Select Page

Ακολουθώντας την δημοφιλή για την εποχή τακτική της κυκλοφορίας ενός zombie game, η Undead Labs μας προσφέρει το State Of Decay, έναν τίτλο που αν και arcade, έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα των post-apocalyptic παιχνιδιών. Τα κατάφερε, όμως, ή απλά «έπεσε μέσα» χρονικά σε όλη αυτή την κουλτούρα;

Για να τα πάρουμε από την αρχή, η βασική διαφορά του SoD σε σχέση με τα υπόλοιπα zombie survival games είναι το γεγονός ότι πρόκειται για ένα open world παιχνίδι. Ήταν μια απαίτηση από τους gamers – και ειδικά από τους φανατικούς του είδους, που κανείς μέχρι πρότινος δεν είχε πραγματοποιήσει. Οι παίκτες ξεκινούν το παιχνίδι αρκετά απότομα θα έλεγα, αποκτώντας τον έλεγχο ενός εκ των επιζώντων σε μια περιοχή των ΗΠΑ. Οι συστάσεις και οι εισαγωγές περιττεύουν, καθώς θα ήταν κουραστικό να γίνει λεπτομερής περιγραφή της κατάστασης, έχοντας ήδη γνωρίσει μια πληθώρα άλλων παιχνιδιών που σχετίζονται με post apocalyptic zombie σκηνικά.

Από εκεί και πέρα ο παίκτης έχει την δυνατότητα να αναπτύξει τις κινήσεις του όπως θέλει αυτός. Υπάρχουν αυτοκίνητα για να μετακινείται από πόλη σε πόλη και από μέρος σε μέρος, με τις αποστάσεις μεταξύ αυτών να είναι λογικές, χωρίς να κουράζουν ή να δίνουν μια ψεύτικη αίσθηση. Μέσα στις πόλεις, υπάρχουν πολλές διαφορετικές τοποθεσίες, όπως σπίτια, βενζινάδικα, οπλοστάσια, σούπερ μάρκετ κτλ. Πέρα από τις βασικές αποστολές οι οποίες προωθούν την πλοκή αρκετά γραμμικά, υπάρχουν πάρα πολλές side-missions για να ολοκληρώσουν οι παίκτες. Το ωραίο με αυτές είναι ότι δεν παρουσιάζονται αποκομμένες από τον βασικό κορμό αποστολών, όπως σε άλλα open world παιχνίδια. Αυτό επιτυγχάνεται με την σωστή παρουσίαση του παιχνιδιού από πλευράς διαλόγων, που κάνουν αρκετά πιστευτή την εμφάνισή τους.

Σε αυτές, οι παίκτες θα κληθούν να σώσουν κάποιους άλλους επιζώντες που έχουν παγιδευτεί σε κάποιο οικοδόμημα και η ζωή τους απειλείται από zombies ή να εξολοθρεύσουν κάποιο “boss” zombie και άλλα πολλά σενάρια. Υπάρχει μια τάση επανάληψης αυτών των side-missions, αλλά όχι σε βαθμό που να καταντούν βαρετές ή να κάνουν τον παίκτη να αισθάνεται σαν να κάνει αγγαρεία.

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το State of Decay να πρωτοτυπεί, είναι το σύστημα διαχείρισης πόρων. Το μέρος που έχετε επιλέξει ως βάση (το οποίο μπορείτε να αλλάξετε), έχει έξοδα και πρέπει να συντηρείται. Τα διάφορα resources (φαγητό, πυρομαχικά, δομικά υλικά, καύσιμα, φάρμακα) καθώς και το ηθικό της ομάδας, πρέπει να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Αυτό γίνεται με εκπλήρωση συγκεκριμένων side-missions ή απλά με επιδρομές σε σπίτια ή άλλα τοπία προς εύρεση προμηθειών, οι οποίες μπορούν να γίνονται κατά βούληση από τον παίκτη.

Αυτές οι επιδρομές, κρίσιμες για την πρόοδο των παικτών, όπως μπορεί να καταλάβει κανείς από τα παραπάνω, είναι επιτακτικής σημασίας και πρέπει να διαχειρίζονται αναλόγως. Κάθε επιδρομή θα έχει κάποια έξοδα, κάποια resources θα καταναλωθούν για την ολοκλήρωσή της και την επιστροφή πίσω στη βάση. Έτσι, οι επιζώντες θα πρέπει να σκέφτονται πολύ καλά τις κινήσεις τους και να είναι σε θέση να κρίνουν αν αξίζει τον κόπο η επιδρομή σε κάποιο κτήριο, ή όχι.

Ο εξοπλισμός είναι πολύς, αλλά δεν περιλαμβάνει κάτι το ιδιαίτερο. Τα όπλα αποτελούνται από κάποια πιστόλια, μια καραμπίνα, ένα τυφέκιο, φτυάρια, κλειδιά, σωλήνες κτλ. Δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για customization, πλην της προσάρτησης home-made σιγαστήρων, κάτι που αναπληρώνεται από το RPG-like σύστημα skills των χαρακτήρων της ομάδας του παίκτη. Όσο παίζει κανείς με έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, τα στατιστικά του/skills του ανεβαίνουν, κάνοντάς τον πιο αποδοτικό. Κάθε άτομο βέβαια έχει τις δικές του αδυναμίες που δεν μπορούν να βελτιωθούν πολύ και κάθε χαρακτήρας πρέπει να ξεκουράζεται. Έτσι ο παίκτης παροτρύνεται να χρησιμοποιεί περισσότερους χαρακτήρες για την μέγιστη δυνατή απόδοση.

Το ΑΙ των υπόλοιπων survivors είναι αρκετά καλό, αλλά σε κάποια σημεία «μας τα χαλάει». Μπορούν και επιβιβάζονται στο όχημά μας όταν πρέπει, αλλά σε ορισμένες περιστάσεις μάχης, δεν ανταποκρίνονται και τα περιμένουν όλα από εμάς. Το ίδιο συμβαίνει και με το AI των zombies. Αν και το όλο σύστημα είναι ικανοποιητικό, με τον ήχο, το φως ή την γρήγορη κίνηση να τραβούν την προσοχή τους και να φέρνουν και άλλα zombies κοντά σας, ορισμένα zombies αψηφούν την λογική και περνάνε μέσα από τοίχους ή στο μέσο της μάχης αποφασίζουν να μας αφήσουν ήσυχους και απλά φεύγουν!
Επιπλέον, τα τεχνικά προβλήματα των γραφικών είναι εμφανή, με το rendering distance να είναι πολύ μικρό, οδηγώντας σε τερατώδη pop-ups και χαμηλή ποιότητα γενικά σε αυτό τον τομέα. Η μουσική απλά… δεν υπάρχει, καθώς δεν υπάρχει ραδιόφωνο ή απλά soundtrack. Έτσι θα την βγάλετε στην σιωπή για την μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού. Τέλος, κάποια μικροπροβλήματα εμφανίζονται στον χειρισμό, ο οποίος δεν συγχωρεί καθυστερήσεις και απαιτεί πολύ καλό timing.

Συγκεντρωτικά, το State of Decay δεν είναι άλλο ένα Post-apocalyptic zombie survival παιχνίδι. Είναι open world, προσφέροντας ρεαλιστική και ευχάριστη ελευθερία στις επιλογές του παίκτη, για να πορευθεί όπως αυτός επιθυμεί. Το σύστημα διαχείρισης πόρων, ανθρώπινου δυναμικού καθώς και γενικά η συμπεριφορά των zombies, δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση στρατηγικής και προσμονής του αγνώστου και του αβέβαιου. Σημαντικό μειονέκτημα τα τεχνικά προβλήματα στα γραφικά και κατά περιόδους στον χειρισμό.

Βαθμολογία: 7/10 (προτείνεται)
Παίξτε τώρα τη δοκιμαστική έκδοση δωρεάν.