Select Page

Tο Dragon Ball gaming franchise ανέκαθεν ταλανιζόταν από έλλειψη ταυτότητας. Άλλες φορές ο τίτλος ήταν βαρετός λόγω story, άλλες πάλι τα fighting mechanics είτε ήταν περίπλοκα είτε απόλυτα δυσνόητα. Ακόμα και το 3D modeling των χαρακτήρων αδυνατούσε να τους χαρίσει την ίδια ζωντάνια με το anime. Η Arc System Works αποφάσισε να αλλάξει την πορεία ενός Dragon Ball τίτλου δημιουργώντας ένα νέο 3v3 tag-team fighting game. Γιατί όχι άλλωστε, όταν μάλιστα το Marvel VS Capcom: Infinite να μην έχει βρει την επιτυχία που περίμενε, συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του, το MvC 3.

 

Tien_-_Screenshot_5_1505913212

 

Σίγουρα ο τίτλος μπορεί να κατηγορηθεί ως αντιγραφή του Marvel VS Capcom 3. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως είναι κάτι κακό. Αφενός γιατί το συγκεκριμένο sub-genre είχε πολύ καιρό να αποκτήσει έναν αξιόλογο τίτλο, αφετέρου η εταιρία έδωσε επιτέλους έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα σε έναν Dragon Ball τίτλο. Ξεκινώντας από τους χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν 2D σχεδιασμό, δίνοντας στους παίκτες την εντύπωση ότι μόλις ξεπήδησαν από το Dragon Ball Super. Οι πίστες αν και τρισδιάστατες, ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Τέρμα πλέον και στα διάφορα upgrades που έδιναν διαφορετικές κινήσεις και μορφές στους χαρακτήρες. Αυτό σημαίνει πως κάθε ένας από τους 24 χαρακτήρες του roster  –  μικρό αν σκεφτούμε πόσοι είναι οι πρωτοκλασάτοι χαρακτήρες του anime – έχει μια σειρά από προκαθορισμένες κινήσεις και combos καθώς και επίπεδο. Για παράδειγμα ο SSJ Goku δε μπορεί να γίνει SSJ2 ή 3 κατ’ επιλογήν κ.ο.κ. ενώ έχει προκαθορισμένες κινήσεις και combos.

H καρδιά του τίτλου είναι αναμφισβήτητα το gameplay και τα fighting mechanics. Προηγούμενα Dragon Ball games παρουσίαζαν αρκετά προβλήματα στο χειρισμό τους, κυρίως λόγω του υψηλού δείκτη δυσκολίας του. H Arc System Works απλοποίησε αρκετά τα πράγματα, χωρίς αυτό να είναι κάτι αρνητικό. Κάθε χαρακτήρας έχει 4 επιθέσεις. Light, medium, hard και special όπου συνήθως πρόκειται για κάποιο projectile με μικρό damage. Επίσης υπάρχουν 2-3 combos για κάθε χαρακτήρα όπως και 1-2 super και 1 hyper combo. Πλέον δεν χρειάζονται πολλές κινήσεις στο μοχλό για να «βγει» ένα combo, ενώ όπως και στο MvC: Infinite υπάρχει και το Easy Combo, όπου με 5 light attacks ο παίκτης μπορεί εύκολα να κάνει ένα μικρού damage combo.

 

Yamcha_-_Screenshot_6_1505913221

 

Η απλότητα τόσο του σχεδιασμού όσο και του χειρισμού κάθε χαρακτήρα κάνει τη μάχη τόσο ρευστή και «καθαρή», παρόλα τα εφέ και τη βαβούρα που επικρατεί (συν τη φωνή του σχολιαστή –αντίστοιχου με αυτόν στα Marvel VS Capcom). Ακόμα και για πιο άπειρους παίκτες το σύστημα μάχης είναι υπερβολικά ευκολονόητο (συνιστώ όμως πρώτα ένα πέρασμα από το practice mode). Σίγουρα δε θα μπορέσει με τη πρώτη κάποιος να φτάσει τα 40x και 50x combos αλλά η βασική ιδέα χειρισμού είναι ίδια σχεδόν για όλους τους χαρακτήρες του roster, παρόλο που ο καθένας έχει ένα δικό του twist να φέρει στη μάχη.

Σίγουρα βέβαια το roster θα μπορούσε να ήταν διαφορετικό. Από τη στιγμή μάλιστα που αποτελείται μόνο από 24 χαρακτήρες, σίγουρα κάποιοι θα μπορούσαν να απουσιάζουν (ναι για σας μιλάω Yamcha και Tien) δίνοντας τη θέση τους σε πιο δυνατούς και «διάσημους». Ωστόσο υπάρχει η ευκαιρία να ξεκλειδωθούν άλλοι 3. Οι SSGSS Goku και Vegeta μπορούν να ξεκλειδωθούν είτε μαζεύοντας 500.000 zeni (το in-game currency) είτε ολοκληρώνοντας 2 από τα 3 arcade ladder matcher στο δύσκολο επίπεδο. Ακόμα υπάρχει η Android 21 η οποία γίνεται διαθέσιμη στους παίκτες αφού ολοκληρώσουν το story mode.

 

Yamcha_-_Screenshot_15_1505913229

 

Αφού λοιπόν ανέφερα το story mode θα έλεγα πως ίσως είναι το κύριο μελανό σημείο του τίτλου, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο εξελίσσεται. Το story χωρίζετε σε 3 διαφορετικά arcs, όλα με τον ίδιο main villain στο τέλος, το θηλυκό Android 21 του Red Ribbon Army. Από τη μια τα arcs παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον (φτάνοντας μέχρι το σημείο όπου ο Goku συνεργάζεται με την Frieza και τον Cell), από την άλλη όμως η εκτέλεση του main story είναι…βαρετή. Κάθε arc χωρίζεται σε chapter, με κάθε ένα από αυτά να έχει μια σειρά από μάχες μέχρι ο παίκτης να φτάσει στη τελική μάχη και να προχωρήσει στο επόμενο chapter. Ωστόσο το μικρό roster του τίτλου μαζί με τους κακούς του σεναρίου (κλώνοι όλων των χαρακτήρων που δημιούργησε η Android 21) οδηγούν το παίκτη στο σημείο να παλεύει πάνω από 20 φορές τους ίδιους αντίπαλους, απλά με μεγαλύτερο level. Πόσες φορές να αντέξει άλλωστε κάποιος να παλέψει εναντίον του κλώνου του Tien ή του Yamcha.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το επίπεδο δυσκολίας του main story είναι απλά παιδιαριώδες. Με το progression να έχει και ένα άτυπο level system, ελάχιστες φορές δυσκολεύτηκα να κερδίσω μάχη με αντίπαλους ακόμα και 20 level παραπάνω. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι μάχες να κρατάνε πολύ λίγο, ακολουθούμενες από cutscenes, loading, ξανά cutscenes, και άλλη μια μάχη η οποία επίσης θα κρατήσει λίγο και πολύ πιθανόν να αποτελείται από τους ίδιους αντιπάλους με την προηγούμενη.

 

Tien_-_Screenshot_9_1505913215

 

Μέσα από το main lobby του τίτλου ο παίκτης (με τη βοήθεια του avatar του) μπορεί να περιηγηθεί στα διάφορα modes του τίτλου ενώ αν συνδεθεί σε κάποιο server το lobby γεμίζει από άλλους παίκτες με τους οποίους μπορεί να επικοινωνήσει μέσω emotes ή chatting ωστόσο το online battle είναι σίγουρα το πιο ενδιαφέρον. Εκεί μπορεί να πάρει μέρος είτε σε απευθείας 1v1 αγώνες είτε σε μεγαλύτερα group όπου μπορεί να πάρει μέρος στη μάχη, ή να χαλαρώσει και να παρακολουθήσει άλλα μέλη του group του να παλεύουν. Στα θετικά του online είναι πως το matchmaking πάντα έχει σαν προτεραιότητα να βρεθεί ένας αντίπαλος ίδιου ranking.

Το net-coding δυστυχώς είναι δύσκολο να κριθεί καθώς τη περίοδο που γράφτηκε το review υπήρχαν αρκετά προβλήματα παγκοσμίως με τους servers του τίτλου, κυρίως λόγω φόρτου. Στα ελάχιστα online matches που κατάφερα να παίξω (προτείνω να επιλέξετε σαν server αυτόν της Ιταλίας) δεν παρατηρήθηκε μεγάλο lag ωστόσο λόγω του μικρότερου κοινού ήταν αρκετά δύσκολο να βρεθεί παίκτης.

 

 

Κλείνοντας θα πω πως το FighterZ ήρθε για να κάνει αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει το Marvel VS Capcom Infinite. Ένα γρήγορο, φασαριόζικο, ρευστό gameplay παντρεμένο με πανέμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες δημιουργούν τη κατάλληλη συνταγή για έμπειρους ή μη παίκτες. Πέρα από το βαρετό main-story και το μικρό roster (συγκριτικά με το roster πρωτοκλασάτων χαρακτήρων του anime), το Dragon Ball FighterZ είναι ένας εξαιρετικός τίτλος, έτοιμος να εκθρονίσει τον βασιλιά του συγκεκριμένου sub-genre.