Αναλαμβάνεις τον ρόλο του Scott ή της Sara Ryder, δυο αδέρφια, που μετά από ένα ατύχημα βρίσκεσαι με τον τίτλο του “Pathfinder” μιας αρμοδιότητας που πρέπει να βρει κατάλληλους κόσμους, η και να τους δημιουργήσει, για το ανθρώπινο είδος και την επιβίωση του.
Όσο αναφορά τα εξωγήινα είδη που συναντάς καθολη την διάρκεια του παιχνιδιού δεν μπορούμε να πούμε πως ενθουσιαστήκαμε διότι κατά πλειοψηφία είναι είδη τα οποία προϋπάρχουν , και βρίσκεις έναν γαλαξία πολυπληθές στα υπάρχων είδη πάρα σε καινούργια, τα οποία στην ουσία τους είναι ένα. Οπότε εκεί το παιχνίδι δεν μπορώ να πω πως ήταν και πολύ καλοδουλεμένο. Βέβαια σαν story όλο αυτό και σαν πρώτη επαφή των ανθρώπων σε έναν καινούργιο γαλαξία μπορεί και να το δικαιολογεί. Βέβαια το ταξίδι μέσα στο γαλαξία ήταν πανέμορφο.
Και λέω ταξίδι διότι πραγματικά ήταν.
Οι επισκέψεις στον κάθε πλανήτη πραγματικά σου αφήνουν τη γεύση της εξερεύνησης και του αγνώστου και κάθε πλανήτης έχει πολλά quests τα οποία παίζουν και ρολό πολιτικό στην επιβίωση των ειδών μεταξύ τους. Οι χάρτες είναι τεράστιοι και μερικές φορές υπερβολικά άδειοι, αλλά σε συνδυασμό με τα quests μένεις στον κάθε πλανήτη πολλές ώρες μέχρι να καταφέρεις να τα κάνεις όλα.
Συνολικά 5 οι πλανήτες που μπορείς να επισκεφτείς, βέβαια θα θέλαμε και στους υπόλοιπους που επισκέπτεσαι να μπορούσαμε να κατεβούμε και να εξερευνήσουμε κάτι που ξέρω ότι είναι και λίγο δύσκολο.
Τα γραφικά στα cutscenes αλλά και in game πραγματικά σου δίνουν την εντύπωση πως είναι ένα παιχνίδι που λες ότι αξίζει τα λεφτά του.
Δυστυχώς το παιχνίδι πάσχει από πολλά sandbox open world bugs. Αρκετές ήταν οι φορές που οι εχθροί έμπαιναν μέσα σε τοίχους ή πέφτανε κάτω από το πάτωμα, καθιστώντας δύσκολο έως και αδύνατο να προχωρήσουμε από κάποιες περιοχές ή να τελειώσουμε κάποιο mission. Πιο μικρά και λιγότερο ενοχλητικά συναντάμε bugs όπως το ότι τα Navpoint’s είναι πολύ συχνά ανακριβή ή το ότι να ξεκινήσεις διαλόγους με τους NPCs είναι υπερβολικά δύσκολο και δεν δουλεύει σωστά. Σε μια αποστολή που έπρεπε να πάμε και να ολοκληρώσουμε 3 διαφορετικά κομμάτια σε διαφορετικές μεταξύ τους περιοχές, το παιχνίδι μας παρότρυνε και μας άφησε να κάνουμε μια από τις περιοχές δύο φορές και να τελειώσουμε το quest χωρίς ποτέ να επισκεφτούμε την τρίτη περιοχή. Έτυχε επίσης να πεθάνουμε αλλά οι διάλογοι να συνεχίζουν από πίσω χωρίς εμείς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα από το μενού μέχρι να τελειώσουν. Με το Omni tool το σκαναρισμα σε πολλές περιπτώσεις ήταν αδύνατο, για παράδειγμα τύχαινε να μην φαίνεται αυτό που πρέπει να σκαναρεις με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνεις restart για να δουλέψει.
Και φτάνουμε στο σημείο που αυτό το παιχνίδι έκανε την διαφορά μέχρι τώρα, στο στοιχείο του RPG στους διάλογους και στα πρόσωπα. Δυστυχώς εκεί πριν το update τα πράγματα ήταν τραγικά. Μετά το update απλά μαζεύτηκαν τα πολύ χοντρά.
Θα σας πω πριν και μετά τις διάφορες. Πριν το update λοιπόν οι Humans δεν είχαν καθόλου εκφράσεις η οι εκφράσεις που είχαν ήταν άσχετες η γκλιτσαρισμένες. Αδικαιολόγητο για ένα τέτοιο IP να μην έχουν δουλευτεί τα πρόσωπα. Τα ματιά να είναι συνέχεια σε όλους τους χαρακτήρες γουρλωμένα και οι εκφράσεις τους όταν είχαν και αν ήταν δυστυχώς άσχετες με το τι βίωναν εκείνη την στιγμή. Πιστεύω πως ήδη έχετε δει σχετικά βίντεο που κυκλοφορούν.
Μετά το update ευτυχώς έφυγαν τα γουρλωμένα ματιά και ξεκίνησαν να δείχνουν λίγο συναίσθημα τα πρόσωπα αλλά και πάλι για ένα τέτοιο IP είναι αδικαιολόγητο. Και δεν μπορούμε να αποδεχθούμε τα ημίμετρα για ένα παιχνίδι που είναι full price και με αυτό το background.
Το επόμενο που μας ενόχλησε ήταν οι διάλογοι. Δυστυχώς οι επιλογές που έχεις ναι μεν είναι πολλές αλλά το Renegade στοιχείο που ψάχνεις πολλές φορές να βρεις και να παίξεις απλά δεν είναι εκεί. Πολλές φορές μου έτυχε να μην υπάρχει η επιλογή που ήθελα και αν υπήρχε κάτι παραπλήσιο δυστυχώς όταν το επιλέγεις στην ουσία είναι κάτι άλλο σαν πρόταση.
Και εκεί είναι ένα στοιχείο που δεν σε αφήνει να ταυτιστείς με τον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού όταν αλλά λέει η επιλογή που έχεις, και αντίθετα να λέει κάτι τελείως άλλο και πιο γενικό σε περιεχόμενο για να καθοδηγήσουν πιο εύκολα την κουβέντα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αν κάτι θες σε ένα RPG είναι ο πρωταγωνιστής να είσαι εσύ και οι επιλογές σου. Ακόμη ούτε οι επιλογές που έχεις κάνει, τελικά έχουν σοβαρό αντίκτυπο στη γενική πορεία και έκβαση του παιχνιδιού.
Αλλά όλα αυτά μικρή σημασία μπορεί να έχουν (που έχουν τεράστια σημασία) όταν βγαίνουν μπροστά τα όπλα.
Εκεί, οι developers έχουν κάνει τρομερή δουλειά σε ότι αφορά τα περιβάλλοντα που αναφέραμε αλλά και τις μάχες.
Στις μάχες οι δημιουργοί έχουν δουλέψει πάρα πολύ, τα πάντα είναι καλοστημένα, από τις δυνάμεις, τα biotics και τα tech, μέχρι και την αντιμετώπιση των AI που στις παραπάνω δυσκολίες γίνεται και πολύ πιο tactic και ενδιαφέρουσα.
Αξίζει να αναφερθεί πως τα boss battles είναι Επικά.
Πολύ αξιόλογο είναι που σε ένα playthrough σου δίνει την δυνατότητα μέσα από το leveling up να παίξεις με διαφορετικά στυλ και όπλα, κάτι το οποίο βέβαια το παιχνίδι δεν στον κάνει και πολύ ξεκάθαρο.
Επίσης δύσκολο και μη εύκολα προσβάσιμο ήταν το μενού για την κατασκευή οπλών και armor χωρίς να υπάρχει ένα καλό tutorial να το κάνει όλο αυτό πιο κατανοητό.
Και όπως είναι τόσο καλοστημένο το battle system του, μπαίνοντας στο multiplayer του, γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Το λατρεύεις που το μισείς το multiplayer κομμάτι του. Έχει πολύ grinding το παιχνίδι κάτι το οποίο δεν μπορώ να πω πως ήταν ενοχλητικό, μιας και το ευχαριστιέμαι να ξεκλειδώνω κάθε λίγο κάτι καινούργιο. Έχει πολλούς χαρακτήρες και στυλ να παίξεις, όμως του περισσοτέρους και καλύτερους πρέπει να τους ξεκλειδώσεις μέσα από πακέτα που αγοράζεις με in game currency η micro-transactions (σιγά που θα έλειπαν).
Υπάρχουν πολλά consumables τα οποία βοηθάνε πολύ την αναμέτρηση σου με τους αντίπαλους και όπλα τα οποία και αυτά τα ξεκλειδώνεις, μέσα από τα πακέτα που προσφέρει.
Εκεί καλείσαι να ολοκληρώσεις 7 waves με τρεις προς το παρόν δυσκολίες Bronze, Silver και Gold κάτι που γενικά σε πολλές περιπτώσεις είναι challenging. Έτσι η τετράδα πρέπει να συνεννοηθεί μεταξύ της για να μπορέσει να φέρει σε πέρας την αποστολή της.
Βέβαια το παιχνίδι στο multiplayer τμήμα του παρουσιάζει προβλήματα, τα οποία για εμένα ήταν σε πολλές περιπτώσεις για rage quit.
Πρώτο και καλύτερο είναι στο ότι σε κάποιες περιπτώσεις freezάρει το παιχνίδι και απλά σε πετάει πίσω στο μενού του Xbox. Που ακόμα και τώρα είναι ανεξήγητο και δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση ως προς το γιατί. Νομίζουμε ότι είναι Netcode πρόβλημα.
Δεύτερον, τρομερά Frame Drops που δεν σε αφήνουν να καταλάβεις τι συμβαίνει γύρω σου και πολλές φορές, έχεις ήδη πεθάνει και δεν το έχεις καταλάβει μέχρι να ισιώσει το παιχνίδι.
Και τρίτον η καταπληκτική δουλειά του netcode που είχαν κάνει στο M.E. 3 δυστυχώς σε αυτό δεν υπάρχει. Επειδή είναι Host based το παιχνίδι είσαι δυστυχώς στο έλεος του host και ξέρουμε πολύ καλά ότι εδώ αν κάποιος δεν έχει VDSL απλά κάνουμε την προσευχή μας για να δουλέψει σωστά.
Δυστυχώς τις περισσότερες φορές δεν δουλεύει με αποτέλεσμα άλλα να βλέπεις και άλλα να συμβαίνουν, οι εχθροί να μην είναι εκεί που τους βλέπεις και με πολλά διαφορά netcode σκαλώματα που κάνουν το multi όσο το λατρέψαμε άλλο τόσο να το μισήσαμε.
Το ταξίδι στον γαλαξία της Ανδρομέδας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση. Ναι μεν σε παιχνίδι open world περιμένουμε να υπάρχουν bugs αλλά η σοβαρότητα τους και η συχνότητα που τα συναντάμε σε ένα πρότζεκτ τέτοιου μεγέθους είναι ανεπίτρεπτη. Η απόφαση της Bioware να δώσει το development στο πιο μικρό από βάση ηλικίας και εμπειρίας στούντιο του Montreal και όχι στο Edmonton που είχε κάνει την πρώτη τριλογία είναι τουλάχιστον αμφισβητήσιμη και ο κύριος λόγος για τα προβλήματα του τίτλου.
Σίγουρα μεγάλο κομμάτι παίζει και το άλμα από Unreal engine σε Frostbite αλλά αυτό είναι κάτι που έπρεπε να είχαν λάβει υπόψιν στην Bioware. Από την άλλη το gameplay είναι εξαιρετικό και σίγουρα πάει μπροστά το franchise. Η ποικιλομορφία στον τρόπο παιχνιδιού και ο συνδυασμός των δυνάμεων/όπλων που προσφέρει είναι μοναδικά και κρατάνε το ενδιαφέρον του παίκτη δίνοντας την ευκαιρία να δοκιμάσει συνεχώς καινούργια πράγματα είτε στο single κομμάτι είτε στο multiplayer.
Εν τέλει ο τίτλος αυτός είναι μια καλή προσπάθεια για αλλαγή ρότας της σειράς Mass Effect, που όμως σε ορισμένα σημεία πέφτει σε “τρικυμίες”. Το πως θα τελειώσει το ταξίδι αυτό στην Ανδρομέδα είναι στο χέρι της Bioware, ελπίδα μας είναι να μάθουν από τα λάθη που έγιναν και να μην τα επαναλάβουν.