Select Page

Hitman Episode 2: Sapienza

Xbox One Review

Ένα μήνα μετά το launch του πρώτου επεισοδίου του Hitman, το οποίο έλαβε χώρα στο γραφικό Παρίσι, η Square Enix μεταφέρει την δράση και τον Agent 47 στην φανταστική πόλη της Sapienza, στην αληθινή παρ’ όλα αυτά περιοχή της Amalfi Coast στην Νάπολη της Ιταλίας. Αλλάζουμε, λοιπόν, περιβάλλον και από το επιβλητικό κτήριο του Παρισιού, γεμάτο λεπτομέρειες και δουλεμένο στην εντέλεια, μεταφερόμαστε σε έναν χάρτη σε μέγεθος μικρού χωριού, με αρκετά διαφορετικά σημεία, και πολύ πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. Μένει μόνο να δούμε εάν αξίζει η αναμονή με την οποία μας γέμισε ο πρόλογος και εάν δικαιολογείται η ομάδα δημιουργίας, και η απόφασή της να διαθέσει το παιχνίδι με αυτό το ‘επεισοδιακό’ φορμάτ.

Episode 1 review

Από πλευράς ιστορίας δεν έχουμε να πούμε και πάρα πολλά – το έχω αναφέρει άλλωστε και πάααρα πολλές φορές στο παρελθόν – μιας και η σειρά Hitman ποτέ δεν παίρνει και κάποιο βραβείο για τα storytelling skills της. Σε αυτήν την αποστολή λοιπόν καλούμαστε να εξοντώσουμε δύο στόχους που έχουν ως σκοπό να αναπτύξουν έναν φονικό ιό, ο οποίος μπορεί να εξοντώσει ανθρώπους ανάλογα με το DNA στο οποίο έχουν προγραμματίσει τον ιό να αντιστοιχεί. Πέρα από την βασική αυτή υπόθεση του επεισοδίου, θα ανταμοιφθούμε και στο τέλος της αποστολής με ένα μικρής διάρκειας cinematic το οποίο περισσότερο περιπλέκει παρά εξηγεί τα πράγματα και… αυτά. Όπως είναι προφανές λοιπόν, και σε αυτή την περίπτωση το Hitman χρησιμοποιεί την ιστορία για να στήσει τα κομμάτια του χάρτη και της αποστολής και να δημιουργήσει μια πορεία, ή καλύτερα ένα σύνολο από καταστάσεις, όπως αυτό επιθυμεί.  Η ιστορία είναι δηλαδή απλά αυτή που στήνει το γενικότερο σκηνικό, μέσα στο οποίο η ομάδα ανάπτυξης μπορεί να παίξει μπαλίτσα ελεύθερα και να σχεδιάσει το gameplay που θέλει.

Μιας και έκανα όμως λόγο για gameplay, ας περάσουμε και στο κομμάτι που ενδιαφέρει τους περισσότερους. Δυστυχώς στο δεύτερο επεισόδιο δεν υπήρξε κάποια προσθήκη ενός νέου μηχανισμού gameplay, κάτι το οποίο μου λέει σχεδόν σίγουρα πως και στο μέλλον, δεν θα υπάρξει. Παρ’ όλα αυτά όμως, ο τίτλος αρκείται στο να χρησιμοποιήσει τους μηχανισμούς που μας δίδαξε στον πρόλογο και το κάνει ίσως και με τον καλύτερο τρόπο καθώς του το επιτρέπει ο απίστευτα μεγάλος χάρτης. Το χωριό Sapienza που φιγουράρει σε αυτήν την αποστολή, αποτελείται από δύο κυρίως τμήματα, την βίλα με το υπόγειο της – στο οποίο και θα πρέπει να πάμε για να δολοφονήσουμε τον δεύτερο στόχο μας αλλά και να καταστρέψουμε τον ιό, και το υπόλοιπο χωριό που εκτείνεται γύρω από αυτήν. Αρχικά θα ξεκινήσουμε έξω από την βίλα και θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάποιες ευκαιρίες που μας δίνονται για να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτήν, ενώ όσο ανεβαίνουμε mastery level στην αποστολή ξεκλειδώνουμε και τοποθεσίες στο εσωτερικό της. Όμως όσα λόγια και να γράψω δεν αρκούν για να εκφράσουν την απίστευτη δουλειά που έχουν ρίξει οι developers για να μας δώσουν στην κυριολεξία δεκάδες τρόπους να σκοτώσουμε τα θύματα μας αλλά και στην λεπτομέρεια του περιβάλλοντος χώρου που τόσο σωστά εκφράζει τον χαρακτήρα της Ιταλικής κουλτούρας. Είναι χωρίς υπερβολή ο καλύτερος χάρτης που έχει παράξει η σειρά Hitman μέχρι στιγμής, τόσο από άποψη gameplay όσο και από άποψη worldbuilding και έχω πραγματικά μεγάλη απορία να δω αν μπορούν στο μέλλον να ξεπεράσουν αυτές τις υψηλές απαιτήσεις που οι ίδιοι οι δημιουργοί έχουν θέσει.

Όπως είναι λοιπόν προφανές το replayability του συγκεκριμένου επεισοδίου ανεβαίνει κατακόρυφα, ειδικά για τους παίκτες εκείνους που θέλουν να ξεζουμίσουν την αποστολή και να την εξερευνήσουν στο έπακρο. Για να φτάσουμε λοιπόν mastery level 20 στην Sapienza θα πρέπει μέσα από πολλά και διαφορετικά playthrough να ακολουθήσουμε και διαφορετικά μονοπάτια, όπως για παράδειγμα να μεταμφιεστούμε ως βοηθοί μάγειρα, λουλουδάδες, κηπουροί, σωματοφύλακες και να εκτελέσουμε το ζευγάρι που μας έχει ανατεθεί πρακτικά με όποιον τρόπο τραβάει η όρεξη μας. Από το κλασσικό fiberwire, το sniper και το δηλητήριο στο φαγητό, μέχρι εξωφρενικές δολοφονίες χρησιμοποιώντας κανόνια αντίκες, τοξικά αέρια αλλά και μπαλάκια του γκολφ που εκρήγνυνται, όλα είναι στο μέσα στο μενού. Ακόμη, για άλλη μια φορά θα κάνουν την εμφάνιση τους τα escalation contracts, τέσσερα αυτήν την φορά, ενώ με αυτό το επεισόδιο προστέθηκε και το Elusive Target mode στο οποίο καλούμαστε να σκοτώσουμε έναν NPC, βασισμένοι σε πολύ αόριστες πληροφορίες, χωρίς να ξέρουμε ποιος ακριβώς είναι, χωρίς αυτός να μας εμφανίζεται στο instinct mode και χωρίς να έχουμε και δεύτερη ευκαιρία. Α, και όλα αυτά μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο 48 ωρών καθώς πρόκειται για ένα timed event που θα ενεργοποιεί η IO Interactive σε ανύποπτες στιγμές.

Με την αποστολή «World of Tomorrow» , η οποία για να λέμε και του λόγου το αληθές ήταν ένα κλικ πιο δύσκολη από αυτή του Παρισιού, η IO Interactive έχει ανεβάσει πλέον τον πήχη πάρα πολύ ψηλά.  Αναμένοντας λοιπόν την έλευση του επόμενου επεισοδίου και του εξωτικού Marakesh, οι εθισμένοι στο Hitman βρήκαν σε αυτό το επεισόδιο μια μεγάλη παιδική χαρά για να βγάλουν τα απωθημένα τους. Οι υπόλοιποι που ακόμα σκέφτονται εάν ο τίτλος αξίζει την ενασχόληση καλό θα ήταν να αρχίζουν σιγά σιγά να βλέπουν ζεστά τον Agent 47, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται εύκολα στα καλύτερα του.

Άρης

Black Dog GR

%

Βαθμολογία Επεισοδίου