Select Page

Εταιρεία ανάπτυξης: Capcom

Εταιρεία έκδοσης: Capcom

Αριθμός παιχτών: 1

Ηλικίες: PEGI 18

Επίσημη ιστοσελίδα: www.dragonsdogma.com


Intro

Τον τελευταίο χρόνο όσοι αγαπούν τα sword and sorcery RPG είχαν την τύχη να απολαύσουν αρκετούς ποιοτικούς τίτλους, οι οποίοι μας μετέφεραν σε μαγικούς εικονικούς κόσμους. Το Dragon’s Dogma, ένα open world, action-RPG με έντονες Dungeons and Dragons επιρροές, αποτελεί μια ακόμη ενδιαφέρουσα  πρόταση, με αρκετές καινοτομίες αλλά και αρκετά προβλήματα, τα οποία όμως δεν είναι ικανά να βλάψουν την συνολική εικόνα του παιχνιδιού.

Story

Η ιστορία μας ξεκινά στο ψαροχώρι Cassandris, το οποίο δέχεται επίθεση από έναν Δράκο. Ύστερα από μια σύντομη μάχη θα βρεθούμε στο έλεος του επιβλητικού αυτού μυθικού πλάσματος, το οποίο αντί να μας σκοτώσει, αποφασίζει να μας κλέψει την καρδιά. Ο ήρωάς μας, όμως, για κάποιον παράξενο λόγο, μένει ζωντανός και η μοίρα του από εδώ και στο εξής συνδέεται με αυτή του δράκου. Φέροντας πλέον τον τίτλο του Arisen, ο χαρακτήρας μας ξεκινά μια περιπέτεια με απώτερο σκοπό να πάρει πίσω την καρδιά του.

Μπορεί όμως τα πράγματα να είναι τόσο απλά;  To story έχει αρκετά καλά στοιχεία, όμως στην γενικότερη ελευθερία που διέπει το παιχνίδι είναι πολύ εύκολο να χάσουμε κάποια μικρότερης σημασίας side quests, τα οποία «στολίζουν» την κεντρική ιστορία και την κάνουν πιο ουσιώδη.

Ο κόσμος του Dragon’s Dogma

Ο κόσμος του Dragon’s Dogma είναι μεγάλος και ενιαίος, με το setting να θυμίζει μεσαίωνα και ιδιαίτερα περιοχές, όπως η Ιρλανδία και η Σκωτία. Ο κόσμος παρουσιάζεται αρκετά ζωντανός όσον αφόρα το κομμάτι εκτός πόλεων, με αρκετά τέρατα και ληστές να παραμονεύουν, καθώς και περιοχές με NPCs. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο bestiary του παιχνιδιού, δηλαδή στα «τέρατα» που θα συναντήσουμε.

Εκτός από τα παραδοσιακά goblins, τους λύκους και τα υπόλοιπα κλασικά mobs που έχουμε συνηθίσει να σκοτώνουμε στα RPG, στο Dragon’s Dogma μας περιμένουν αρκετά μυθικά τέρατα, υπό την μορφή μεγάλων ή ακόμη και γιγαντιαίων bosses, τα οποία για να σκοτώσουμε θα οδηγηθούμε σε επικές μάχες. Από την άλλη, οι πόλεις αν και είναι όμορφα σχεδιασμένες, θα μπορούσαν να είναι περισσότερο ζωντανές.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στον κύκλο της ημέρας με την νύχτα, καθώς ο κόσμος παρουσιάζεται διαφορετικός, ανάλογα με την ώρα. Όταν πέσει η νύχτα , την γη του Dragons Dogma επισκέπτονται διαφορετικά και πιο «σκοτεινά» τέρατα από αυτά που θα συναντάμε την ημέρα, κάνοντας την περιπλάνησή μας, ακόμη πιο δύσκολη και επικίνδυνη.

Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε δύο στοιχεία που ίσως ενοχλήσουν αρκετούς παίκτες. Αρχικά, έχουμε το «κουραστικό» travel system, καθώς απουσιάζουν τα mounts, με αποτέλεσμα να περιοριζόμαστε στο περπάτημα.  Το περπάτημα δεν είναι άσχημος τρόπος να εξερευνήσεις έναν όμορφο κόσμο, όμως στην περίπτωσή μας συνοδεύεται από ένα ζόρικο stamina system το οποίο μας αποτρέπει από το να έχουμε κολλημένο το χέρι μας στο run.

Εκτός από αυτό, απουσιάζει και ένα σταθερό teleport system, τουλάχιστον στο πρώτο playthrough. Ευτυχώς, οι ferrystones (πέτρες που επιτρέπουν την «μαγική» μεταβίβαση μας από οποιοδήποτε σημείο του χάρτη στην πρωτεύουσα) αποκτούνται σχετικά εύκολα. Αργότερα στο παιχνίδι θα κάνουν την εμφάνιση τους και τα πανάκριβα port crystals, τα οποία μας επιτρέπουν να ανοίξουμε πύλη, σχεδόν σε όποιο σημείο του χάρτη θέλουμε εμείς, δημιουργώντας έτσι ένα mini teleport system. Αυτό, όμως, αφορά κυρίως το δεύτερο playthrough.

Class System και βασικοί μηχανισμοί

Στο Dragon’s Dogma συναντάμε ένα ιδιόμορφο και ευέλικτο class system (εδώ τα classes ονομάζονται Vocation). Τα  vocation χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Τα βασικά (Fighter, Mage, Strider), τα προχωρημένα (Warrior, Sorcerer, Ranger) και τα hybrid (Mystical Knight, Magic Archer, Assassin).

Το leveling system λειτουργεί ως εξής: Σε πρώτη φάση ο χαρακτήρας μας ανεβαίνει μια βασική κλίμακα επιπέδων, με κάθε level να βελτιώνει τα γενικά χαρακτηριστικά μας, όπως health και stamina. Παράλληλα με το βασικό leveling system λειτουργεί και ένα σύστημα ανάπτυξης του vocation που έχουμε επιλέξει, το οποίο περιλαμβάνει εννέα ranks. Όσο μεγαλύτερο το rank μας, τόσα περισσότερα και δυνατότερα skills μπορούμε να αποκτήσουμε. Το level cap για το βασικό leveling κομμάτι ξεφεύγει πολύ μακριά, (λέγεται ότι είναι το 200 level), τα εννέα ranks όμως του κάθε vocation μπορούμε να τα πάρουμε σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Αν δεν μας αρέσει το vocation που επιλέξαμε ή αν αυτό που χρησιμοποιούμε μας κουράσει, μας δίνεται η δυνατότητα  να επιλέξουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού κάποιο άλλο. Η κάθε class έχει συγκεκριμένο ρόλο και όπως σε όλα τα σύγχρονα μεγάλου βεληνεκούς MMORPG θα συναντήσουμε tank, healer και DPS σε διάφορες εκδοχές.

Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού είναι συνάμα και ένα από τα  πιο δυνατά χαρτιά του. Στο Dragons Dogma έχουμε να κάνουμε με ένα δυναμικό hack n’ slash σύστημα, το οποίο δανείζεται στοιχεία από το Devil May Cry. Σημαντικό χαρακτηριστικό της μάχης, τα αδύνατα σημεία πάνω στο σώμα των εχθρών, τα οποία εμείς πρέπει να εκμεταλλευτούμε καθώς και η δυνατότητα (θυμίζει Shadow of Colossus) να ανέβουμε πάνω στο «γιγάντιο» boss, έτσι ώστε να το χτυπήσουμε στο κατάλληλο σημείο. To quest system έχει κάποια προβλήματα σύνδεσης με την κεντρική ιστορία, αλλά αρκετές αποστολές είναι ιδιαίτερα ευχάριστες.

To παιχνίδι δεν έχει multiplayer κομμάτι, προς το τέλος όμως και κατά την διάρκεια του δεύτερου playthrough έχουμε την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τον Ur-Dragon. Ο Ur-Dragon είναι ένα boss το οποίο παρουσιάζεται παράλληλα σε όλους τους παίχτες και ο καθένας από την δική του διάσταση είναι σε θέση να του κάνει ζημιά. Σε περίπτωση που o Ur-Dragon πεθάνει, τότε οι παίχτες μοιράζονται πολύτιμο loot, με αυτόν που προξένησε το τελικό χτύπημα να κερδίζει περισσότερα. Τον Ur-Dragon μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε offline, με φτωχότερο όμως loot.

Pawn system

Ο κάθε παίχτης πέρα από τον κεντρικό του χαρακτήρα επιλέγει να φτιάξει  από νωρίς στο παιχνίδι και έναν pawn (follower), ο οποίος θα τον συντροφεύει σε όλη την πορεία του στον κόσμο του Dragon’s Dogma. Ο χαρακτήρας αυτός είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο παραμετροποίησης με το βασικό avatar μας και εξελίσσεται παράλληλα με εμάς. Σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού ο main pawn μας μαθαίνει τοποθεσίες, αποκτά γνώσεις για quests και τρόπους για την αντιμετώπιση τεράτων. Αυτές τις πληροφορίες τις χρησιμοποιεί ανάλογα με την περίσταση και μας ενημερώνει για παράδειγμα που βρίσκεται το αδύνατο σημείο ενός εχθρού ή μας υποδεικνύει τον σωστό δρόμο προς κάποιο quest.

Το pawn system είναι στην ουσία και μια από τις δύο multiplayer εκδοχές του τίτλου, καθώς στο παιχνίδι συναντάμε κάποιες «μαγικές» πέτρες (τις rift stones,) με την βοήθεια των οποίων μπορούμε να καλέσουμε  μέχρι δύο pawns (και ο δικός μας είναι διαθέσιμος για τους άλλους) και να τους πάρουμε μαζί μας, συνθέτοντας έτσι ένα group, από τέσσερις adventurers. Εκτός από τα rift stones, pawns θα συναντήσουμε και σε διάφορα σημεία του κόσμου, να στέκονται ή να περπατούν σαν απλοί NPCs. Oι pawns των άλλων παιχτών δεν επιδέχονται παραμετροποίηση (γι’ αυτό πρέπει να τους αλλάζουμε συχνά) και δεν κερδίζουν επίπεδα αλλά μοιράζονται μαζί μας τις όποιες γνώσεις έχουν. Έτσι λοιπόν το παιχνίδι αποκτά μια dungeons and dragons, party λογική, κάτι που έχουμε καιρό να δούμε σε RPG με αυτή την μορφή.

Με αυτόν τον τρόπο το Dragon’s Dogma δημιουργεί και μια «στρατηγική» πλευρά, καθώς πρέπει να στήσουμε το party μας με σωστό τρόπο για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. To A.I. των pawn άλλες φορές είναι αστεία κακό, άλλες φορές όμως ανταποκρίνονται ικανοποιητικά σε αυτό που τους προστάζουμε να κάνουν. Τα πράγματα δεν είναι καταστροφικά, θα μπορούσαν να είναι όμως ελαφρώς καλύτερα.  Η υπομονή είναι σύμμαχός μας!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Στον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού και ιδιαίτερα στο κομμάτι των γραφικών, οι δημιουργοί του Dragon’s Dogma είχαν μπροστά τους μια σημαντική πρόκληση. Θέλησαν να παρουσιάσουν έναν μεγάλο κόσμο, με αξιόλογα γραφικά και εξαιρετικό draw distance, χωρίς όμως δραματική πτώση των frames. Αυτό το κατάφεραν σε σημαντικό βαθμό, παρά τα κάποια προβληματάκια που θα συναντήσουμε σε συγκεκριμένες περιοχές. Ο ηχητικός τομέας του Dragon’s Dogma κρίνεται επίσης ικανοποιητικός αφού με folk ήχους, συμπληρώνει το πάζλ της ατμόσφαιρας επιτυχημένα.

Από εκεί και πέρα συναντάμε ένα σημαντικό πρόβλημα. Ίσως λόγω της μεγάλης ελευθερίας που μας δίνει το παιχνίδι καθαυτό, η Capcom αποφάσισε να μας δώσει μόνο ένα save file. Ακόμα και στο δεύτερο playthrough, εξακολουθούμε να έχουμε τον ίδιο χαρακτήρα τον όποιο όμως μπορούμε να αλλάξουμε 100%. Ανεξήγητη επιλογή που δεν είναι ικανή να χαλάσει την συνολική εμπειρία, αλλά σίγουρα μας «δένει» κάπως τα χέρια.

{youtube}HYbH25f36Qg{/youtube}

Επίλογος

Παρά τα πολλά προβλήματα, το Dragon’s Dogma είναι στον πυρήνα του ένα εξαιρετικό RPG, το οποίο απευθύνεται σε hardcore παίχτες αποφασισμένους να βυθιστούν στον κόσμο του.  Υπάρχουν στοιχεία από πολλά RPG όπως το Skyrim, το Dark Souls, ακόμη και το Monster Hunter, την ίδια στιγμή όμως το παιχνίδι δείχνει εντελώς διαφορετικό από αυτά.

Όποιος τολμήσει να ταξιδέψει στον κόσμο του Dragon’s Dogma και παραβλέψει τα ενοχλητικά του προβλήματα θα απολαύσει μια ξεχωριστή RPG εμπειρία, με ιδιαίτερο βάθος.  Σαφώς υπάρχουν θέματα που ίσως σε κάποιους φανούν ιδιαίτερα ενοχλητικά, όμως πίσω από αυτά υπάρχει ένα διαμαντάκι που περιμένει να λάμψει. Ποιό είναι το πιο όμορφο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού; Όλα πρέπει να τα διεκδικήσουμε εμείς. Το παιχνίδι δεν μας χαρίζει σχεδόν τίποτα. Έτοιμοι για κυνήγι δράκου;


Βαθμολογία: 8 / 10

Στάθης «Helloween81» για το MyXbox.gr