Select Page

EGX Rezzed 2015

Εντυπώσεις από τα Docklands του Λονδίνου

Το EGX Rezzed αποτελεί μια από τις εκδηλώσεις που διοργανώνει το Eurogamer – ή πιο σωστά, η “μαμά” εταιρεία του, Gamer Network, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επικεντρώνεται τόσο στο PC όσο, φυσικά, και στα console games, με ξεκάθαρο προσανατολισμό προς τους τίτλους που πλέον έχουμε εντάξει στη γενική κατηγορία “Indies” – παιχνίδια που προέρχονται από μικρότερα, συνήθως, στούντιο και κατά κανόνα γίνονται publish από την ίδια ομάδα, απευθείας στην πλατφόρμα που τελικά κυκλοφορούν.

Στην περίπτωσή μας, η πλατφόρμα είναι (πλέον) το Xbox One, με το πρόγραμμα ID@Xbox (Indie Developer @ Xbox), και έχουμε μέχρι στιγμής αρκετά καλά δείγματα (#IDARB, Warframe κτλ). Το ID@Xbox αποτελεί “συνέχεια” του Xbox Live Arcade, με πολλά πλεονεκτήματα για τους developers που θέλουν ο τίτλος τους να φτάσει στα χέρια μας – και αντίστοιχα πλεονεκτήματα για εμάς που έχουμε πρόσβαση σε τίτλους που, μέχρι λίγα χρόνια πριν, μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα μόνο ως αποκλειστικότητες για κάποια πλατφόρμα, ή για τους φίλους στο PC (με την υποστήριξη κάποιας επίσης dedicated πλατφόρμας τύπου Steam κτλ).

MyXbox.gr at EGX Rezzed 2015

Φέτος, για πρώτη φορά, η διοργάνωση του EGX Rezzed έγινε σε συνεργασία με τα BAFTA – τα βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Τεχνών (British Academy of Film and Television Arts, πιο σωστά), κάτι που έδωσε ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον (και κύρος, φυσικά).

Το Rezzed έλαβε χώρα στο Λονδίνο, 12-14 Μαρτίου, και η επίσκεψή μου ήταν την πρώτη ημέρα, Πέμπτη, που τα πράγματα ήταν πολύ ήρεμα. Αυτό μου έδωσε την ευκαιρία να περάσω αρκετό – και ποιοτικό – χρόνο με κάποιους από τους developers που ήταν εκεί, να μιλήσω μαζί τους για τη βιομηχανία, τις δυσκολίες αλλά και τις ευκαιρίες που αντίστοιχα προσφέρει, αλλά και για το ID@Xbox – που για πολλούς ήταν η κινητήριος δύναμη για να παρευρεθούν στο Rezzed, καθώς η Microsoft είχε εξασφαλίσει δικό της τομέα και προσκάλεσε περισσότερα από 22 games, μαζί με τις ομάδες τους.

Γενικά το feedback που είχα για το πρόγραμμα ήταν πολύ καλό – και μου έκανε εντύπωση ότι υπήρξαν θετικά σχόλια και συγκεκριμένα για την υποστήριξη που προσφέρει στους developers η ίδια η ομάδα που υποστηρίζει/διοργανώνει το πρόγραμμα. Προφανώς δεν περίμενα σε μια εκδήλωση που σπόνσορας είναι η Microsoft να ακούσω αρνητικά σχόλια, αλλά από το να είναι κάποιος ουδέτερος ή ευγνώμων, μέχρι τον ενθουσιασμό που συνάντησα υπάρχει μια – μεγάλη και ιδιαίτερα ευχάριστη – απόσταση. Μπορεί να ήταν απλά η πρώτη ημέρα και η ενέργεια και η προσμονή να δείξουν τη δουλειά μηνών, αν όχι ετών, αλλά πιστεύω ότι η “στροφή” που έχει κάνει η Microsoft στο θέμα indie developer, self-publishing κτλ. τους τελευταίους μήνες θα (μας) αποφέρει πολύ πολύ σύντομα διαμάντια που δε θα βλέπαμε διαφορετικά – εγώ ήδη αγάπησα έναν τίτλο για τον οποίο θα αναφερθώ αναλυτικά σε μελλοντικό hands on.

Ως μέρος του ID@Xbox, τόσο στον χώρο της Microsoft όσο και σε άλλα σημεία του event, είχα την ευκαιρία να δω και σε αρκετές περιπτώσεις να παίξω περισσότερα από 25 games που θα κυκλοφορήσουν το επόμενο διάστημα. Τα καλύτερα εξ αυτών θα έχουν ξεχωριστό αφιέρωμα τις επόμενες ημέρες με το αντίστοιχο hands-on, ξεκινώντας σήμερα με το SkyScrappers, ενώ φυσικά και έχουμε φωτογραφίες για να μεταφέρουμε, όσο γίνεται, και με εικόνα το κλίμα που επικρατούσε.

MyXbox.gr at EGX Rezzed 2015

Πέρα από τα hands-on, όμως, που με την έκθεση να είναι ανοιχτή στο γενικό κοινό σημαίνει ότι όλοι είχαν πρόσβαση σε όλους τους τίτλους – κάτι που σε άλλες περιπτώσεις απαιτεί είτε μια E3, είτε μια gamescom επιπέδου ευκαιρία, και πέρα από τα μικροκαταστήματα με διάφορα αναμνηστικά και game merchandise, άξιο αναφοράς ήταν και το ότι υπήρχε ξεχωριστός τομέας που πολύ ξεκάθαρα προσκαλούσε κάθε ενδιαφερόμενη/ο να μάθει περισσότερα για το πώς μπορεί να “μπει” στη βιομηχανία του gaming – από απλές συμβουλές, μέχρι συζητήσεις, παρουσιάσεις και ανταλλαγές βιογραφικών με ομάδες που διαχειρίζονται το ανθρώπινο δυναμικό εταιρειών gaming. Η ολιστική αυτή προσέγγιση των ντόπιων στη βιομηχανία αυτή, η οποία χαίρει του σεβασμού τους και δίνει εργασία σε πολύ κόσμο, μου έκανε ιδιαίτερα θετική εντύπωση. Ειδικά σε ένα indie-oriented event.

Εξαιρετικά games, που αν και από μικρότερες ομάδες, φέρουν μεγάλες υπογραφές (βλ. Unreal) και πολλές υποσχέσεις για συναρπαστικές gaming στιγμές. Πολλές ευκαιρίες να παίξει κανείς τίτλους που θα δούμε σύντομα, που έχουν ήδη κυκλοφορήσει και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως έρθουν προς τα μέρη μας. Η ενέργεια όλων σχεδόν των ομάδων που ήταν εκεί ήταν απίστευτη, όπως και το μεράκι με το οποίο περιέγραφαν το παιχνίδι τους, εξηγούσαν και ανέλυαν τί, πώς και γιατί είναι το game εκεί που είναι σήμερα και τί ελπίζουν να πετύχουν. Το ίδιο καταλυτική στην όλη ατμόσφαιρα ήταν και η επιπέδου BAFTA αντιμετώπιση μιας κατά τα άλλα indie διοργάνωσης, αλλά και η ζεστή υποδοχή οποιασδήποτε ίσως θα ενδιαφερόταν να αποτελέσει μέρος μιας εκ των πλέον υποσχόμενων βιομηχανιών.

Αυτή ήταν η EGX Rezzed 2015, στα Docklands του Λονδίνου, και δεν κρύβω ότι αποτέλεσε μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταιών ετών και με έφερε ίσως πιο κοντά από ποτέ σε ανθρώπους που νιώθεις πόσο πολύ αγαπούν το gaming και πώς αυτός είναι, τελικά, ο above and beyond τρόπος τους να προσφέρουν σε αυτό.