Xbox One Review

Το μεγαλύτερο indie game της βιομηχανίας αυτόν τον καιρό και με έναν τεράστιο πληθυσμό φανατικών παιχτών ανά τον κόσμο – με 20 εκατομμύρια πωλήσεις στο PC και 1.5 εκατομμύρια πωλήσεις στις πρώτες 48 ώρες στο Xbox- ήρθε επιτέλους γεμίζοντας με χαρά και λύπη, παίζοντας και γράφοντας το review του. Πάμε όμως να το δούμε πιο αναλυτικά στις επιδόσεις του και στις δυο κονσόλες Xbox One και Xbox One Χ.

Λίγο-πολύ οι περισσότεροι το ξέρετε, είναι ένα Battle Royale παιχνίδι με 100 παίχτες να προσπαθούν να επιβιώσουν και να μείνουν τελευταίοι ζωντανοί σε ένα χάρτη που συνεχώς συρρικνώνεται, είτε μονός σου, είτε σε ομάδες των δύο η των τεσσάρων. Ξεκινάς μόνο με τα ρούχα σου και  ψάχνεις μέσα σε σπίτια και αλλά κτήρια να βρεις αντικείμενα από όπλα και πυρομαχικά μέχρι και ρούχα και  armor που σου δίνουν μεγαλύτερη αντοχή σε ενδεχόμενα χτυπήματα.

 

Το  στοιχείο του Survival  είναι πολύ έντονο και συνεχόμενο ανεβάζοντας την αδρεναλίνη και το fun to play – πρέπει συνεχώς να προσέχεις τις γωνίες, τους ορόφους και γενικά το περιβάλλον για παίχτες που απλά μπορεί να περνάνε ή και να κρύβονται.

 


Ο χάρτης είναι τεράστιος με πολλές διαφορετικές περιοχές, αποτελείται από πόλεις, χωριά και πιο μικρά οικήματα και είναι χωρισμένος σε δυο νησιά το ένα πιο μικρό που έχει μια εγκαταλελειμμένη στρατιωτική βάση και το πιο μεγάλο νησί που βρίσκονται όλα τα υπόλοιπα.

Τα όπλα και οι επιλογές του τρόπου που θες να παίξεις είναι πολλές, αν και σίγουρα πρέπει να έχεις κάποια όπλα για κοντινές και κάποια για μακρινές αποστάσεις. Κάθε όπλο μπορεί να πάρει εξαρτήματα πάνω του κάνοντας τα λίγο πιο εύκολα και γρήγορα στη χρήση τους.

Μεγάλο ρόλο παίζει πολύ ο ήχος με την ομάδα ανάπτυξης να έχει κάνει πολύ καλή δουλειά πάνω σε αυτόν. Πρέπει συνέχεια να ακούς και να προσέχεις για βήματα, σφαίρες ακόμα και το reload του όπλου ακούγεται έναν όροφο πάνω δίνοντας σου το προβάδισμα σε μια αναμέτρηση 1v1, γι’ αυτό και προτείνω εάν έχετε ακουστικά να τα χρησιμοποιήσετε πριν ξεκινήσετε.

Το δύσκολο και λυπηρό κομμάτι ακόμα είναι το performance του παιχνιδιού. Πριν εμβαθύνω περισσότερο θα ήθελα να πω πως το παιχνίδι είναι ακόμα σε preview mode και ότι ακόμα χτίζεται και συνεχώς θα βελτιώνεται όπως μας έχει ειδοποιήσει η εταιρεία. Σίγουρα σε επερχόμενα updates θα πρέπει να γράψουμε την βελτίωση του. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι για το Xbox one X η ανάλυση θα είναι 4Κ.

 


Προσπάθησα να μην το συγκρίνω καθόλου με το PC για να είμαι όσο μπορώ πιο δίκαιος, το μόνο που ζηλεύω βέβαια από το PC είναι τα fps (frames per second) και είναι και η μοναδική μου σύγκριση. Εκεί δυστυχώς, σε ένα τέτοιο παιχνίδι πρέπει να είναι στα 60 FPS για να προλαβαίνεις και να βλέπεις όσο το δυνατόν πιο καθαρά το περιβάλλον σου.

Το Xbox One και Xbox One X δυστυχώς δεν τα πάνε πολύ καλά  ακόμα σε αυτό το κομμάτι με το Xbox One να φτάνει με το ζόρι τα 20 με 25 fps και το Xbox one X να είναι λίγο πιο άνετα κλειδωμένο στα 30 fps.

Μεγάλο πρόβλημα και στις δυο κονσόλες είναι επίσης τα γραφικά του σε όλα τα επίπεδα.

Με τίποτα αυτός ο τίτλος δεν θυμίζει next gen παιχνίδι, pixels να φαίνονται πεντακάθαρα σε τοίχους και σε όλο το περιβάλλον unrendered αντικείμενα όπως για παράδειγμα βράχοι οι οποίοι μοιάζουν να είναι από άλλο παιχνίδι, περίεργα μαλλιά που με τις αντανακλάσεις από τον ήλιο μόνο μαλλιά δεν θυμίζουν, στις μακρινές αποστάσεις δεν μπορείς να ξεχωρίσεις αν κάτι είναι παίκτης η απλά ένας θάμνος.


Η εταιρεία έχει πει πως δεν λειτουργεί και το aim assist ακόμα, κάτι που έπρεπε από την αρχή να παίζει σωστά ειδικά στις κονσόλες που βασίζεται σε χειριστήριο για να παίξεις.

Μερικά παραδείγματα που δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά για να προτείνεις σε κάποιον φίλο σου να το πάρει για να παίζετε μαζί.

Στη συγκεκριμένη φάση του παιχνιδιού δυο βέβαια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που σε κάνουν να βγαίνεις από τα ρούχα σου – το λεγόμενο Rubber Banding ειδικά στην αρχή ενός Session να σε πηγαίνει συνέχεια μπρος πίσω και να μην μπορείς να καταλάβεις που βρίσκεσαι και τι κάνεις, και το δεύτερο είναι το Hard Crash που, ξαφνικά εκεί που παίζεις ο τίτλος κλείνει και σε πετάει στο μενού. Βέβαια αν είσαι αρκετά τυχερός και προλάβεις με το που μπεις πάλι στο μενού πετάει μήνυμα να ξαναμπείς στο παιχνίδι που ήσουν. Εάν βέβαια είσαι ακόμα ζωντανός και μέσα στον κύκλο.

Μετά το πρώτο update διορθώθηκε αισθητά αυτό το ζήτημα. Αν και βέβαια το πρώτο update που βγήκε μόλις 7 μέρες από την κυκλοφορία του, προς τιμήν της εταιρείας, διόρθωσε κάποια πράγματα όπως το πώς φορτώνει ο χάρτης καθώς προχωράς, το lag του σερβερ, δίνει λίγο πιο σταθερά fps, και κάποια γραφικά στοιχεία, δεν έχει όμως διορθώσει ακόμα πολλά καίρια ζητήματα.


Πιστεύω πως θα ήταν άδικο να κρίνουμε από τώρα το παιχνίδι και μια Indie εταιρεία με ένα review το οποίο θα τέλειωνε εδώ. Καλύτερα θα ήταν να υπάρχει μια ενημέρωση πάνω στο χτίσιμό του διότι με το update και την επικοινωνία της εταιρείας φαίνεται ότι έχουν σκοπό να προσπαθήσουν να κάνουν τον τίτλο όπως μπορεί και πρέπει να είναι για το Xbox.

Παρ’ όλα τα προβλήματα που έχει σαν early τίτλος, πιστεύω πως κάθε φορά που έπαιζα είτε μόνος είτε με παρέα, το γέλιο, τα απρόβλεπτα ακόμα και ο εκνευρισμός δεν έλειπαν. Είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να σε κάνει να περάσεις καλά πολλές ώρες. Η συνταγή του δοκιμασμένη – και το συγκεκριμένο με μεγάλη επιτυχία. Keep Surviving.

Ευγένιος

Eugenios