Select Page

Έφτασε πλέον το πολυαναμενόμενο FPS της χρονιάς, φέρνοντας πολλές αλλαγές, αλλά κρατώντας την βασική συνταγή ίδια. Εντυπωσιακά γραφικά, λεπτομερής ήχος και ανεπανάληπτο gunplay, συνθέτουν μια από τις πιο έντονες εμπειρίες της χρονιάς, τουλάχιστον για το genre αυτό. Κάντε spawn επάνω μας και πάμε.

Το Battlefield 4 είναι ουσιαστικά ό,τι έπρεπε να ήταν το Battlefield 3. Πατώντας πάνω στην ήδη δοκιμασμένη φόρμουλα του προκατόχου του, το Battlefield 4 δεν πρωτοτυπεί σε κάποιον τομέα ιδιαίτερα, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, δεδομένου ότι οι βελτιώσεις είναι κρίσιμες και θα κάνουν οπαδούς και νέους παίκτες χαρούμενους.

Για τους βετεράνους, τα πράγματα είναι γνωστά, αλλά υπάρχουν και πολλά νέα χαρακτηριστικά. Για τους νέους της σειράς, μιλάμε για ένα χάος από πράγματα να κάνεις και να δοκιμάσεις. Οι γνωστές 4 κλάσεις/kits, Assault, Engineer, Support, Recon επιστρέφουν να τα κάνουν λαμπόγυαλο σε ανοικτούς χάρτες και μη. Το παιχνίδι εξακολουθεί να ισορροπεί με χάρη ανάμεσα στον ρεαλισμό και το arcade, με ανεβασμένο ρυθμό όμως σε σχέση με παλαιότερα. Πλέον, το Suppression δεν είναι τόσο ενοχλητικό και ένας έμπειρος παίκτης μπορεί να το καταπολεμήσει και να εξακολουθήσει να είναι αποδοτικός, σε αντίθεση με την τυχαία απόκλιση των σφαιρών που προκαλούσε το εν λόγω στοιχείο μέχρι πρότινος. Αυτό κάνει το όλο gunplay να δίνει μια πιο ομαλή αίσθηση, με πιο smooth ανταλλαγές πυρών. Η ομαλοποίηση αυτή είναι καθοριστικής σημασίας για την γενική αίσθηση του παιχνιδιού, καθώς πλέον όλοι οι παίκτες είναι πιο ακριβείς και όλοι πεθαίνουν πιο γρήγορα και πιο εύκολα. Το ίδιο κάνετε και εσείς βέβαια, οπότε απαιτείται προσοχή και ένας ελάχιστος χρόνος προσαρμογής στον ρυθμό.

Πέρα από αυτή την βασική αλλαγή, τα όπλα δίνουν μια πιο βαριά αίσθηση και οι διαφορές μεταξύ τους είναι πιο εμφανείς από ποτέ, με άλλα όπλα να είναι καλύτερα σε συγκριμένες περιπτώσεις σε σχέση με κάποια άλλα, με την γνωστή λογική “rock-paper-scissors” της DICE. O επίμονος παίκτης, που παίρνει τον χρόνο του με τα διάφορα όπλα και κομμάτια του equipment, ανταμείβεται, ενώ, όσοι πάνε με λογική άλλων παιχνιδιών θα τα βρουν σκούρα. Τα οχήματα, αν και πλέον έχουν μεγάλο μειονέκτημα εναντίον των διαφόρων lock-on οπλικών συστημάτων, είναι πιο ανθεκτικά, σταματώντας τους θανάτους από ορδές άμυαλων engineers, διαχωρίζοντας τον κακό οδηγό/πιλότο και engineer από τον καλό, ακόμα περισσότερο. Οι κλάσεις είναι πλέον πιο ισορροπημένες μεταξύ τους, αλλά διατηρούν τον ρόλο τους, παρά τις αλλαγές σχετικά με το ποιά όπλα μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε kit. Αρχικά, είχαμε τις αμφιβολίες μας, αλλά το αποτέλεσμα είναι θετικό και δίνει κίνητρο να πειραματιστούν οι παίκτες και με νέους συνδυασμούς. Δεν περιμέναμε για παράδειγμα να παίζαμε Engineer με battle rifles και να εξουδετερώνουμε πεζικό από πιο μακριά ή να χρησιμοποιούμε carbines και C4 με το Recon.

Το οπλοστάσιο είναι μεγάλο, καλύπτοντας assault rifles, designated marksman rifles, carbines, PDW’s, shotguns, sniper rifles, εκτοξευτήρες, νάρκες και όλα αυτά τα ωραία. Πλέον το παιχνίδι προσφέρει και πολύ περισσότερες επιλογές στο customization, το οποίο θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό, με μια ευρεία γκάμα από οπτικά, σιγαστήρες, muzzle brakes κτλ., τα οποία παραμετροποιούν το εκάστοτε όπλο, όπως θέλει ο παίκτης. Πλέον, δεν πρέπει να βρείτε τον καλύτερο συνδυασμό από attachments για κάθε όπλο, αλλά πιο πολύ τι βολεύει εσάς για μια συγκεκριμένη κατάσταση.

Μια ακόμα σημαντική προσθήκη είναι τα νέα game modes, όπως το Defuse, που θυμίζει πάρα πολύ το Search n Destroy των CoD, το Obliteration, στο οποίο μια βόμβα spawnάρει στο κέντρο του χάρτη και ο στόχος της κάθε ομάδας είναι η εξουδετέρωση μέσω αυτής, τριών στόχων του αντιπάλου, αλλά και το Domination, το οποίο είναι διαθέσιμο πλέον σε όλους τους χάρτες. Το σκηνικό συμπληρώνουν τα κλασικά Battlefield game modes, Conquest, Rush, Team Deathmatch και Squad Deathmatch. Μεγάλη απουσία εκείνη του Squad Rush, αλλά ουδείς τέλειος. Επιπροσθέτως, υπάρχει και το “Test Range”, ένας κενός από εχθρούς και botάκια χάρτης, στον οποίο υπάρχουν όλα τα οχήματα, καθώς και στόχοι προς εξάσκηση. Τέρμα ο φόβος να μπείτε σε ένα από τα ιπτάμενα οχήματα αν δεν ξέρετε να τα πετάτε, καθώς μπορείτε κάλλιστα να πάτε στο Test Range και να πετάξετε με την ησυχία σας, χωρίς τον φόβο να «σκουπίσετε» την squad σας, ρίχνοντας το ελικόπτερο για παράδειγμα. Τεράστια προσθήκη και για τους πιο competitive/hardcore παίκτες, αφού δεν χρειάζεται να βρίσκουν κενούς server για να δοκιμάζουν τα recoil patterns των όπλων και άλλες σχετικές λεπτομέρειες.

Το τεράστιο βάθος του παιχνιδιού, έρχεται να οργανώσει το Battlelog, η δωρεάν διαδικτυακή υπηρεσία καταγραφής στατιστικών για τα παιχνίδια της DICE. Πλέον, δεν κάνει μόνο φανταστική δουλειά στο να κρατά κάθε μικρό ή μεγάλο στατιστικό για εσάς και τους φίλους σας, αλλά αλληλεπιδρά real-time και με το παιχνίδι. Αν δείτε στο Battlelog ότι ένας φίλος σας παίζει σε έναν server, μπορείτε να πατήσετε πάνω του από το PC ή το tablet σας και η ενέργεια αυτή δίνει εντολή στο παιχνίδι, το οποίο σας κάνει join σαν το είχατε κάνει ο ίδιος. Μπορείτε ακόμα να βλέπετε πώς τα πάτε σε σχέση με τους υπόλοιπους παίκτες ανά τον κόσμο, σε διάφορες κατηγορίες, π.χ. Most kills in a round, ή Assault Score ή Score per minute κτλ. Είναι μια next-gen εμπειρία, για ένα current-gen παιχνίδι και, όπως λέει ένας φίλος, «Νιώθω σαν μικρό παιδί όταν κάνω join από το Battlelog!»

Τα γραφικά είναι βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο installment, αλλά στην έκδοση για το 360 μην περιμένετε να μείνετε με το στόμα ανοιχτό, όπως όταν πρωτοείδατε τα διάφορα trailers του παιχνιδιού. Το screen tearing είναι αρκετά συχνό φαινόμενο και τα διάφορα textures αρκετά χαμηλής ποιότητας, κάτι που όμως δεν συμβαίνει με τα μοντέλα των όπλων, τα οποία είναι πολύ πιο καλοσχεδιασμένα. Τα pop-ups είναι επίσης αρκετά για να μας εκνευρίσουν σε κάποιες φάσεις. Τα freezes είναι επίμονα ενώ, ειδικά στο loading screen του χάρτη Hainan Resort, είναι κατά 65% σίγουρο ότι θα αναγκαστείτε να «πατήσετε το κουμπί».

Ο ήχος είναι, ενδεχομένως για άλλη μια χρονιά, ο καλύτερος στο είδος, με πολλαπλές «στρώσεις» να σας απορροφούν στο κλίμα του πολέμου. Μετά το 3, νομίζαμε ότι δεν θα μπορούσε να προχωρήσει καθόλου το παιχνίδι σε αυτό τον τομέα, αλλά κάναμε λάθος, καθώς ακόμα και μέσα από τις εκρήξεις κάποιοι θόρυβοι φτάνουν στο αυτί μας, ανάλογα πάντα και από την θέση της πηγής τους, κάτι που δεν συνέβαινε στον «απόλυτο» ήχο του προηγούμενου. Τα πιασάρικα κομμάτια του soundtrack όταν φορτώνουν οι χάρτες επιστρέφουν και κάνουν την αναμονή πιο εύκολη.

Τέλος, το Campaign είναι μια καλή προσπάθεια της DICE να εδραιωθεί και από αυτή την άποψη του παιχνιδιού, που όμως «βαράει άσφαιρα» ξανά. Παίζοντας τον ρόλο του πεζοναύτη Sgt. Recker, θα ταξιδέψετε ανάμεσα από έναν καταιγισμό από σφαίρες, παλεύοντας με κύματα και βιώνοντας το πλήγμα του πολέμου, προσπαθώντας να αποτρέψετε έναν πόλεμο μεγάλης κλίμακας μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Μεγάλη προσπάθεια για επικές στιγμές και κλίμακα τύπου «σοκ και δέος», με τους χαρακτήρες να είναι πάλι άψυχοι και ανάξιοι αναφοράς – έχουμε σοβαρές υποψίες ότι οι περισσότεροι δεν θα τους θυμάστε καν, λίγο καιρό μετά. Οι “only in Battlefield” στιγμές μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και αυτό επειδή αισθανόμαστε γενναιόδωροι, ενώ τα κλισέ και οι ανατροπές φαίνονται από μίλια μακριά, ακόμα και όταν «αλληλοαναιρούνται», σε μια άσκοπη προσπάθεια του σεναρίου να μας πιάσει απροετοίμαστους. Την κατάσταση σώζουν τα unlocks που μεταφέρονται στο multiplayer, τα οποία είναι είτε όπλα, είτε dog tags, κρυμμένα κάπου μέσα στα επίπεδα υπό την μορφή των collectibles, δίνοντας έτσι μια κάποια αξία παιξίματος του campaign αυτού, που κατά τα άλλα υπάρχει απλά για να υπάρχει.

Εν κατακλείδι, το Battlefield 4 είναι το καλύτερο Battlefield μέχρι στιγμής, αν εξαιρέσουμε κάποια θέματα στο balancing και φυσικά τα τεχνικά προβλήματα, τα οποία όμως δεν μπορούν να αποφευχθούν στην έκδοση για 360. Η όλη αίσθηση της κινηματογραφικής ταινίας που κατακλύζει τον παίκτη είναι μοναδική και επιτυγχάνεται μέσω των γραφικών, του ήχου και του σένιου gameplay και gunplay. Το μέτριο campaign και τα τεχνικά προβλήματα είναι παράγοντες που αφαιρούν από το fun factor, αλλά δεν είναι ικανοί να χαλάσουν μια τόσο δυνατή εμπειρία. Μια άκρως απαραίτητη αγορά για τους βετεράνους και τους λάτρεις των FPS, μια καλή ευκαιρία για εισαγωγή για τους υπόλοιπους.

Βαθλογία: 8,5/10
Developer: EA Digital Illusions CE
Publisher: Electronic Arts
Παικτες: 1
Ηλικίες: Pegi 18
Eπίσημη Ιστοσελίδα: http://www.battlefield.com/battlefield-4

[slickr-flickr search=»sets» items=»24″ set=»72157633138761399″]

Περισσότερες εικόνες από το παιχνίδι (Flickr)