Select Page

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι πολλές εταιρίες επαναπαύονται στην επιτυχία που είχαν προγενέστερα παιχνίδια τους και ως εκ τούτου εμμένουν στην παραγωγή κάποιου sequel ενός ήδη επιτυχημένου τίτλου, παρά στην έκδοση ενός νέου IP το οποίο ίσως σημειώσει μικρότερη επιτυχία, όλα προς χάριν του εύκολου κέρδους. Τη συνταγή αυτή ευτυχώς δεν ακολούθησε η Bethesda, αφού τόλμησε να ταράξει τα νερά και να μας προσφέρει το εντελώς καινούριο IP με την ονομασία Dishonored.

Η ιστορία του Dishonored μας μεταφέρει στην πορθμειακή πόλη Dunwall, η οποία μαστίζεται από μία επιδημία πανώλης, οφειλόμενη στον τεράστιο αριθμό των τρωκτικών που την έχουν κατακλύσει. Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του σωματοφύλακα Corvo Attano, ο οποίος μόλις έχει επιστρέψει από μία αποστολή στο εξωτερικό, αναζητώντας βοήθεια για την καταστολή της πανώλης. Κατά την επιστροφή του, το πρόσωπο που έχει ορκιστεί να προστατεύσει με τη ζωή του, η Αυτοκράτειρα του Dunwall, δολοφονείται από τον άνθρωπο που θέλει να αναλάβει με τη βία τη διοίκηση της αυτοκρατορίας – και η κόρη της Emily (και μοναδική κληρονόμος του θρόνου) πέφτει θύμα απαγωγής!

Αυτή η καλοσχεδιασμένη πλεκτάνη φροντίζει  έτσι ώστε να κριθεί ένοχος ο Corvo ως ο δολοφόνος της αυτοκράτειρας και κατά συνέπεια να μπει στη φυλακή. Το παιχνίδι ουσιαστικά ξεκινάει όταν ο πρωταγωνιστής ελευθερώνεται από τους Loyalists, οι οποίοι γνωρίζουν την αλήθεια και θέλουν  με τη βοήθεια του να ρίξουν το δικτάτορα και να επαναφέρουν στην εξουσία τη νόμιμη δικαιούχο, Emily.

Το παιχνίδι είναι ένα stealth/action game πρώτου προσώπου και αφήνεται καθαρά στην ιδιοσυγκρασία του παίκτη για τον ποιο από τους δύο τρόπους θέλει να ακολουθήσει για να φέρει εις πέρας τις αποστολές. Στα δύσκολα βέβαια μπορεί να χρησιμοποιήσει τις τακτικές αυτές συνδυαστικά μεταξύ τους! Η διάρκεια του παιχνιδιού κυμαίνεται στις 10-12 ώρες, αλλά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές οδοί για την ολοκλήρωση της κάθε μίας από τις εννέα αποστολές, του δίνουν ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Στο game δεν υπάρχει ένας και μοναδικός “σωστός τρόπος” διεκπεραίωσης των αποστολών. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα είτε να ελίσσεται και να αποφεύγει οποιαδήποτε επαφή με εχθρούς είτε να πηγαίνει head-on. Ακόμα όμως κι έτσι, υπάρχουν πολλές διαδρομές τις οποίες μπορεί να ακολουθήσει ώστε να φτάσει στον τελικό προορισμό του, ο οποίος τις περισσότερες φορές αφορά τη δολοφονία κάποιου προσώπου κλειδιού στην ιεραρχία της δικτατορίας. Τα παραπάνω γίνονται πολύ πιο εύκολα εάν αποφασίσουμε να συλλέξουμε τα charms, αλλά και ρούνους που είναι διασκορπισμένοι μέσα στο χώρο κάθε αποστολής, οι οποίοι μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε αναβάθμιση είτε στα ειδικά abilities που έχει ο Corvo, είτε στην ενδυνάμωση του οπλοστασίου μας.

Επίσης, έχουμε την ικανότητα  dual wielding και έτσι ενώ πάντα έχουμε στο δεξί χέρι μαχαίρι ή σπαθί στο αριστερό χέρι μπορούμε να κρατάμε crossbow, spring razor, πιστόλι,  χειροβομβίδες κ.α. Στο αριστερό χέρι επίσης μπορούμε να αναθέσουμε και τα special abilities, που με εξαίρεση το blink (το οποίο το έχουμε διαθέσιμο σχεδόν από την αρχή του παιχνιδιού) μπορούμε να τα αγοράσουμε ξοδεύοντας τους ρούνους τους οποίους έχουμε ανακαλύψει.

Το blink είναι ένα είδος τηλεμεταφοράς, το οποίο είτε μας βοηθάει να περάσουμε απαρατήρητοι είτε να φτάσουμε σε σημεία στα οποία είναι αδύνατον να σκαρφαλώσουμε με συμβατικούς τρόπους. Αυτή είναι και η μαγεία του παιχνιδιού, καθώς με το blink έχουμε τη δυνατότητα να μη χρησιμοποιήσουμε μια linear επίγεια διαδρομή, αλλά να κινηθούμε και κάθετα, πάνω σε κτίρια, αγωγούς περβάζια κτλ.

Με τη χρήση του possess, αρχικά μπορούμε να κυριαρχούμε πάνω σε ποντίκια και μικρά ζώα, ενώ εάν το αναβαθμίσουμε μπορούμε να παίρνουμε και τη μορφή ανθρώπων, κάτι το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας με ποικίλους τρόπους, όπως πχ να τους …..αυτοκτονήσουμε! Ακόμα ο Corvo μπορεί να αποκτήσει τη δυνατότητα να βλέπει τις κινήσεις των αντιπάλων του μέσα από τοίχους, ενώ μπορεί ακόμα και να παγώσει το χρόνο για μερικά δευτερόλεπτα επιτυγχάνοντας έτσι κάποιο multi-kill ή απλά να κερδίσει το χρόνο που χρειάζεται για να ξεφύγει από κάποια δύσκολη κατάσταση.

Στο παιχνίδι θα συναντήσουμε και πολύ μικρά puzzle games, όπου πρέπει να ψάξουμε να βρούμε κάποια μπαταρία γεμάτη με whale oil (φιλικό προς το περιβάλλον, NOT) έτσι ώστε να καταφέρουμε να ανοίξουμε κάποια πόρτα, ενώ μας δίνεται και η δυνατότητα να κάνουμε bypass κάποια wall of light ή να τα επαναπρογραμματίσουμε, έτσι ώστε να χτυπούν τους εχθρούς αντί για εμάς! Τα συγκεκριμένα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και προς όφελος μας ως ασπίδες, καθώς είναι ικανά να μπλοκάρουν οτιδήποτε προσπαθήσει να περάσει ανάμεσα τους, συμπεριλαμβανόμενες και τις σφαίρες.

Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι ενώ έχει επιρροές από τα Deus Ex, Bioshock, αλλά και Skyrim, καταφέρνει να δημιουργήσει το δικό του ιδιαίτερο στυλ. Τα γεγονότα διαδραματίζονται σε ένα φανταστικό κόσμο, στον οποίο η αρχιτεκτονική και οι ενδυμασίες θυμίζουν μια τεχνολογικά ανεπτυγμένη βικτωριανή εποχή, καθώς υπάρχουν μηχανές, ηλεκτρικοί τοίχοι, αλλά και όπλα όπως ρουκέτες, turrets κτλ. Η χρήση της Unreal Engine δείχνει μεν τα χρόνια της, παρόλα αυτά ο κόσμος είναι πολύ όμορφος αισθητικά, με τα χρώματα να αποδίδονται σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό και τα εφέ φωτισμού να κάνουν θαύματα, αποδίδοντας τέλεια είτε βρισκόμαστε σε κάποιον υπόνομο είτε σε κάποιο φωταγωγημένο κτίριο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, εάν εστιάσουμε σε κάποιο κοντινό αντικείμενο θα παρατηρήσουμε κάποιο “pixel-ιασμα”,  από εκεί και πέρα όμως τα γραφικά κρίνονται άκρως ικανοποιητικά. Θα μπορούσε ίσως να είχε γίνει λίγο καλύτερη δουλειά στα πρόσωπα των χαρακτήρων, καθώς παρουσιάζονται αρκετά “βαριά” και χωρίς ιδιαίτερη εκφραστικότητα (όχι, δεν περίμενα ότι θα έβλεπα πρόσωπα βγαλμένα από το LA Noire, αλλά θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα).

Ο ήχος του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα στη μουντή, υγρή και καταθλιπτική ατμόσφαιρα του Dishonored και τα voice over στα διάφορα cut scenes είναι εξαιρετικά και γεμάτα ζωή. Δεν είναι τυχαίο ότι στο παιχνίδι έχουν δανείσει τη φωνή τους μεταξύ άλλων η Susan Sarandon, ο Michael Madsen αλλά και η Carrie Fisher.  Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε  το ίδιο και για την ποικιλία των διαλόγων των διαφόρων φρουρών του παιχνιδιού, καθώς επαναλαμβάνονται αυτολεξεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Εν κατακλείδι, το Dishonored είναι πραγματικά ένα πολλά υποσχόμενο, δημιουργικό και φιλόδοξο νέο IP. Μπορεί να μην καταφέρνει να φτάσει το τέλειο, παρόλα αυτά όμως δείχνει ότι σίγουρα έχει τη δυνατότητα να γίνει, εάν ακολουθηθεί η ίδια συνταγή με κάποιες προσθήκες στο μέλλον. Είναι μία αξιέπαινη προσπάθεια την οποία αξίζει να υποστηρίξει κανείς, καθώς προσφέρει μία δόση φρεσκάδας στον ήδη κορεσμένο χώρο των stealth και FP παιχνιδιών!

Βαθμολογία: 8/10

Εταιρεία ανάπτυξης: Arkane Studios

Εταιρεία έκδοσης: Bethesda

Αριθμός παιχτών: 1

Ηλικίες: PEGI 18

Επίσημη ιστοσελίδα: www.dishonored.com