Select Page

Στο τέλος αυτής της γενιάς κονσολών η Capcom αποφασίζει να ταράξει τα νερά ανακοινώνοντας ένα reboot σε από το μεγαλύτερα ονόματα που έχει στην κατοχή της του Devil May Cry, αναθέτοντας αυτό το έργο στην πολλά υποσχόμενη αλλά αρκετά άπειρη Ninja Theory. Οι αντιδράσεις από τους fans της σειράς έγιναν αμέσως εμφανείς από τις πρώτες κιόλας εικόνες που κυκλοφόρησαν καθως ο αγαπημένος τους Dante δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Dante με τον οποίο μεγάλωσαν. Το άσπρο μακρύ μαλλί και το cool στυλ δώσανε την θέση τους σε ένα rivet head industrial δυτικό στυλ που ποιο πολύ ξενέρωσε παρά ιντρίγκαρε τους οπαδούς. Η Ninja Theory ήταν σίγουρη για το πόνημα της και συνέχισε κλείνοντας τα αυτιά της με σκοπό να τους διαψεύσει και να δημιουργήσει κάτι που θα είναι αποκλειστικά δικό της. Το ερώτημα είναι βέβαια εάν τα κατάφερε, κάτι που εξερευνούμε στο κείμενο που ακολουθεί.

Story
Για τους fan της σειράς η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή αλλά καλό είναι να δώσουν λίγο περισσότερο βάση καθώς ίσως βρεθούν προ ευχάριστων εκπλήξεων. Ξεχάστε τα κάστρα, το μεσαιωνικό στυλ και τη γοτθική ατμοσφαίρα. Το νέο DmC λαμβάνει τόπο δράσης στην σύγχρονη δυτική εποχή. Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Dante, τον καρπό του έρωτα ενός δαίμονα του Sparda και μιας άγγελου της Eva. Η προέλευση αυτή των γονιών του κάνει τον Dante να είναι ένα Nephilim έχοντας ικανότητες τόσο αγγελικές όσο και δαιμονικές. Έχοντας αγνοήσει για πολύ καιρό την καταγωγή του ο Dante ζει μια ξέγνοιαστη ζωή με πολλά ναρκωτικά, σεξ και αλκοόλ και γενικά ζει μια ζωή σε έναν παρακμιακό κόσμο. Η παρακμή αυτή του κόσμου είναι κατά κύριο λόγο επίτευγμα του πιο ισχυρού δαίμονα του Mundus (σας θυμίζει κάτι το όνομα;) ο οποίος έχει υπό τον πλήρη έλεγχο του όλη την ανθρωπότητα αφού έχει χειραγωγήσει προς όφελος του τα ΜΜΕ. Μοναδικό εμπόδιο στην πλήρη κυριαρχία του αποτελεί μια ομάδα υπό το όνομα The Order όπου ηγέτης της είναι ο δίδυμος αδελφός του Dante, Vergil. Τα δυο αδέλφια μαζι θα συνεργαστούν(!) έτσι ώστε να σταματήσουν τον δαίμονα από την απόλυτη κυριαρχία.

Το σενάριο είναι αρκετά καλογραμμένο, έχοντας τα κατάλληλα twist του και τις κατάλληλες ανατροπές του πράγμα που κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Κανενα σημειο του παιχνιδιού δεν γίνεται κουραστικό καθώς η ιστορία είναι δοσμένη με τέτοιο τρόπο που ούτε να υπερκαλύπτει το καθαρό gameplay αλλά και ούτε να σφάζουμε δαίμονες χωρίς να ξέρουμε το γιατί. Η Ninja Theory πήρε κομμάτια από το lore του Devil May Cry και έφτιαξε μια ιστορία καθαρά δικιά της.

Gameplay
Και ερχόμαστε στον πυρήνα όλων των hack ‘n’ slash παιχνιδιών και στον τομέα που η ίδια η σειρά Devil May Cry ξέρει να το κάνει καλύτερα από πολλές άλλες. Από την πρώτη στιγμή ερχόμαστε σε επαφή με τα γνώριμα μας όπλα Ebony και Ivory και με το αγαπημένο μας σπαθί Rebellion. Όπως καταλαβαίνουμε η ύπαρξη και μόνο αυτών των δυο όπλων είναι ικανή να μας κάνει να αναπολήσουμε τα παλιά Devil May Cry και τη σφαγή που κάναμε στις ορδές των δαιμόνων. Έτσι παρόλο που ο Dante άλλαξε οι πιστοί μας »φίλοι» είναι μαζί μας. Τα combos που βγάζουμε είναι ανεπανάληπτα και άκρως διασκεδαστικά. Με το Rebellion μπορούμε να ξεκινήσουμε όλες μας τις επιθέσεις, να σηκώσουμε στον αέρα τους εχθρούς, να συνεχίσουμε να τους χτυπάμε και ενώ είναι στον αέρα να αδειάσουμε μερικές χιλιάδες σφαίρες από τα όπλα μας. Αυτό είναι ένα παράδειγμα με το τι μπορούμε να κάνουμε όταν είμαστε άνθρωποι. Αλλά όπως αναφέραμε και πιο πάνω ο Dante δεν είναι μόνο άνθρωπος αλλά και Nephilim, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε στην κατοχή μας δυο νέα όπλα, ένα από κάθε μεριά της φύσης μας.

Φυσικά αναφερόμαστε στο Osiris, ένα αγγελικό δρεπάνι το οποίο μας επιτρέπει να κάνουμε γρήγορα πολλά και απανωτά κτήματα κάνοντας όμως λίγη ζημιά και από την άλλη έχουμε το Arbiter, ένα δαιμονικό τσεκούρι το οποίο φέρει θανατηφόρα κτυπήματα στους εχθρούς αλλά είναι αρκετά αργό και δυσκίνητο. Όπως καταλαβαίνουμε το βάθος του gameplay με την προσθήκη αυτών των δυο καινούργιων όπλων γίνεται ακόμα μεγαλύτερο και το ακόμα καλύτερο είναι ότι μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε όλα μέσα στην ίδια μάχη με την χρήση του D-pad και μόνο. Εάν όμως νομίζετε ότι με αυτά τα καινούργια αντικείμενα το παιχνίδι μοιάζει σαν κάτι τελείως διαφορετικό πως θα σας φαινόταν εάν σας λέγαμε ότι στην κατοχή μας έχουμε επίσης τα shouriken Aquila, τα γάντια Eryx και την καραμπίνα Revenant! Τρελαθήκατε με όλα αυτά τα νέα πράγματα; Και εμείς! Οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν όπως καταλαβαίνετε είναι απλά άπειροι και τα combos είναι τεράστια και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους. Η εταιρεία ανάπτυξης έχει κάνει μοναδική και καταπληκτική δουλειά σε αυτόν τον τομέα και της οφείλουν πολλά συγχαρητήρια για την δημιουργία ίσως του πιο βαθύ gameplay σε hack ‘n’ slash παιχνιδιού.

Το μόνο αρνητικό που μπορούμε να καταλογίσουμε σε αυτό το κομμάτι είναι τα αρκετά αδιάφορα boss fights κάτι που στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς ήταν σήμα κατατεθέν. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν μας άρεσαν τα boss απλά το γεγονός ότι οι μάχες είναι αρκετά απλοϊκές χωρίς να χρειαστεί να καταστρώσουμε κάποια στρατηγική για να κερδιθουν μιας και είναι προφανές τι πρέπει να κάνουμε όπως επίσης και το γεγονός ότι είναι αρκετά μικρές με αποτέλεσμα λιγότερο επικές (σχεδόν κανένα boss δεν θα μας πάρει παραπάνω από 10 λεπτά!) μας κάνει να χαλαστουμε λιγάκι αφού όλο το υπόλοιπο παιχνίδι παίρνει σε αυτόν τον τομέα σχεδόν άριστα. Θα θέλαμε λίγη παραπάνω προσοχή σε αυτόν τον τομέα αλλά και πάλι δεν μπορούμε να μην είμαστε ικανοποιημένοι με όλο το υπόλοιπο κομμάτι του gameplay.

Γραφικά / Οπτικός τομέας
Στον οπτικό τομέα το παιχνίδι κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, κυρίως λόγω της παραμετροποίησης της Unreal Engine 3 η οποία σε καμία περίπτωση δεν δείχνει τα χρονιά της. Η Limbo, η διάσταση των δαιμόνων δηλαδή, απεικονίζεται με έναν άκρως σουρεαλιστικό και δυναμικό τρόπο καθώς τα πάντα γύρω μας μεταβάλλονται και αλλάζουν. Η εναλλαγή του πραγματικού κόσμου με την Limbo γίνεται σε πραγματικό χρόνο κάτι που σημαίνει ότι στην οθόνη μας θα δούμε μια πανδαισία χρωμάτων τόσο από τα διάφορα εφέ όσο και από τις δικές μας επιθέσεις. Οι ανησυχίες που είχαν εκφραστεί στα πρώτα trailer με το εάν τα γραφικά κουράζουν το μάτι αποδεικνύονται μη αληθείς, καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα έχουμε πρόβλημα να τα συνηθίσουμε από το πρώτο πεντάλεπτο ενασχόλησης μας με τον τίτλο. Και σε αυτόν τον τομέα η Ninja Theory έχει κάνει καταπληκτική δουλειά προσφέροντας μας ένα από τα πιο όμορφα και από τα πιο αρτιστικά παιχνίδια στον οπτικό τομέα.

Ήχος
Όσον άφορα την μουσική και τον ήχο που συνοδεύει τον τίτλο και εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν τομέα τον οποίο πήρε πάνω της η εταιρεία ανάπτυξης και ξέφυγε τελείως με ό,τι γνωρίζαμε. Στην θέση των απαλών μελωδιών και εμβατηρίων και της γενικής γοτθικής και μελαγχολικής ατμοσφαίρας που υπήρχαν στους προηγούμενους τίτλους, εδώ έχουμε σκληρή electro industrial μουσική με κιθάρες χωρίς σταματημό και αυτό κυρίως την μουσική επιμέλεια του τίτλου την έχει αναλάβει σχεδόν αποκλειστικά ένα από τα μεγαλύτερα συγκρότημα του χώρου αυτού, και φυσικά μιλάμε για τους Combichrist. Η μουσική τους είναι αρκετά ιδιαίτερη και σε οποίους δεν ειναι σχετικοί με αυτό το είδος μουσικής ίσως να τους ξενίσει στην αρχή αλλά πιο μετά και όσο προχωράει το παιχνίδι ακόμα και ο πιο απαιτητικός gamer θα βρεθεί να αυξήσει την ένταση της τηλεόρασης του έτσι ώστε η μουσική να τον παρασύρει μέσα στο ίδιο το παιχνίδι. Όσον άφορα το voice acting και αυτό με την σειρά του είναι αρκετά καλό χρησιμοποιώντας όμως αρκετές πεπατημένες ατάκες με σκοπό να κεντρίσει πιο εύκολα το ενδιαφέρον για αυτό και πολλές φορές οι βρισιές είναι ψωμοτύρι (δείτε μάχη Succubus με Dante!), όχι βέβαια ότι αυτό είναι κακο, αλλά γενικά οι τίτλοι Devil May Cry μας είχανε συνηθίσει λίγο διαφορετικά. Σε κάθε περίπτωση όμως στον ηχητικό τομέα παίρνει άριστα.

Επίλογος
Συνοψίζοντας, το συμπέρασμα που καταλήγουμε είναι κυρίως ένα. Το καινούργιο DmC »μυρίζει» από πολύ μακρυά οτι αποτελεί αξιοτατο απόγονο της σειράς Devil May Cry και σε απάντηση σε όσους είχαν πει το αντίθετο μιλάμε ίσως για τον καλύτερο τίτλο που έχει κυκλοφορήσει ως τώρα. Οπότε εάν η ένσταση σας ήταν αυτή τότε μάλλον πρέπει να αναθεωρήσετε. Εάν πάλι δεν ήσασταν ποτέ φανατικός οπαδός της σειράς και απλά θέλετε ένα καλό hack n’slash παιχνίδι απορούμε γιατί διαβάζεται αυτό το κείμενο και δεν είστε ήδη στο ποιο κοντινό κατάστημα video games να το αγοράσετε!

Θετικά
Εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας
Οι Combichrist!
Ατελείωτα combos και νέες κινήσεις
Ενδιαφέρουσα ιστορία και σενάριο

Αρνητικά
Μέτρια Boss Fights και AI εχθρών
Πεπατημένες ατάκες

Εταιρεία ανάπτυξης : Ninja Theory
Eταιρεια έκδοσης : Capcom
Αριθμός παιχτών : 1
Επίσημη ιστοσελίδα :http://www.devilmaycry.com/

Βαθμολογία: 9/10

[slickr-flickr search=»sets» items=»18″ set=»72157627267247664″]

Περισσότερες εικόνες από το παιχνίδι (Flickr)