Forza Motorsport 7

Xbox One Review

Ένα franchise-ναυαρχίδα της Microsoft επιστρέφει για μια ακόμη χρονιά, αυτή τη φορά με το Forza Motorsport 7, με πολλές υποσχέσεις και προσδοκίες ενώ κάποιες από αυτές φαίνεται να έχουν και άμεση σύνδεση με την επικείμενη κυκλοφορία του Xbox One X.

Ως γνωστόν, το Forza Motorsport 7 είναι ένα racing game το οποίο πλέον έχει πιάσει όλο το φάσμα του genre. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παιχτεί είτε σα καθαρό arcade παιχνίδι (με όλα τις υποβοηθήσεις χειρισμού ενεργοποιημένες), είτε σαν simulation, με το βαθμό δυσκολίας να ανεβαίνει κατακόρυφα.

Όποια και να είναι όμως η προτίμηση του εκάστοτε παίκτη, το μόνο σίγουρο είναι πως ο τίτλος προσφέρει μια χορταστική οδηγική εμπειρία μέσα από τα 700 οχήματα και 32 διαφορετικές πίστες, ειδικά όταν αρχίσουν και προστίθενται όλα όσα μπορεί να κάνει ένας παίκτης μέσα στο Forza Motorsport 7. Βέβαια πριν μπούμε στο ζουμί του τίτλου θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι εμφανής πλέον η, απειροελάχιστα αλλά σταθερά πτωτική πορεία από άποψη ποιότητας, με κάθε νέα κυκλοφορία στο franchise, ιδιαίτερα στο Motorsport παρακλάδι του.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Το Forza Motorsport 7 ήρθε αρκετά ανανεωμένο ειδικά με τα νέα dynamic weather effects, στοιχείο που ζητούσαν για πολλά χρόνια οι fans. Αποτέλεσμα αυτών είναι να κάνουν κάθε αγώνα ξεχωριστό. Ο παίκτης μπορεί να ξεκινήσει τον αγώνα με λιακάδα και να καταλήξει να τερματίζει με συννεφιά, πυκνή ομίχλη, ακόμα και καταρρακτώδη βροχή. Σε συνδυασμό με τις dynamic day-night εναλλαγές οι αγώνες γίνονται ακόμα πιο απολαυστικοί.

Ειδικά η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα θα τεστάρει τις ικανότητες των οδηγών, με τα σημεία της πίστας που βρίσκονται εκτός της καθαρής γραμμής οδήγησης να μετατρέπονται σε μικρές λιμνούλες έτοιμες να πετάξουν το αυτοκίνητο στις μπαριέρες.

Forza-7_Classic_Alfa_4K

 

Forza_7_Pit_Crew_4K

 

Forza-7_Hemi-Engine_4K

 

Έχοντας ταυτόχρονα το friction assist στο off, ο χειρισμός γίνεται ακόμα δυσκολότερος. Βέβαια για να μην είμαι υπερβολικός το dynamic weather system, δεν είναι τόσο dynamic. Οι ρυθμίσεις του συστήματος χωρίζουν τον κάθε αγώνα σε 3 σημεία, αρχή, μέση και τέλος, όπου σε κάθε σημείο υπάρχει ένα τυχαίο ποσοστό αλλαγής καιρού. Επίσης, τα βροχερά καιρικά φαινόμενα δεν υπάρχουν σε όλες τις πίστες

Το single player mode ακολουθεί ένα καινούργιο μονοπάτι σε σχέση με αυτό του Forza Motorsport 6, το Forza Cup. Ένα ενιαίο τουρνουά, χωρισμένο σε κατηγορίες μικρότερων πρωταθλημάτων, με κάθε ένα να έχει ξεχωριστούς αγώνες με τη μορφή κυπέλων ή one-shot events… Ναι μεν αλλά… Μπορεί σαν mode να φαίνεται πιο ενδιαφέρον σε σχέση με το Forza 6, αλλά με την εισαγωγή του Homologation τα πράγματα γίνονται αρκετά περίπλοκα και, εν δυνάμει, βαρετά.

Στον πραγματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, homologation είναι η διαδικασία με την οποία ένα όχημα εγκρίνεται ή όχι να πάρει μέρος σε ένα τουρνουά βάση συγκεκριμένων ορίων. Κάθε ένα από τα 700 οχήματα στο Forza 7 ανήκει σε μια κατηγορία. Για παράδειγμα η Alfa Romeo Guilleta ανήκει στη κατηγορία Modern Hot Hatch, η Ferrari 458 Italia στη κατηγορία Sport GT κ.ο.κ. Αυτό σημαίνει πως κάθε τουρνουά ορίζεται από την κατηγορία οχημάτων που μπορούν να πάρουν μέρος σε αυτό ενώ ταυτόχρονα τα οχήματα δε πρέπει να ξεπερνάνε κάποια συγκεκριμένα όρια τα οποία συνήθως είναι το PI Class, η ιπποδύναμη, το είδος ελαστικού και κάποια άλλα.

Σαν ιδέα μπορεί να φαίνεται ελκυστική και πιο ρεαλιστική, ενώ συμβάλει στην εξαφάνιση των γνωστών από παλαιότερα Forza, leaderboard cars. Ωστόσο το homologation καταστρέφει τη ποικιλία στο upgrading ενός οχήματος, αφού οι αλλαγές που μπορεί να κάνει κάποιος για να «πιάσει» το PI όριο είναι ελάχιστες. Ουσιαστικά ενώ η Turn 10 ήθελε να κάνει τον τίτλο, και κυρίως το multiplayer, πιο competitive, το έκανε πιο μονότονο και στείρο γιατί το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι το εκάστοτε όχημα δεν μπορεί να οδηγηθεί πέρα από τα καθορισμένα πλαίσια του division του. Αν για παράδειγμα κάποιος παίκτης ήθελε να ανεβάσει το VW Rabbit στη κατηγορία S, μπορεί να το κάνει, αλλά δε μπορεί να το οδηγήσει πουθενά. Ακόμα και στο multiplayer όλα τα modes είναι προς το παρόν βασισμένα γύρω από τα Car Division, ενώ απουσιάζουν πλήρως οι αγώνες βάσει PI Class.

Αν υπάρχουν βέβαια κάποια multiplayer modes πιο «παιχνιδιάρικα», όπου τα οχήματα θα μπορούσαν να οδηγηθούν με πιο χαλαρά όρια, όπως το zombie mode, το tag κλπ, τη στιγμή που γράφεται το παρόν review δε γίνεται καθώς παραπάνω modes ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.

Όλο το set των Playground Hoppers όπως ονομάζονται δεν υπάρχει ακόμα, με την Turn 10 να ανακοινώσει πως θα είναι διαθέσιμα σε μελλοντικό update. Το παραπάνω γεγονός ίσως να είναι από τα πιο αξιοπερίεργα του τίτλου. Το Forza Motorsport 7 κυκλοφόρησε για το ευρύ κοινό στις 3 Οκτωβρίου για το Xbox Οne. Από τον τίτλο όμως λείπουν τα playground hoppers, το Forzathon, το Auction House τα οποία θα προστεθούν σε μελλοντικό update…

Γιατί; Πως μια εταιρεία κυκλοφορεί έναν τίτλο ο οποίος δεν είναι ακόμα έτοιμος στο 100%. Ίσως να ήταν έτοιμος το Νοέμβριο που θα κυκλοφορούσε το Xbox One X; Ποτέ δε θα μάθουμε. Το μόνο σίγουρο είναι πως η παράλληλη κυκλοφορία μιας πιο δυνατής έκδοσης της ίδιας κονσόλας δε σημαίνει ότι οι κάτοχοι της απλής έκδοσης δεν αξίζουν το 100% ενός τίτλου. Σαν φαινόμενο το έχουμε ξανασυναντήσει με τίτλους που δεν είναι ολοκληρωμένοι την ημερομηνία κυκλοφορίας τους, αλλά ποτέ από την Turn 10.

Η εταιρεία βέβαια έχει υποπέσει και σε άλλα φάουλ με τρανότερο όλων την Ultimate έκδοση και το VIP Pass. Ανέκαθεν ο τίτλος VIP χορηγούσε στους παίκτες μόνιμο bonus +100%  in-game credits που κέρδιζαν σε οποιοδήποτε αγώνα. Αυτό το bonus πήγε περίπατο και αντικαταστάθηκε με 5 VIP mod cards, 5 χρήσεων η κάθε μια, που χαρίζουν το ίδιο bonus. Αυτό σημαίνει ότι οι VIP παίκτες έχουν μόνο 25 αγώνες για το επιπλέον χρηματικό πλεονέκτημα. Ανέκαθεν όμως το κίνητρο για την αγορά της Ultimate Edition ήταν το χρηματικό αβαντάζ που είχαν οι παίκτες, ώστε να αγοράσουν γρηγορότερα τα οχήματα που ήθελαν. Γενικότερα τα credits στο Forza franchise μοιραζόταν απλόχερα είτε μετά από κάθε αγώνα, είτε μετά από κάθε Level.

Forza-7_Ferrari-Sunset_4K

 

Φέτος όμως αυτό δεν υπάρχει. O τίτλος περιστρέφεται γύρω από το επονομαζόμενο Collector’s Level, όλα τα οχήματα χωρίζονται σε 5 μεγάλες κατηγορίες από common μέχρι legendary. Όσο οι παίκτες αγοράζουν αυτοκίνητα από την πρώτη κατηγορία, το level τους ανεβαίνει με αποτέλεσμα να ξεκλειδώνουν οχήματα από την επόμενη κ.ο.κ. Τα χρηματικά έπαθλα όμως στο Forza 7 είναι πενιχρά, ενώ αφαιρέσαν τα έξτρα bonus που κέρδιζαν οι παίκτες ανάλογα με το πόσα drive assists είχαν απενεργοποιημένα. Έτσι ο μοναδικός τρόπος για επιπλέον credits για να μπορεί κάποιος να αγοράσει νέα αυτοκίνητα και να ανέβει collector level είναι τα mod cards, κάρτες με challenges που δίνουν bonus credits και XP οι οποίες προέρχονται από loot crates που μπορούν να αγοραστούν με in-game credits αλλά και με tokens (σύντομα), microtransactions δηλαδή.

Οι παραπάνω παράγραφοι σίγουρα φαίνονται σαν γκρίνια. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις το Forza Motorsport 7 είναι ένας πάρα πολύ καλός τίτλος. To gameplay του είναι άψογο, ρεαλιστικό και χορταστικό, ενώ τι να πει κανείς για τα γραφικά του. Όλα τα μοντέλα των οχημάτων είναι πανέμορφα και λεπτομερέστατα σχεδιασμένα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό τους. Το ίδιο ισχύει και με τις πίστες όπου πέραν της ακρίβειας με τις πραγματικές, βρίθουν λεπτομέρειας. Το ίδιο υψηλό επίπεδο ακολουθείται και στον ηχητικό τομέα, με ρεαλιστικότατους ήχους κινητήρων, μεταφέροντας στο 100% την αίσθηση του να οδηγείς ένα αυτοκίνητο στα όριά του. Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι με τα κύρια χαρακτηριστικά του τίτλου, σε αυτά το Forza Motorsport 7 παίρνει σχεδόν άριστα. Αυτό που ενοχλεί είναι που η Turn 10 πείραξε μια τέλεια συνταγή προς το χειρότερο αφαιρώντας μικρά χαρακτηριστικά, τα οποία όμως είναι υπεύθυνα για τη φήμη που έχει αποκτήσει το franchise. Αυτές οι μικρολεπτομέρειες είναι που βάζουν το Forza franchise χιλιόμετρα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Είναι άδικο να κυκλοφορεί ο τίτλος με τα μισά modes, να εξαρτάται ακόμα περισσότερο από τα micro-transactions, να μειώνει την ελευθερία των παικτών, να κυκλοφορεί DLC με νέα αυτοκίνητα τα οποία όμως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω του homologation, και να τα αντικαθιστά όλα αυτά με… στολές για τον in-game οδηγό.

Forza-7_Other-Side-Of-The-Storm

 

Η χρόνια σχέση μου με το Forza franchise έχει αρχίσει να μοιάζει με ένα ζευγάρι, στο σημείο που έχουν αρχίσει τα μικροκαυγαδάκια (κάτι παρόμοιο συμβαίνει με όλο το fanbase σχετικά με το Forza 7), τα οποία δε θέτουν σε κίνδυνο τη σχέση αλλά έχουν αρχίσει να γίνονται κουραστικά. Σίγουρα το Forza Motorsport 7 είναι ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι, άξιο μέλος του franchise και θα χαρίσει αμέτρητες ώρες σε όσους το πιάσουν στα χέρια τους. Ωστόσο η Turn 10, ένα από τα πιο αξιοπρεπή studios της Microsoft, έχει αρχίσει να δείχνει περίεργα σημάδια «συμπεριφοράς» απέναντι στο franchise. Ελπίζω η σχέση μεταξύ Forza και παικτών να παραμείνει ένα…μικρό καβγαδάκι και να μην περάσει σε πιο άσχημο στάδιο.

Γεράσιμος

rogerwat23GRE