Το Child Of Light, ένα παιχνίδι γραμμένο σαν ποίημα,
να μην σας δώσουμε εντυπώσεις θα ήταν μεγάλο κρίμα.
Και ας είναι arcade παιχνίδι, τι πάει να πει,
Φανατικοί των RPG αυτός ο τίτλος πρέπει να παιχτεί!
Εντάξει, εντάξει το ξέρω, η ποίηση μου είναι (λίγο) κατώτερη από του Καβάφη, για αυτό θα σταματήσω εδώ. Όσοι ενδιαφέρεστε βέβαια, μπορείτε να διαβάσετε την συνέχεια στην επερχόμενη συλλογή “Το Child of Light μέσα από τα μάτια της ψυχής μου” από τις εκδόσεις MyXbox. Σταματάω όμως με το ανελέητο self-promotion και περνάω στα καθέκαστα. Το Child of Light, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των RPG, αποτελεί έναν arcade τίτλο διαθέσιμο και για το Xbox One. Πρόκειται για ένα 2D παιχνίδι το οποίο δίνει την αίσθηση παιδικού παραμυθιού καθ’ όλη την διάρκεια του, ενώ όλοι οι διάλογοι είναι γραμμένοι σε μορφή ποιήματος.
Πρωταγωνίστρια είναι η μικρή Aurora, η πριγκίπισσα της Αυστρίας, η οποία ακριβώς μετά τον θάνατο της μεταφέρεται στον κόσμο της Lemuria. Πολύ γρήγορα θα συναντήσει τον Igniculus, μια πυγολαμπίδα η οποία μαζί και με άλλους χαρακτήρες που θα βρει κατά την διάρκεια του ταξιδιού της, θα την βοηθήσουν να νικήσει την Umbra, την βασίλισσα της νύχτας και να επιστρέψει το φως στον κόσμο της Lemuria. Εξ’ ου και το όνομα του παιχνιδιού Child of Light. Ταξιδεύοντας στην Lemuria, η Aurora θα συναντήσει περίεργα πλάσματα και μαγικές τοποθεσίες. Θα τεθεί σε κίνδυνο αλλά ταυτόχρονα θα ωριμάσει, ανακαλύπτοντας τον εαυτό της και την ταυτότητά της. Και εμείς είμαστε εκεί για να απολαύσουμε μαζί της αυτό το ταξίδι.
Στα του gameplay, όπως προαναφέραμε έχουμε να κάνουμε με ένα κλασσικό platform RPG, το οποίο αναπτύσσεται σε δύο διαστάσεις. Αν και το παιχνίδι δίνει ξεκάθαρα την αίσθηση ενός μεσαιωνικού δυτικού παραμυθιού, παρ’ όλα αυτά δανείζεται πολλά στοιχεία από τα αντίστοιχα ιαπωνικά παιχνίδια. Πρώτο και κυριότερο παράδειγμα το σύστημα μάχης, ένα παραδοσιακό turn-based σύστημα, το οποίο συναντούμε κατά κόρον σε J-RPGs (τύπου Final Fantasy). Έχει όμως και αρκετές πρωτοτυπίες οι οποίες δείχνουν πως δεν ήρθε απλά να αναπαράγει, αλλά να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την μάχη στους συγκεκριμένους τίτλους.
Ουσιαστικά στο κάτω μέρος της οθόνης μας εμφανίζεται μια μπάρα η οποία τρέχει σε πραγματικό χρόνο και σταματάει όταν καλούμαστε να επιλέξουμε την επόμενη μας κίνηση. Αυτή η μπάρα χωρίζεται σε 2 τμήματα – το waiting και το casting – ενώ επάνω της απεικονίζονται οι χαρακτήρες, τόσο οι δικοί μας όσο και οι αντίπαλοι, οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στην μάχη. Εάν χτυπήσουμε κάποιον αντίπαλο την ώρα που βρίσκεται στο δεύτερο κομμάτι της μπάρας, το casting, τότε αυτός χάνει την σειρά του. Το ίδιο φυσικά μπορεί να γίνει και σε εμάς, για αυτό θέλει προσοχή στο πώς θα διαχειριστούμε τον χρόνο μας και τα casting times των κινήσεων μας. Για παράδειγμα μία απλή επίθεση πραγματοποιείται πολύ πιο γρήγορα από ένα AOE ξόρκι (Area of Effect, που επιδρά σε πολλούς χαρακτήρες), οπότε αν και κάνει λιγότερο damage μπορεί να μας συμφέρει η χρήση του για να διακόψουμε την επίθεση κάποιου αντιπάλου.
Πολύ έξυπνη είναι και η εισαγωγή του Igniculus στην μάχη, ο οποίος μπορεί σε πραγματικό χρόνο να ρίξει φως σε έναν μόνο από τους τρεις αντιπάλους, καθυστερώντας τον κατά αυτόν τον τρόπο. Εάν μάλιστα έχετε και δεύτερο controller, ο δεύτερος παίχτης χειρίζεται τον Igniculus καθ’όλη την διάρκεια του παιχνιδιού, προσφέροντας έτσι και μια ευκαιρία για ένα στοιχειώδες στοιχείο συνεργασίας. Οι μάχες ξεκινάνε από πολύ απλές στην αρχή του παιχνιδιού και καταλήγουν εξαιρετικά δύσκολες προς το τέλος με την εισαγωγή περισσότερων και πιο δυνατών αντιπάλων, vulnerabilities και resistances σε ορισμένους τύπους επιθέσεων κλπ. Για τον λόγο αυτό χρειάζεται μια αρκετά καλή στρατηγική προσέγγιση όσο περισσότερο βυθιζόμαστε στον κόσμο του Child Of Light. Το ίδιο ισχύει και για το υπόλοιπο παιχνίδι. Από εκεί που ο τίτλος ξεκινάει σχετικά απλός στην κατανόηση, με το πέρασμα του χρόνου θα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε έξυπνα για το πως θέλουμε να συνεχίσουμε. Πέρα από τα μικρά puzzle που θα συναντήσουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού – τα οποία αν και έξυπνα και εντυπωσιακά, δεν δυσκολεύουν καθόλου μετέπειτα – όλος ο υπόλοιπος τίτλος θέλει αρκετή σκέψη. Το πώς θα κάνουμε level up την Aurora και τους συμμάχους μας, είναι μια διαδικασία η οποία θέλει πρώτα να εξετάσουμε το πώς θέλουμε να παίξουμε τον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Αφού κοιτάξουμε τί ικανότητες έχει ο καθένας τότε πρέπει να επιλέξουμε το αντίστοιχο level tree και να το ακολουθήσουμε μέχρι το σημείο που μας ικανοποιεί για να μην καταλήξουμε με χαρακτήρες οι οποίοι είναι μέτριοι σε όλα και καλοί σε τίποτα.
Το πώς θα χρησιμοποιήσουμε τα αντικείμενα που βρίσκουμε μέσα στο παιχνίδι, θέλει και αυτό σκέψη, καθώς δεν υπάρχουν μαγαζιά για να αγοράσουμε potions κλπ. Μέσα σε αυτά τα αντικείμενα θα βρούμε και κάποιες πέτρες, τις οποίες το παιχνίδι ονομάζει occuli. Μέσα από ένα απλό αλλά έξυπνο crafting system, μπορούμε να συνδυάσουμε τα occuli μεταξύ τους και να παράγουμε άλλα καινούρια, διαφορετικού τύπου και πιο δυνατά. Στην συνέχεια αυτά τα αναθέτουμε σε κάποιον από τους χαρακτήρες – και πάλι μέσα από αρκετή σκέψη – για να τους ενδυναμώσουμε.
Στο οπτικοακουστικό κομμάτι, ο τίτλος τα καταφέρνει περίφημα. Τα visuals είναι το λιγότερο μαγευτικά και παρά την 2D ανάπτυξη καταφέρνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα πρότυπα. Τα γραφικά θυμίζουν ζωγραφικό έργο από ακουαρέλα, με μαγευτικά τοπία να μας περιμένουν να τα εξερευνήσουμε και με μία αίσθηση η οποία παραπέμπει στις indie καταβολές του παιχνιδιού, παρ’όλο που αυτό έχει από πίσω την οικονομική στήριξη της Ubisoft. Ακόμα και το μαλλί της Aurora ανεμίζει με τέλειο τρόπο όσο αυτή πετάει στον ουρανό της Lemuria. Όπως είχε πει και ο Δημήτρης στο preview του τίτλου, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για γραφικά αλλά για τέχνη. Το soundtrack είναι και αυτό καταπληκτικό με ήρεμες μελωδίες να έρχονται σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αντίθεση με τους κινδύνους του μαγικού κόσμου του παιχνιδιού.
Για όσους λοιπόν περίμεναν να παίξουν έναν RPG τίτλο στο Xbox One, το Child Of Light είναι μια άκρως ικανοποιητική εισαγωγή για όσα πρόκειται να επακολουθήσουν. Αξίζει, τα λιγοστά για όσα προσφέρει, χρήματα που κοστίζει στο Marketplace (περίπου 15 ευρώ) και είμαι σίγουρος πως θα σας αφήσει ικανοποιημένους, και με μία λαχτάρα όπως άφησε εμένα να δω τι μπορεί η ίδια ομάδα ανάπτυξης να μας προσφέρει στο μέλλον.
Σίγουρα δεν θα έλεγα όχι σε μια μεγαλύτερων διαστάσεων μελλοντική επιστροφή στον κόσμο της Lemuria…
Βαθμολογία 8.5/10
Διαθέσιμο από το Xbox Live Marketplace για Xbox One και Xbox 360 (δωρεάν demo διαθέσιμο)