Ένας πολλά υποσχόμενος τίτλος που επιχειρεί να δώσει μια νέα διάσταση στον αγαπημένο μας παιδικό ήρωα. Διαβάστε το παρακάτω review, για να διαπιστώσετε κατά πόσο το κατορθώνει, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες για το νέο παιχνίδι της Eidos Interactive και των Rocksteady Studios.
Οι λίγες φορές που συναντήσαμε τον Batman στο Xbox 360 δεν ήταν αντιπροσωπευτικές. Μετά από το Lego Batman και το Mortal Kombat vs DC Universe, ήρθε η ώρα για έναν καθαρόαιμο Batman τίτλο, γεμάτο δράση, γρίφους, ξύλο και ένα καλοδουλεμένο σενάριο.
«It’s not just an escape. Joker was planning this»
Ο διασημότερος εχθρός του Batman έχει συλληφθεί και πρόκειται να μεταφερθεί στο απομονωμένο νησί Arkham, και πιο συγκεκριμένα στο ψυχιατρείο. Ο λόγος φυσικά για τον αιμοσταγή Joker και το διεστραμμένο χιούμορ που τον χαρακτηρίζει. Όπως αποκαλύπτεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, το όλο σκηνικό δεν είναι παρά οργανωμένο από τον Joker και την Harley Quinn, η οποία έχει στον έλεγχο της ολόκληρο το σύστημα ασφαλείας. Τελικός σκοπός τους, φυσικά, να παγιδεύσουν και να σκοτώσουν τον Batman. Πέρα από το “Asylum”, η δράση θα μεταφερθεί σταδιακά σε ολόκληρο το νησί του Arkham.
«I don’t want to escape. I am having so much fun”
Στον τομέα των γραφικών, η Unreal Engine για άλλη μια φορά μας δείχνει τα δόντια της. Αν κάποιος περιμένει να δει καρτουνίστικα γραφικά στο στυλ του Crackdown, θα διαψευστεί από την πρώτη σκηνή του τίτλου. Τα περιβάλλοντα είναι πολύ καλοσχεδιασμένα, με μεγάλη λεπτομέρεια και σωστές υφές, ενώ οι αντανακλάσεις και τα πατώματα που «γυαλίζουν» θα σας αφήσουν καλές εντυπώσεις. Οι χαρακτήρες αποτυπώνονται άρτια και με πλούσιες λεπτομέρειες (χαρακτηριστικό είναι τα σκισίματα και φθορές στην ίδια στολή του Batman) ακόμα και στους λιγότερο σημαντικούς από αυτούς.
Απ’ την άλλη πλευρά, αρνητικό είναι το γεγονός ότι τα αντικείμενα που συναντάτε δεν είναι δυνατόν να καταστραφούν με γυμνά χέρια ή με το πέταγμα του Batarang. Αυτό το στοιχείο των physics στερεί ένα μέρος του ρεαλισμού, χωρίς φυσικά να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην όλη δράση. Εν κατακλείδι για τα γραφικά του παιχνιδιού θα λέγαμε ότι μαζί με το Gears of War είναι ίσως η καλύτερη υλοποίηση που έχουμε δει, έχοντας ως βάση την Unreal Engine.
Στο ηχητικό κομμάτι η δουλειά που έχει γίνει είναι μια από τις καλύτερες ποτέ σε παιχνίδι. Η μουσική, η οποία έχει ως βάση της τη μουσική από την τελευταία ταινία, δένει πλήρως και αρμονικότατα με την ιστορία ενώ οι φωνές των πρωταγωνιστών είναι πραγματικά εξαιρετικές. Η ερμηνεία ιδιαίτερα που δίνει ο Ηammil ως Joker καθώς και το τι λέει ανά πάσα στιγμή μέσα στο παιχνίδι είναι το κάτι άλλο! Το lip sync λειτουργεί σωστά, ενώ τα γενικότερα ηχητικά εφέ του περιβάλλοντος βοηθάνε την σκοτεινή ατμόσφαιρα που θέλει να δημιουργήσει το παιχνίδι.
Στο παιχνίδι θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε έναν ολόκληρο στρατό από τους μισθοφόρους του Joker. Μερικοί από αυτούς είναι άοπλοι, αλλά υπάρχουν κι εκείνοι που θα σας βάλουν στόχο με τα αυτόματα όπλα που διαθέτουν. Τα πράγματα σε αυτή την περίπτωση δεν είναι εύκολα, καθώς η αγαπημένη μας «νυχτερίδα» μπορεί να διαθέτει υπερβολική δύναμη αλλά όχι και αλεξίσφαιρο γιλέκο. Σε αυτό το σημείο βασίζεται και όλο το gameplay του παιχνιδιού. Έτσι, θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε το περιβάλλον και μυστικά περάσματα για να βγείτε στην πλάτη των εχθρών, ώστε να τους αντιμετωπίσετε σταδιακά και αθόρυβα. Με άλλα λόγια, “hit and run” δεν υφίσταται, ή τουλάχιστον δεν είναι εφικτό, εκτός κι αν η οθόνη με το μήνυμα του “Game Over” είναι η αγαπημένη σας. Στην αντίθετη περίπτωση, που είναι και η πιο πιθανή, θα χρειαστεί να κάνετε κάποιες βόλτες, να παρατηρήσετε τις περιπολίες των εχθρών, και να δράσετε αναλόγως, με απόλυτη ελευθερία κινήσεων.
Ένα επιπλέον στοιχείο, που προωθεί τη δράση του παιχνιδιού, είναι η δυνατότητα ξεκλειδώματος διάφορων combo moves, τα οποία και κρίνονται απαραίτητα για την αντιμετώπιση των λεγόμενων Supervillains που θα συναντήσετε στη συνέχεια. Ακόμη, ανά διαστήματα θα σας εμφανίζονται διάφοροι γρίφοι του, γνωστού από τα κόμιξ, Riddler. Η επίλυσή τους θα σας επιφέρει την απόκτηση κάποιων ανταλλαγμάτων και trophies. Με αυτόν τον τρόπο, το σενάριο μας γνωστοποιεί από μόνο του το βάθος που διαθέτει και τις αρκετές ώρες που πρέπει να ξοδέψει κάποιος, για να τερματίσει το παιχνίδι στο 100% (240 riddles κάθε μορφής)
Επιπροσθέτως, θα ήταν μεγάλο ατόπημα να παραλειφθεί η μεγαλύτερη ικανότητα που διαθέτει ο Batman στο παιχνίδι. Όχι, δεν αναφερόμαστε στη μυική δύναμη του ήρωα ή στο Batarang, ούτε στη δυνατότητα ανάβασης από ένα επίπεδο σε ένα άλλο υψηλότερο. Ο λόγος για το Detective Vision Mode, που δεν είναι απλές ακτίνες Χ όπως θα περίμενε κανείς. Το εν λόγω mode σας επιτρέπει να βλέπετε μέσα από τοίχους, και σας εμφανίζει με τις αντίστοιχες σημάνσεις τις ανθρώπινες παρουσίες που αντιλαμβάνεται, εχθρικές και φιλικές, ένοπλες και άοπλες. Εντύπωση δημιουργεί πραγματικά το γεγονός ότι μετράει ακόμα και τον καρδιακό παλμό των ατόμων που εντοπίζει καθώς και την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Τέλος, το vision mode σας υποδεικνύει σημεία του χώρου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να συνεχίσετε τη σεναριακή δράση, συνήθως αεραγωγούς και άλλα σημεία.
Η διάρκεια του παιχνιδιού κρίνεται ικανοποιητική ( γύρω στις 10-12 ώρες) ενώ τα challenges rooms, τα οποία θα σας ανοίγουν καθώς προχωράτε το κανονικό παιχνίδι, μπορούν να αυξήσουν την διάρκεια ακόμα παραπάνω.
Εν κατακλείδι, το Batman Arkham Asylum αποτελεί έναν πολύ αξιόλογο τίτλο που θα σας καθηλώσει στην τηλεόρασή σας για πολλές ώρες, ενώ πολύ πιθανόν να θελήσετε να ολοκληρώσετε το Story mode χωρίς να κλείσετε το Xbox 360 ούτε μια φορά. Εαν είστε fan του Batman, τότε το Arkham Asylum θα σας κάνει να νιώσετε σαν στο σπίτι σας καθώς πρόκειται για ένα άριστο action-puzzle παιχνίδι φαντασίας, που απαιτεί σκέψη για κάθε κίνησή σας. Οι κινηματογραφικές σκηνές που θα διεξαχθούν, και η ατμόσφαιρα που θα δημιουργηθεί, ίσως σας κάνουν να νομίσετε ότι παίζετε σε μια παραλλαγμένη έκδοση του Dark Knight…
Sonic GR για το MyXbox.Gr