Select Page

Οι περισσότεροι από εμάς θα έχουν ακουστά την Piranha Bytes, τον γερμανικό developer που καθιερώθηκε στην gaming σκηνή με την τριλογία των παιχνιδιών Gothic. Μετά από το πολλά υποσχόμενο Risen του 2009, το οποίο όμως απέκτησε μια χλιαρή μεταφορά στο Xbox 360, είμαστε σε θέση να επιστρέψουμε στον ρόλο του ανώνυμου ήρωα του πρώτου παιχνιδιού μέσω του Risen 2: Dark Waters. Για όσους δεν γνωρίζουν το Risen 2 πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλων τρίτου προσώπου με μια πειρατική όμως θεματολόγια. Let’s plunder that booty, λοιπόν!


Η ιστορία του δεύτερου τίτλου της σειράς Risen εκτυλίσσεται στον ίδιο κόσμο με το πρώτο, ο όποιος όμως μαστίζεται πλέον από Τιτάνες, οι οποίοι απειλούν τους ανθρώπους και τους οδηγούν στην εξαφάνιση. Σε μια προσπάθεια να σωθούν οι άνθρωποι συνειδητοποιούν πως πρέπει να εγκαταλείψουν τον “Παλιό Κόσμο” και να πλεύσουν προς τον “Νέο Κόσμο”. Αυτό όμως καθίσταται αδύνατο λόγω της Titan goddess Mara, η οποία με το Kraken της βυθίζει οποιοδήποτε πλοίο βρίσκει στο διάβα της. Για τον λόγο αυτό ο ανώνυμος ήρωας μας που πλέον ανήκει στην Inquisition (μια ένοπλη/θρησκευτική οργάνωση η οποία διοικεί τον κόσμο του Risen) πρέπει να παρατήσει το… ρούμι και να βρει έναν τρόπο να αντιμετωπίσει την Mara.

Μια φήμη η οποία υποστηρίζει πως οι πειρατές έχουν στην κατοχή τους ένα όπλο που μπορεί να αντιμετωπίσει το Kraken τον οδηγεί στο να δράσει incognito ως πειρατής για να το πάρει στην κατοχή του. Παρ’ όλα αυτά, θα ανακαλύψει πολύ νωρίς πως αν θέλει να αντιμετωπίσει την Mara θα πρέπει να μαζέψει συνολικά τέσσερα θρυλικά αντικείμενα από τους τέσσερις αρχηγούς των πειρατών. Και κάπως έτσι το ταξίδι ξεκινά…

Σεναριακά, λοιπόν, το Risen 2 δεν πρωτοτυπεί καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα χιλιοχρησιμοποιημένο μοτίβο αναζήτησης και ανεύρεσης κάποιου αντικειμένου το οποίο θα μας βοηθήσει στην τελική μας μάχη. Παρ’ όλα αυτά ο developer καταφέρνει εξαίσια να δημιουργήσει έναν κόσμο πιστευτό, όπου η πειρατεία συνυπάρχει με τιτάνες, μαύρη μαγεία και εξωτικά πλάσματα. Οι τοποθεσίες του παιχνιδιού είναι άκρως μαγευτικές και διαφορετικές μεταξύ τους, χωρίς όμως να μοιάζουν ποτέ ξενικές ως προς τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Οι διάλογοι είναι ευφυέστατοι (στην πρώτη συνάντηση με τον jaffar θα κλάψετε από τα γέλια) ενώ δεν λείπουν καθόλου οι αθυροστομίες από πλευράς πειρατών και όχι μόνο. Κάθε χαρακτήρας έχει από μια πειρατική ιστορία να μοιραστεί και είναι ελάχιστοι οι npcs με τους οποίους δεν μπορείς να συναναστραφείς.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, το Risen 2 είναι ένα παιχνίδι ρόλων και κατά συνέπεια βασίζεται στην αναβάθμιση των skill του ήρωα μας. Tο ρόλο του γνωστού xp παίρνει το glory, το όποιο μπορείς να αποκτήσεις σκοτώνοντας εχθρούς και ολοκληρώνοντας quests. Με το glory που έχει κερδίσει ο παίκτης, μπορεί να αναβαθμίσει κάποια attributes, τα όποια με την σειρά τους επηρεάζουν τα skills του ήρωα. Το μεγάλο μειονέκτημα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι για να μάθει αυτά τα skills ο ήρωάς μας, θα πρέπει να δώσουμε σε κάποιον npc του παιχνιδιού λεφτά (τα οποία είναι και αρκετά δυσεύρετα στο παιχνίδι) . Αυτό δημιουργεί δυο προβλήματα: Αφενός θα βρεθούμε ή χωρίς skill ή χωρίς equipment, καθώς το παιχνίδι δύσκολα πετάει καλό εξοπλισμό σε loot και κατά συνέπεια αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε που θα διοχετεύσουμε τα λεφτά μας. Αφετέρου η έννοια του level up αποκτά παραμετρικό ρόλο καθώς ουσιαστικά ξεκλειδώνει μόνο τα skill που θα μάθουμε και καθορίζει σε ελάχιστο βαθμό οποιαδήποτε άλλη ανάπτυξη του χαρακτήρα μας.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα μάχης, έχουμε την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τους εχθρούς που συναντάμε μέσω τριών διαφορετικών επιλογών: σπαθιά, πυροβόλα όπλα και μαύρη μαγεία. Δυστυχώς, ενώ και οι τρείς ιδέες είναι εξαιρετικές στην σύλληψη, η πράξη διαφέρει κατά πολύ. Στην μάχη με σπαθιά η κίνηση του παίκτη είναι αφύσικη και βαριά ενώ δεν υπάρχει τρόπος να lockάρουμε τον αντίπαλο. Συχνό είναι επίσης το φαινόμενο ο αντίπαλος να κάνει βόλτες γύρω από τον παίκτη μας χωρίς να του επιτίθεται καθόλου ή ακόμη χειρότερα να μας βάζει σε ένα μπαράζ επιθέσεων από το οποίο δεν μπορούμε να ξεφύγουμε με τίποτα.

Τα όπλα και η μαύρη μαγεία είναι δυο attributes αλληλοαναιρούμενα. Δηλαδή, ο χαρακτήρας μας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μόνο το ένα από τα δυο. Βεβαία, ενώ οι npcs δεν θα σου μαθαίνουν skill του αντιθέτου attribute, εντούτοις το παιχνίδι σου επιτρέπει να σπαταλήσεις glory σε αυτό χωρίς κανένα αντίκρισμα. Μέσα στην μάχη όταν ο παίκτης χρησιμοποιεί όπλα τότε η κάμερα γυρίζει σε πρώτο πρόσωπο ενώ η μαγεία χρησιμοποιείται κυρίως για stun και debuffs των έχθρων. Τα πυροβόλα όπλα από νωρίς μπορούν να μας δώσουν το πάνω χέρι και όσο εξελίσσεται το παιχνίδι γίνονται όλο και πιο πολύ overpowered ενώ η μαύρη μαγεία εύκολα παραμελείται και κακώς χρησιμοποιείται μόνο για support.

Στον οπτικό τομέα το παιχνίδι το παιχνίδι δεν διεκδικεί δάφνες. Ενώ στον υπολογιστή τα γραφικά είναι εξαίσια, στο Xbox η κατάσταση διαφέρει κατά πολύ.. Ενώ τα γραφικά δεν είναι απαίσια ωστόσο δεν θα μας αφήσουν και με ανοιχτό το στόμα. Σίγουρα η μηχανή γραφικών της Piranha bytes δεν αποδίδει όπως άλλες μεγαλύτερων στούντιο και για τον λόγο αυτό τις προσδίδουμε αρκετά ελαφρυντικά, αλλά οι οπτικές ατέλειες του τίτλου απλά δεν σε αφήνουν να τον απολαύσεις. Κακή εντύπωση προκαλεί για παράδειγμα το γεγονός ότι μετά από fast travel τα κτήρια του παιχνιδιού φορτώνουν με καθυστέρηση μέχρι και μερικών δευτερολέπτων ή ότι τα cutscenes έχουν την ίδια αφύσικη κίνηση με το υπόλοιπο παιχνίδι.

Αντίθετα το ηχητικό κομμάτι του Risen 2 ¨δίνει ρέστα¨ με ένα soundtrack το οποίο σε καθηλώνει και σε βάζει μέσα στην περιπέτεια του παιχνιδιού. Το ύφος της μουσικής αλλάζει ανάλογα με την τοποθεσία που βρισκόμαστε ενώ η ένταση ανεβαίνει κατακόρυφα όταν μπαίνουμε στην μάχη. Tα voiceovers είναι καταπληκτικά και οι ηθοποιοί πραγματικά προσπαθούν να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούν τον χαρακτήρα τους.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=VlVYRBOG3ow’]

Σε γενικές γραμμές, το Risen 2 είναι ένα παιχνίδι που έχει πολύ καλές ιδέες και υπόσχεται πολλά αλλά στο τέλος δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας. Το concept του παιχνιδιού είναι φανταστικό αλλά από άποψη τεχνικού τομέα και gameplay αποτυγχάνει. Δεν δύναται εικοσιτρείς ώρες μέσα στο παιχνίδι να υπάρχει game-braking bug που να μην σε αφήνει να συνεχίσεις το main quest και να μην έχει patchαριστεί ακόμη, ενώ από την άλλη να έχουν ήδη κυκλοφορήσει δύο DLC. Υπάρχουν πάρα πολλά πρωτότυπα σημεία στο παιχνίδι που μας κάνει να θέλουμε να πετύχει. Δυστυχώς, όμως, o τίτλος για κάθε ένα βήμα που πάει μπροστά πάει άλλα δύο πίσω. Και φαίνεται πως περπατάει  την πειρατική σανίδα με την όπισθεν.

 Βαθμολογία: 6/10

Εταιρεία ανάπτυξης: Piranha Bytes

Εταιρεία έκδοσης: Deep Silver

Αριθμός παιχτών: 1

Ηλικίες: PEGI 16

Επίσημη ιστοσελίδα: www.risen2.com