Select Page
gamescom logo

Halo Wars 2

Hands on, gamescom 2016

‘Real-time Strategy’, ή απλά ‘Strategy’, σε κονσόλα. Ήδη φαντάζομαι την έκφραση που παίρνουμε οι περισσότεροι στο παραπάνω άκουσμα. Δικαίως ή αδίκως, έχουμε συνηθίσει στο ποντίκι-πληκτρολόγιο – και από όσο καταλαβαίνω, και το ίδιο το genre έχει διαμορφωθεί ακριβώς από αυτό το σύστημα αλληλεπίδρασης με τον παίκτη (ή το αντίστροφο).

Το Halo Wars στο Xbox 360 ήταν μια ενδιαφέρουσα κυκλοφορία, που κατά γενική ομολογία τα κατάφερε πολύ καλά. Τα εξαιρετικά cinematics, τα οποια συμπλήρωναν τόσο την ιστορία του παιχνιδιού, όσο και πτυχές του κόσμου του Halo (την ιδιαίτερα ‘ζεστή’ περίοδο αμέσως μετά το Halo 3 και πριν το Halo Reach) πρόσθεσαν έναν ακόμα λόγο για να δώσουμε μια ευκαιρία στο παιχνίδι.

Με παρόμοια, λοιπόν, υπόσχεση, το Halo Wars 2 ανακοινώθηκε για το Xbox One. Κατά τη διάρκεια της Ε3 μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε και σε ανοιχτή beta.

Η οποία όμως δεν πήγε καλά. Προβλήματα με τον κώδικα και το matchmaking, συμπλήρωσαν ένα σύστημα χειρισμού που φάνηκε να μην ανταποκρίνεται στην πρόκληση του τί συμβαίνει μέσα στο παιχνίδι.

Με τα παραπάνω ως υπόβαθρο, έπιασα στα χέρια μου το Halo Wars 2 στην φετινή gamescom.

Τα καλά νέα; Το mode που παρουσίασαν, το Strongholds, δουλεύει. Και έχει πλάκα. Eίναι γρήγορο και άκρως απολαυστικό, καθώς αποτελεί τον τύπο παιχνιδιού που η ομάδα ελπίζει να φέρει το παιχνίδι στην αρένα των e-sport.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ‘king of the hill’ τύπου παιχνίδι, όπου ξεκινάς με πολλά resources – τόσα, ώστε η μόνη έννοια να είναι η στρατηγική με την οποία θα προσεγγίσεις την μάχη. Και μετά, την επόμενη μάχη. Με μια μεγάλη γκάμα από διαθέσιμους τύπους μονάδων, και τα κλασικά σετ ποιος-νικάει-ποιον (πχ, τα οχήματα έχουν πλεονέκτημα απέναντι στους στρατιώτες), στόχος είναι να κερδίσεις και να υπερασπιστείς τις βάσεις, ενώ παράλληλα οι αντίπαλοί σου προσπαθούν να τις διεκδικήσουν.
Ακριβώς επειδή υπάρχουν αρκετά resources, το παιχνίδι γίνεται πολύ γρήγορα μια σειρά από αποφάσεις που σχετίζονται με το πώς θα κερδιθούν οι μάχες – μεγάλες και εντυπωσιακές μάχες, άξιες του στυλ και ύφους των Halo. Παραθέτω ένα βίντεο με μερικές από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές, καθώς πιστεύω θα αναδείξει καλύτερα από κάθε περιγραφή τί εννοώ.

Και μπορεί η πρώτη επίθεση να αποβεί μοιραία, ή μπορεί να αποτελέσει την ιδανική αρχή – αλλά κάθε επόμενη φουρνιά από μαχητές και οχήματα που θα φτάσουν στο σημείο, από κάθε μια απο τις ομάδας ή τους παίκτες, μπορούν να ανατρέψουν πλήρως την ισορροπία και να δημιουργήσουν ένα νέο καθεστώς.

Σε μια από τις μάχες που παρακολούθησα πχ, όσο περίμενα να δοκιμάσω το παιχνίδι, πολύ γρήγορα η τακτική του παιδιού που έπαιζε άλλαξε από οχήματα εδάφους και στρατό, σε οτιδήποτε πετάει. Αν και στην αρχή δεν κατάλαβα γιατί το έκανε, τελικά ‘του βγήκε’ σε καλό καθώς λίγο αργότερα παγίδεψε ενα μεγάλο γκρουπ από αντιπάλους και τους εξαφάνισε πριν καν προλάβει ο άλλος παίκτης να φέρει ενισχύσεις ή να τους μετακινήσει μακριά από τα, πολύ πιο γρήγορα, ιπτάμενα οχήματα, και έτσι κατέλαβε ένα κομβικό σημείο, το οποίο και υπερασπίστηκε με την υπόλοιπη ομάδα του μέχρι το τέλος του γύρου.

Αντίστοιχη στρατηγική προσπάθησα και εγώ να διαμορφώσω, αν και η περιορισμένη εμπειρία με τις μονάδες και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της καθεμίας σίγουρα δε με οδήγησαν στις πιο σωστές αποφάσεις.

Ο συνδυασμός όμως των πολλών μονάδων που μου επέτρεψε το παιχνίδι να βγάλω, με τις ειδικές επιθέσεις (leader abilities), πολύ γρήγορα μας έδωσε το πάνω χέρι (σε εμένα και την ομάδα μου), και τελικά κερδίσαμε.

Μπορεί να βοήθησε ότι την ομάδα μας καθοδηγούσε ο Jeremy Cook, Art Director στην 343. Μπορεί απλά να είμασταν τόσο καλοί 😛

Σε κάθε περίπτωση, ενώ η beta δε μου άρεσε και με άφησε να αναρωτιέμαι ποιο είναι το μέλλον της σειράς, το Stronghold mode αποτελεί ‘οχυρό’ για το gameplay που θα περίμενα και θα ήθελα να δω από το Halo Wars 2. Δεν ξέρω αν ο χειρισμός γίνεται ‘δεύτερη φύση’, και τελικά δεν αποτελεί έναν ‘ενδιάμεσο παράγοντα’, ανάμεσα σε εμένα και μια καλή gaming εμπειρία, πάντως αν συνεχίσουν να βελτιώνουν το παιχνίδι στον τεχνικό τομέα, και μας επιτρέψουν να παραμετροποιήσουμε το χειρισμό, παρέχοντας παράλληλα αρκετά εργαλεία/σετ από κινήσεις που θα κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη όσο παίζουμε το game, τότε μπορεί να έχουμε ένα Halo Wars αντάξιο του προκατόχου του.

 

Το παιχνίδι κυκλοφορεί το Φεβρουάριο του 2017.

Δημήτρης

Gotmian