
Πρόκειται για τη σημαντικότερη ίσως αποκλειστική κυκλοφορία της χρονιάς. Για τους φαν της σειράς, είναι η επιστροφή του Master Chief, για πρώτη φορά ‘επίσημα’ στη νέα-νέα γενιά του Xbox One, και στις δυνατότητες που υπόσχεται η πλατφόρμα συνολικά.
Αλλά είναι και μια επιστροφή σε μια ιστορία που εδώ και μια δεκαετία έχει καταφέρει να κρατήσει τους gamers στις κονσόλες τους (αλλά και στα βιβλία και τα άλλα ‘συναφή’ προϊόντα που συμπλήρωναν τη σειρά), και σε ένα multiplayer τίτλο που λίγα χρόνια πριν καθόρισε το online gaming στο Xbox, καθώς και το Xbox Live.
Κάθε νέο Halo έχει πολλά που πρέπει να υποσχεθεί αλλά και να καταφέρει. Και το 5o μέρος της σειράς, είναι ένα καλό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η ιστορία του παιχνιδιού, το campaign δηλαδή, αποτελεί το πρώτο και σημαντικό κομμάτι του Halo 5. Με πολλά ανοιχτά ‘μέτωπα’, το 5ο επίσημο μέρος της ιστορίας μας υποσχέθηκε (από τη διαφημιστική καμπάνια ακόμα) μια μάχη μεταξύ του φυγά Master Chief και του διώκτη Locke. Τα πράγματα όμως είναι αρκετά πιο πολύπλοκα – και ακόμα και στην αφίσα ή το εξώφυλλο του παιχνιδιού η μάχη μπορεί να φαίνεται ανάμεσα στους δύο – αλλά αν κανείς κοιτάξει στο βάθος, γρήγορα θα διαπιστώσει ότι ανάμεσά τους υπάρχει κάτι παραπάνω.
Σκόπιμα θα αποφύγω κάθε μορφής ‘σπόιλερ’ που μπορεί να χαλάσει την ιστορία σε κάποιο φίλο της σειράς – και δε θα ανεβάσω ούτε υλικό που μπορεί να κάνει το ίδιο. Αλλά η ιστορία είναι ‘γεμάτη’ και θα ικανοποιήσει τόσο νέους παίκτες, όσο και την ‘παλιοσειρά’.
Έχει όμως αρκετές ανατροπές, και οφείλω να πω ότι – παρά το ότι το ευχαριστήθηκα και ήδη ψάχνομαι για να την ξαναπαίξω – περισσότερο ανοίγει ένα νέο, μεγάλο κεφάλαιο στον κόσμο του Halo, παρά αποτελεί αυτοτελές μέρος ή μια καλή απάντηση στα ερωτήματα που είχα μέχρι τώρα. Επιμένω ότι είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με την εμπειρία μου, αλλά το τέλος (το οποίο ‘βλέπεις’ να έρχεται από ένα σημείο και μετά, καθώς οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν περισσότερα από τα κίνητρά τους πίσω από κάθε απόφαση), με άφησε με ένα ευχάριστο συναίσθημα – οικείο και αντίστοιχο του Halo 2: ‘πέρασα καλά, θέλω και άλλο’. Halo 6;
Για όσους δεν είχαν την ευκαιρία να δουν υλικό από το παιχνίδι ακόμα, ανέβασα απευθείας feed από τις πρώτες 3 αποστολές, οι οποίες αποτελούν εισαγωγή στην ιστορία των δυο πρωταγωνιστών – του Locke και του Master Chief. Ο πρώτος έχει αποστολή να ‘πιάσει’ το φυγά δεύτερο. Ο δε Master Chief ανακαλύπτει κάτι που τον σπρώχνει να αγνοήσει την εντολή να επιστρέψει στο βασικό στόλο, και μαζί με 3 ακόμα μέλη της ομάδας του, ξεκινά την καταδίωξη.
Κατά τη διάρκεια της καταδίωξης συνάντησα τόσο την Dr. Halsey, τη δημιουργό της Cortana(ς), όσο και την Cortana. Επίσης βρέθηκα ανάμεσα σε ένα ακόμα ΑΙ, αντίστοιχο της Cortana, που με τα δικά του κίνητρα προσπαθεί να δημιουργήσει (νέες) ισορροπίες, αλλά και τους Guardians που πλέον έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από πληροφορίες, αλλά και καθοδήγηση, που αλλάζει αυτές ακριβώς τις ισορροπίες, καθώς και τον κόσμο του Halo όπως τον είχαμε γνωρίσει μέχρι τώρα.

Για τους φανατικούς της σειράς, το Halo 4 είχε κρυμμένα hint για το τί πραγματικά συμβαίνει. Για τους υπόλοιπους, αφεθείτε στην αφήγηση και τα cinematics του Halo 5 και πιστεύω δε θα απογοητευτείτε.
Η κλίμακα, η πολυπλοκότητα και οι ανατροπές της ιστορίας του Halo 5 αποτελούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη τροπή – εξέλιξη, αν θέλετε. Από το storytelling του Halo 1 και 2, και τις αλλαγές που έφερε το 3, μέχρι τη δομή του 4 και των ODST και Reach, οι φίλοι της σειράς έχουμε δει μια σειρά από τεχνικές και διαφορετικές προσεγγίσεις που υπόσχονται να μας μυήσουν και να μας κρατήσουν με το χειριστήριο στο χέρι για ώρες. Το Halo 5 αποτελεί άξιο διάδοχο αυτής της κληρονομιάς και παρά το ότι σε μερικά σημεία παίζουμε απλά ‘πόλεμο με τους εξωγήινους’ ή βιώνουμε τα κλασικά ’30 δευτερόλεπτα μαχών Halo’, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το τί βάσεις θέλει να θέσει, και για το πόσο ψηλά είχαν τον πύχη στην Microsoft και την 343.
Σε επίπεδο gameplay, το παιχνίδι είναι πλέον αρκετά πιο γρήγορο. Όσοι έπαιξαν την beta θα καταλαβαίνουν ακριβώς τί εννοώ – εναλλακτικά δείτε ένα από τα gameplay βίντεο. Οι εχθροί κινούνται πολύ πιο γρήγορα και έξυπνα, ενώ η τετραμελής ομάδα δημιουργεί νέα δυναμική ακόμα και όταν παίζει κανείς ‘offline’ μόνο με το ΑΙ (ανυπομονώ να το δω σε 4-player co-op). Ο Master Chief αλλά και ο Locke έχουν την επιλογή να ξανασηκωθούν αν τους ‘κατεβάσει’ κάποιος αντίπαλος, απλά αν κάποιος από τους 3 συμπαίκτες τους γεμίσει και πάλι την υγεία κάτι που καθιστά το Normal επίπεδο δυσκολίας περισσότερο Casual – μένει να δούμε πώς θα παίζει σε Legendary coop.
Η έλλειψη split screen είναι για μένα μεγάλο μείον καθώς έχω συνηθίσει να έχω ένα φιλαράκι σπίτι και να προσπαθούμε να βγάλουμε Legendary αποστολές, αλλά στα άλλα κομμάτια του τεχνικού κομματιού το παιχνίδι στέκεται αξιοπρεπέστατα. Τα γραφικά είναι πολύ προσεγμένα και αν και δεν είναι ό,τι πιο ρεαλιστικό έχουμε δει, επικοινωνούν και διατηρούν την ατμόσφαιρα και το ύφος της κάθε πίστας. Το κάθε επίπεδο είναι γενικά πολύ μεγαλύτερο από ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα, ενώ ο σχεδιασμός φαίνεται να έχει γίνει με γνώμονα και το πώς κινείται τόσο ο παίκτης όσο και οι αντίπαλοι, με πολλά περισσότερα ‘επίπεδα’ και άλλα στοιχεία που κάνουν τον κόσμο πιο ρεαλιστικό και του δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Έχει σχεδιαστεί ξεκάθαρα για 60 καρέ το δευτερόλεπτο και για όσους έπαιξαν το Master Chief Collection θα αποτελεί πραγματικά το ‘επόμενο βήμα’. Αν και έχει 15 αποστολές, μερικές είναι περισσότερο μικρά κομμάτια αφήγησης – κάτι που δεν έχω ξαναδει στο Halo, αλλά και κάτι που αν δεν επεκταθεί περισσότερο (σε RPG) είναι ευπρόσδεκτη προσθήκη και για το μέλλον.
Τέλος, τόσο η μουσική όσο και οι διάλογοι είναι εξαιρετικά καλογραμμένοι και πραγματικά θυμίζουν το ύφος και το ήθος των προηγούμενων Halo, με έξυπνες ατάκες ακόμα και από τα grunts.

Multiplayer
Το Halo είναι multiplayer. Ήταν ο ορισμός του Xbox Live στο original Xbox με το Halo 2, ενώ με το Halo 3 έθεσε τις βάσεις για πολλά στοιχεία που αργότερα αποτέλεσαν απαραίτητη προϋπόθεση για το online κάθε τίτλου στο Xbox 360.
Με το Xbox One όμως, και την ιδιαίτερα προβληματική κυκλοφορία του Master Chief Collection, και τα αντίστοιχα προβλήματα που είχαν αρκετοί άλλοι τίτλοι, θα είμαι ιδιαίτερα επιφυλακτικός και για πρώτη φορά θα κρατήσω αυτό το κομμάτι ‘ανοιχτό’ για την επόμενη μια περίπου εβδομάδα. Οι δοκιμαστικοί server που είχαμε πρόσβαση για το preview είχαν περιορισμένες λίστες, λιγότερους παίκτες και αν και γενικά δεν είχαν πρόβλημα, δεν αποτελούν δείγμα της εμπειρίας που θα έχουμε σε 24 ώρες από τώρα.
Είμαι σίγουρος ότι τόσο η 343 όσο και η ίδια η Microsoft γνωρίζουν το στοίχημα του launch, αλλά είναι πολύ πιο ειλικρινές από μεριάς μου να επιστρέψω με τις πραγματικές εντυπώσεις – ‘χωθείτε’ μαζί μου στο live αυτή την εβδομάδα για να τις διαμορφώσουμε από κοινού. Μέχρι τότε, θα παραπέμψω στο κείμενο του Άρη και τις εντυπώσεις μας από την (εξαιρετική) multiplayer beta του Halo 5, μερικούς μήνες πριν.
Ευχαριστούμε την ομάδα του Xbox για την καθοριστική βοήθειά τους στο να έχουμε πρόσβαση στο παιχνίδι νωρίτερα και να μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας σήμερα.
%