Select Page

Εκεί που οι μουρμούρες γύρω από το Battle Royale genre είχαν αρχίσει να φουντώνουν για το ότι έχει παραμείνει κάπως στάσιμο στον τομέα των mechanics, ήρθε η Respawn Entertainment να «ανακατέψει την τράπουλα» με το Apex Legends.

Εξίσου σημαντικό είναι πως από τις ελάχιστες πρώτες μέρες κυκλοφορίας του, απειλεί ανοιχτά τον τίτλο που έφτασε στο επίπεδο του meme (με τη κακή έννοια), το Fortnite. Τέλος, οι θετικές κριτικές που έχει πάρει ο τίτλος, με την ταυτόχρονη πανωλεθρία του Fallout 76, ίσως χαροποιούν λίγο και τους υψηλά ιστάμενους της EA, παίρνοντας για λίγο τα αρνητικά φώτα της δημοσιότητας από πάνω τους.

Το επίσημο launch trailer

Πρώτες εντυπώσεις λοιπόν. Αρχικά το Apex Legends είναι 100% χτισμένο γύρω από το co-op. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμοι 10 χαρακτήρες (οι 2 κλειδωμένοι), με τον κάθε ένα από αυτούς να έχει διαφορετικό ρόλο και skillset. H αίσθηση και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων είναι και ο λόγος που ο τίτλος θα μπορούσε να ονομαστεί και Overwatch  Battle Royale. Οι παίκτες λοιπόν, πάντα σε ομάδες των 3, δε μπορούν να διαλέξουν τον ίδιο χαρακτήρα με τους συμπαίκτες τους.

Αυτό δημιουργεί την ανάγκη συνεργασίας των παικτών τόσο μέσω επικοινωνίας, όσο όμως και μέσω των διαφορετικών χαρακτήρων. Σίγουρα μια ομάδα θα μπορούσε να αποτελείται από 3 assault, ή 2 medic και ένα tank, ωστόσο αυτό δυσχεραίνει την λειτουργικότητα της ομάδας απέναντι σε άλλες με καλύτερη χημεία. Προς το παρόν υπάρχει μόνο ένα mode διαθέσιμο, 20 ομάδες των 3 παικτών η κάθε μια, και ένας μόνο χάρτης.

Το Apex Legends όμως φρόντισε να εισάγει και νέα mechanics στο ομολογουμένως κουρασμένο genre. Σημαντικότερο όλων, το ping system. Προορισμός, αντίπαλοι παίκτες, loot που δε χρειαζόμαστε και μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιο άλλο μέλος της ομάδας. Όλα γίνονται γνωστά στους συμπαίκτες μέσω ενός κουμπιού και της φωνής του χαρακτήρα. Σύστημα υπερβολικά χρήσιμο, ιδιαίτερα εάν το group αποτελείται από αγνώστους ή χωρίς τη δυνατότητα επικοινωνίας λόγω headset ή γλώσσας.

Gameplay trailer

Ακόμα, το voice set των χαρακτήρων βοηθάει ακόμα περισσότερο. Βρίσκεστε εκτός κύκλου, πυροβολούν κάποιον συμπαίκτη σας, έχετε απομακρυνθεί πολύ από το group – μέσα από το στόμα του χαρακτήρα όλα γίνονται γνωστά. Μπορεί για τους μη συχνούς παίκτες του genre να μη φαίνονται ως σημαντικές λεπτομέρειες, αλλά είναι – και μάλιστα πάρα πολύ.

Άλλο ένα νέο mechanic του Apex Legends είναι το respawn system. Εάν κάποιος συμπαίκτης σαν χτυπηθεί και δεν γίνει revive, έχετε στη διάθεσή σας ένα περίπου λεπτό για να πάρετε μαζί σας το beacon του. Ενεργοποιώντας το beacon του παίκτη σε ένα από τα διάσπαρτα respawn που υπάρχουν στο χάρτη, μπορείτε να τον επαναφέρετε στη δράση.

Τέλος τα όπλα του Apex Legends, είναι αρκετά διαφορετικά στη χρησιμότητά τους, ακόμα και μέσα στην ίδια υποκατηγορία. Για παράδειγμα κάθε ένα από τα 3 διαθέσιμα assault rifles έχουν διαφορετική χρήση, λειτουργία αλλά και αίσθηση.

Η μια από τους διαθέσιμους χαρακτήρες

Microtransactions δε γίνεται να μην υπάρχουν (άλλωστε μιλάμε για τίτλο της EA) αλλά αυτή τη φορά τίποτα (προς το παρόν) δεν έχει φτιαχτεί για να δίνει κάποιο πλεονέκτημα στους παίκτες που πληρώνουν (βέβαια δεν έχω ξεκλειδώσει ακόμα με το In-game currency τους 2 έξτρα παίκτες). Tα περισσότερα microtransactions περιστρέφονται γύρω από cosmetic αναβαθμίσεις, voice lines και finishers.

Κλείνοντας αυτό το σύντομο κείμενο πρέπει να σημειώσω πως ένας τίτλος δωρεάν, φτάνοντας μέσα σε 3 μέρες τα 10 εκατομμύρια χρήστες, έχει αντιμετωπίσει ελάχιστα έως καθόλου προβλήματα με τους server του ενώ τα bugs είναι επίσης ιδιαίτερα λίγα και ασήμαντα για να γίνουν ενοχλητικά.

Φαίνεται πως η Respawn Entertainment ξεκίνησε με το δεξί και πραγματικά περιμένω να δω πως θα διαχειριστεί το διπλό μέτωπο – αυξανόμενη φήμη/μεγαλύτερος αριθμός χρηστών από τη μια και EA από την άλλη – στην περαιτέρω ανάπτυξη του Apex Legends.