Το Assassin’s Creed κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να εδραιωθεί στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, αποσπώντας μάλιστα εξαιρετικές κριτικές και ουκ ολίγα βραβεία. Η Ubisoft, publisher και developer του franchise, βλέποντας την τεράστια επιτυχία του πρώτου παιχνιδιού της σειράς δεν κάθισε με σταυρωμένα χέρια, καθώς από το 2007 που κυκλοφόρησε το πρώτο Assassin’s Creed έχουμε κάθε χρόνο και από ένα καινούργιο μέρος της ιστορίας, με εξαίρεση το 2008. Οι ομάδες ανάπτυξης του παιχνιδιού, θέλοντας να ταράξουν τα νερά και να προσφέρουν κάτι διαφορετικό, αποφάσισαν να αφήσουν τον 15ο-16o αιώνα και τον Ezio Auditore da Firenze και να περάσουν σε μία μεταγενέστερη εποχή, αυτή της Αμερικανικής Επανάστασης του 18ου αιώνα. Μια τέτοια απόφαση απαιτεί ρίσκο αλλά έπρεπε να παρθεί, καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που άρχισαν να παραπονιούνται πως πλέον τα Assassin’s Creed δεν προσφέρουν κάτι καινούργιο, και πως θα έπρεπε τα Brotherhood και Revelations να κυκλοφορήσουν ως expansion του Assassin’s Creed 2. Μένει να δούμε αν η Ubisoft καταφέρνει να αλλάξει την εικόνα ή αν και το τρίτο μέρος της σειράς παραμένει μια από τα ίδια.
Η ιστορία συνεχίζει σχεδόν από εκεί που την αφήσαμε στο Revelations. Βρισκόμαστε σε μία σπηλιά στη Νέα Υόρκη, με τον Desmond Miles και τον πατέρα του, William, τον Shaun και την Rebecca, οι οποίο προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια των Templars. Μέσω του Animus, ο Desmond ταξιδεύει στον 18ο αιώνα για να βρει ένα μενταγιόν-κλειδί, και μπαίνει στο ρόλο ενός Βρετανού ευγενή προγόνου του, ονόματι Haytham Kenway, τον οποίο και χειριζόμαστε. Ο Haytham θα ταξιδέψει στη Βοστόνη, η οποία είναι αποικία των Βρετανών, για να ψάξει για το μενταγιόν, και θα χρειαστούν τέσσερα ολόκληρα sequence για να γνωρίσουμε τον πραγματικό πρωταγωνιστή του παιχνιδιού.
Ο Haytham, βλέπετε, ήταν… ερωτιάρης, και αγάπησε μια ιθαγενή, ονόματι Kaniehti:io ή Ziio για συντομία. Το αποτέλεσμα της εξίσωσης ακούει στο όνομα Ratonhnhaké:ton, ο γνωστός μας Connor, οποίος θέλοντας να προστατεύσει τη φυλή και τη γη του από τα επεκτατικά σχέδια των Βρετανών μπλέκει σε μια τεράστια περιπέτεια που θα γεννήσει πάρα πολλά ερωτήματα.
Η Ubisoft και στο (επίσημο) τρίτο παιχνίδι της σειράς έχει φροντίσει έτσι ώστε το σενάριο να βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, ενώ και τα πρόσωπα και οι χαρακτήρες που θα συναντήσουμε είναι ιστορικά και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον Επαναστατικό Πόλεμο. Έτσι, για παράδειγμα, θα πάρουμε μέρος στο Boston Tea Party, όπως ονομάστηκαν τα γεγονότα που έλαβαν μέρος στη Βοστόνη το Δεκέμβριο του 1773, όπου μια ομάδα αποίκων πέταξαν στη θάλασσα εμπορεύματα τσαγιού προκειμένου να αντισταθούν στη φορολογία που τους επέβαλαν οι Βρετανοί. Δίπλα μας θα έχουμε τους Samuel Adams και John Hancock που όντως ήταν οι πρωτεργάτες του κινήματος. Θα γνωρίσουμε τον Benjamin Franklin και τον George Washington, οι οποίοι θα μας εκμυστηρευτούν τα σχέδιά τους για μια ενωμένη Αμερική και θα ζητήσουν αρκετές φορές τη βοήθειά μας για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους.
Το ταξίδι του Connor θα μας κρατήσει για περισσότερες από 15 ώρες, ενώ με τα side missions και τις υπόλοιπες αποστολές που υπάρχουν η διάρκεια του Assassin’s Creed 3 ξεπερνά τις 30 ώρες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο παιχνίδι της σειράς, κάτι που θα το καταλάβουμε από την πρώτη στιγμή. Η Ubisoft έχει φροντίσει και για τους καινούργιους φίλους της σειράς, καθώς ένα tutorial αναλαμβάνει να μας θυμίσει τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού, ενώ το εισαγωγικό video προσπαθεί να εξηγήσει όσον δυνατόν καλύτερα τα γεγονότα των προηγούμενων τίτλων. Βέβαια, το story αυτό καθ’ αυτό είναι αρκετά δύσκολο, οπότε θα ήταν καλύτερο να έχετε τερματίσει όλα τα Assassin’s Creed πριν ασχοληθείτε με το 3.
Οι βελτιώσεις του παιχνιδιού εντοπίζονται αμέσως, παρατηρώντας απλά και μόνο την κίνηση των χαρακτήρων. Η AnvilNext δείχνει τα δόντια της από την αρχή, με τα animations να έχουν υποστεί τεράστια βελτίωση και να είναι άκρως ρεαλιστικά, αφήνοντας τις μηχανικές κινήσεις στο παρελθόν. Το ίδιο βελτιωμένα είναι και τα πρόσωπα, στα οποία πλέον είναι ευδιάκριτες οι λεπτομέρειες αλλά και οι εκφράσεις τους. Τα άλματα πραγματοποιούνται με εκπληκτική άνεση και ευκολία, καθόλου μηχανικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για το σκαρφάλωμα. Μάλιστα, πλέον έχουμε την ευκαιρία να σκαρφαλώσουμε και σε δέντρα, καθώς ο Connor είναι και μισός Mohawk μην το ξεχνάμε, και μια από τις βασικές του ασχολίες του ήταν και το κυνήγι.
Στο παιχνίδι, λοιπόν, θα βρεθούμε σε πανέμορφες ανοικτές περιοχές, γεμάτες δέντρα, ποτάμια και κάθε είδους ζώου, όπως ελάφια, κουνέλια, λύκους και αρκούδες, τα οποία καλούμαστε να σκοτώσουμε προκειμένου να πάρουμε το δέρμα τους, που χρησιμεύει ως μέσω ανταλλαγής. Οι τρόποι για να τα σκοτώσουμε είναι άφθονοι. Μπορούμε απλά να τα πυροβολήσουμε, με αποτέλεσμα να χαθεί μεγάλο μέρος της αξίας τους, να τα μαχαιρώσουμε, ακόμα και να στήσουμε παγίδες, δελεάζοντάς τα με τροφή. Βέβαια, τα πιο… επικίνδυνα ζώα επιτίθενται και για να τα ακινητοποιήσουμε θα χρειαστεί να πετύχουμε στα μικρά Quick Time Events που υπάρχουν.
Περνώντας στα αστικά κέντρα που περιλαμβάνει το παιχνίδι, θα βρεθούμε στη Βοστώνη και στη Νέα Υόρκη, οι οποίες πλέον είναι φτιαγμένες με τον παραδοσιακό τρόπο που συναντήσαμε και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειρά. Πολλά κτήρια, με ταράτσες και μπαλκόνια που προσφέρονται για… parkour. Το κακό, όμως, είναι πως πλέον το σκαρφάλωμα έχει γίνει τόσο εύκολο, και σχεδόν πραγματοποιείται αυτόματα, που δεν θα υπάρχει κτήριο-πρόκληση, όπως το Castel Sant’Angelo στη Ρώμη ή την Santa Maria del Fiore στη Φλωρεντία. Ξεχάστε, λοιπόν, τα πολύπλοκα κτήρια και τις «σπαζοκεφαλιές».
Βελτιωμένο κατά μεγάλο βαθμό είναι και το σύστημα μάχης. Πλέον ο πρωταγωνιστής έχει πάντα μαζί του ένα τόξο και ένα tomahawk τσεκούρι, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί ο καλύτερός μας φίλος στις μάχες. Η γκάμα των όπλων δε σταματά εκεί, καθώς μπορούμε να προμηθευτούμε σπαθιά αλλά και τις αγαπημένες μας hidden blades που έχουν όλοι οι Ασσασσίνοι. Τη μεγάλη διαφορά την κάνουν τα τουφέκια που κρατούν οι Redcoats, όπως ονομάζονται οι Βρετανοί στρατιώτες, καθώς σκοτώνουν με ένα και μόνο χτύπημα. Το reload τους, όμως, διαρκεί περισσότερα από έξι δευτερόλεπτα, αφήνοντας τον κάτοχό του εκτεθειμένο, γεγονός θετικό όταν πρόκειται για εχθρούς αλλά αρνητικό όταν πρόκειται για εμάς. Την ώρα που οι στρατιώτες στοχεύουν, μπορούμε να αρπάξουμε έναν και να τον χρησιμοποιήσουμε σαν ασπίδα, ενώ πλέον όταν μας επιτίθενται δύο εχθροί ταυτόχρονα έχουμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε διπλή αποφυγή και να παρακολουθήσουμε ένα πανέμορφο κινηματογραφικό animation.
Αλλαγές έχει υποστεί και η Α.Ι. των εχθρών, με το κυνήγι να είναι… ατελείωτο στο Assassin’s Creed 3. Πλέον οι στρατιώτες δεν τα παρατάνε τόσο εύκολα, και με το που δουν την ευκαιρία οπλίζουν και πυροβολούν, ενώ τις περισσότερες φορές φωνάζουν και ενισχύσεις, κάνοντας την απόδρασή μας ακόμα πιο δύσκολη. Οι στιγμές που θα περάσουμε από δίπλα τους ή θα σκοτώσουμε κάποιον ακριβώς πίσω τους και δε θα καταλάβουν τίποτα υπάρχουν, αλλά σε γενικές γραμμές η Ubisoft έχει βελτιώσει αρκετά το συγκεκριμένο τομέα.
Στις περισσότερες αποστολές που θα αναλάβουμε για το κυρίως story του παιχνιδιού, τα πράγματα παραμένουν απλά, όπως και στους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Θα σκοτώσουμε σε πεδία μάχης, θα δολοφονήσουμε σε στενάκια και πλατείες, με το μοτίβο να παραμένει το ίδιο. Εκεί που το παιχνίδι «δίνει ρέστα» είναι οι ναυμαχίες, που αποτελούν ξεχωριστές αποστολές. Θα βρεθούμε πίσω από το πηδάλιο του «Aquila», με τους ναύτες του καραβιού να βρίσκονται υπό τις εντολές μας. Απέναντί μας θα βρούμε βρετανικές φρεγάτες και πλοία, τα οποία θα πρέπει να καταστρέψουμε, αλλά και τους νόμους της φύσης, με τις καιρικές συνθήκες να δυσκολεύουν το σκοπό μας. Πρόκειται για μια εκπληκτική εμπειρία που έρχεται να προσθέσει περισσότερες από τρεις ώρες στη συνολική διάρκεια του παιχνιδιού.
Οι ναυμαχίες δεν είναι το μοναδικό καινούργιο στοιχείο στο Assassin’s Creed 3. Όπως στο Monterigionni των προηγούμενων τίτλων, εδώ έχουμε το Homestead, μια υπαίθρια περιοχή, πλούσια σε χλωρίδα και πανίδα, η οποία μετατρέπεται σε ένα μεγάλο χωριό. Θα συναντήσουμε ανθρώπους που έχουν προβλήματα, και βοηθώντας τους μετακομίζουν κοντά μας, χτίζοντας μια μεγάλη κοινότητα. Το κάθε μέλος αυτής της κοινότητας προσφέρει και από κάτι, όπως βελτιώσεις στα όπλα μας, ξύλα και αγαθά τα οποία μπορούμε να εξάγουμε, κερδίζοντας χρήματα. Όσο καλό και να είναι το σύστημα, δυστυχώς κανείς δε θα περάσει αρκετές ώρες με αυτό, και θα το παρατήσει από νωρίς. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για μια ακόμα πολύ θετική προσθήκη στο παιχνίδι.
Όσον αφορά το multiplayer κομμάτι του τίτλου, η Ubisoft συνεχίζει να ενσωματώνει αρκετά modes, ακόμα και αν το multi των Assassin’s Creed δεν τιμήθηκε ιδιαίτερα από τους gamers. Εκτός από τα κλασσικά Deathmatch modes, που σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε τους αντιπάλους και να τους σκοτώσουμε χωρίς να μας ανακαλύψουν, υπάρχει και το Wolf Pack, μια νέα co-op επιλογή παιχνιδιού. Μέχρι και τέσσερα άτομα πρέπει να συνεργαστούν για να εντοπίσουν τους στόχους τους, με σκοπό να συγκεντρώσουν πόντους, και συνήθως μπλέκουμε σε ένα απολαυστικό κυνηγητό.
Μαζεύοντας, λοιπόν, πόντους περνάμε το “wave”, ή αλλιώς sequence όπως ονομάζεται στο παιχνίδι, το οποίο διαρκεί για ελάχιστα λεπτά. Αν δεν καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε τους απαιτούμενους πόντους για να περάσουμε το sequence, το παιχνίδι τελειώνει. Σε γενικές γραμμές το multiplayer του Assassin’s Creed 3 υπάρχει… απλά για να υπάρχει, αλλά προσφέρει μέχρι και μερικές ώρες επιπλέον διασκέδαση. Και ας περάσουμε στον τεχνικό τομέα. Όπως προαναφέρθηκε, οι βελτιώσεις που έχουν γίνει κάνουνε… μπαμ από το πρώτο λεπτό, με την AnvilNext να δείχνει πως είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα. Το παιχνίδι «λάμπει» από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Βελτιωμένα animations, πανέμορφα τοπία και τεράστια αστικά περιβάλλοντα, χαρακτήρες που εντυπωσιάζουν και καιρικά φαινόμενα που επηρεάζουν το gameplay, είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν την άκρως θετική εικόνα του τεχνικού τομέα.
Τα προβλήματα δε λείπουν, βέβαια, όπως η πτώση στο frame rate όταν εμφανίζονται πολλά αντικείμενα ταυτόχρονα στην οθόνη, ή το pop-up των ανθρώπων που ξεπηδούν από το πουθενά ακόμα και στα πέντε μέτρα, αλλά φαίνεται πως η Ubisoft με την AnvilNext «χτύπησε φλέβα χρυσού» και θα την εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Το κερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από το εκπληκτικό voice-over των χαρακτήρων, με την ερμηνεία των ηθοποιών να είναι υπέροχη. Ο σωστό τόνος φωνής που χρησιμοποιείται, η σωστή ένταση εκεί που χρειάζεται και το πλούσιο λεξιλόγιο με εναλλαγή μεταξύ των διαφορετικών διαλέκτων, μεταμορφώνουν το παιχνίδι σε παράδειγμα προς ένα αψεγάδιαστο voice-over. Επιπροσθέτως, η μουσική επένδυση που συνοδεύει και τις αποστολές μας ταιριάζει με το κλίμα της εποχής και καταφέρνει να μεταφέρει τον παίκτη στον 18ο αιώνα.
Ολοκληρώνοντας, το Assassin’s Creed 3 είναι η «επανάσταση» στο franchise. Τεράστιο story, το οποίο εξηγείται αναλυτικά μέσα από τα συνεχόμενα cut-scenes, βάθος στο gameplay με πολλούς και διαφορετικούς μηχανισμούς, πληθώρα αποστολών που καθηλώνουν τον παίκτη, και φυσικά εκπληκτική δουλειά στον τεχνικό τομέα, με τις κινήσεις των χαρακτήρων και τα γραφικά να μοιάζουν αληθινά. Όλα αυτά, μαζί με το εκπληκτικό voice-over, μεταμορφώνουν το Assassin’s Creed 3 από ένα απλό sequel σε έναν must-buy τίτλο που θέτει τις ρίζες για μελλοντικές κυκλοφορίες στην επόμενη γενιά συστημάτων οικιακής ψυχαγωγίας. Τελικά, η τρίτο κεφάλαιο της σειράς είναι η αλλαγή που επιθυμούσαμε στο franchise.
Βαθμολογία: 8.5/10
Εταιρεία ανάπτυξης: Ubisoft Studios
Εταιρεία έκδοσης: Ubisoft
Αριθμός παιχτών: 1-8
Ηλικίες: PEGI 18
Επίσημη ιστοσελίδα: www.assassinscreed.com