Select Page

XCN Exclusive-Dead Space 3: Q&A with John Calhoun

1. Πώς θα τραβήξει το Dead Space 3 νέους φίλους για τη σειρά; Πρέπει να έχει παίξει κανείς το 1 και το 2 και αν όχι, πώς θα τους προετοιμάσετε κατάλληλα για την ιστορία του παιχνιδιού;

Το σημαντικό για να τραβήξουμε νέους παίκτες είναι να δημιουργήσουμε ένα kick-ass, υψηλής ποιότητας παιχνίδι! Περισσότερο από κάθε άλλο, οι gamers θέλουν να εξάπτονται και να περνάνε καλά. Αν εμείς δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι που ανταποκρίνεται σε αυτό, οι παίκτες θα το δοκιμάσουν. Ελπίζουμε όμως ότι το Dead Space 3 θα τραβήξει και νέους παίκτες με το νέο, προαιρετικό, drop-in drop-out co-op. Για τους παλαιότερους φίλους της σειράς είναι ένας εντελώς νέος τρόπος να παίξουν το παιχνίδι. Για όσους θεωρούσαν το Dead Space υπερβολικά τρομακτικό ή δύσκολη πρόκληση για να το παίξουν μόνοι τους, τους δίνει την επιλογή να αντιμετωπίσουν τον τρόμο παρέα με κάποιο φίλο.

Το να έχουν παίξει τα προηγούμενα Dead Space δεν είναι προαπαιτούμενο για να απολαύσουντο 3ο μέρος της σειράς. Προφανώς οι έμπειροι παίκτες μπορούν να βασιστούν στις στρατηγικές ικανότητες και γνώσεις που έχουν από τα προηγούμενα παιχνίδια. Αλλά και οι νέοι θα μπορέσουν να μυηθούν στη δράση πολύ γρήγορα με τα “Previously on” βίντεο και ένα εισαγωγικό tutorial που διασφαλίζειότι θα μάθουν τα βασικά πριν η δράση γίνει περισσότερο έντονη.

2. Στα προηγούμενα μέρη της σειράς ο Isaac αντιμετωπίζει τους αντιπάλους του μόνος του, κάτι που αποτελούσε βασικό στοιχείο για τη συνολική διάθεση και ατμόσφαιρα του τίτλου. Πώς θα ισορροπήσει η βαθιά αίσθηση εγκατάλειψης με τη συντροφικότητα που δημιουργούν οι πρόσθετοι χαρακτήρες στο Dead Space 3?

Πάντα είχαμε περισσότερους χαρακτήρες στα Dead Space. Στην πραγματικότητα η αίσθηση ακριβώς ότι άλλοι άνθρωποι βασίζονται επάνω σου για να επιβιώσουν (και το αντίθετο) είναι μέρος των όσων κάνουν την ατμόσφαιρα μοναδική. Η προσθήκη του προαιρετικού συνεργατικού παιχνιδιού στο Dead Space 3 δεν το έχει αλλάξει αυτό. Αν επιλέξεις να παίξεις το Single-Player ο Isaac Clarke είναι μόνος του. Είναι απομονωμένος από την ομάδα του και πρέπει να βασιστεί στις γνώσεις και τις ικανότητές του για να επιβιώσει. Δεν υπάρχουν AI παίκτες να τον υποστηρίξουν σε μια μάχη ή NPC που θα τον συνοδεύουν στο κάθε επίπεδο. Όπως και στα προηγούμενα Dead Space, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους Necromorphs μόνος του. Μόνο όταν ο παίκτης επιλέξει σε συνεργατικό co-op ο Isaac θα έχει μαζί του τον John Carver, έναν εκπαιδευμένο στρατιώτη με προβληματικό παρελθόν. Οι διάλογοι και μερικά από τα cut-scenes μεταξύ των Isaac και Carver είναι μοναδικά στο co-op, καθιστώντας τις δύο εμπειρίες αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους.

3. Τα συμπτώματα σχιζοφρένειας που προκαλούσαν οι Markers ήταν πάντα βασικό στοιχείο του Dead Space. Πώς αυτή η άνοια θα αποτυπωθεί στους χαρακτήρες του Dead Space 3; Θα υπάρξουν αλλαγές στο gameplay και αν ναι σε τι επίπεδο;

Η ερώτηση αγγίζει κάπως τα όρια του spoiler, οπότε δεν μπορώ να αποκαλύψω πολλά. Αν έχει κάποιος τερματίσει το Dead Space 2, θα ξέρει πως ο Isaac έχει ελευθερωθεί πλέον από την σχιζοφρένεια που του προκαλούσαν τα σύμβολα. Εξακολουθεί όμως να έχει την ικανότητα να καταλαβαίνει την γλώσσα των Markers. Παραπάνω πληροφορίες θα πρέπει να ανακαλύψουν οι παίκτες από μόνοι τους παίζοντας το Dead Space 3.

Αν και ο Isaac τα έβγαλε πέρα με την παράνοια που του προκαλούσαν, αυτό δεν σημαίνει πως οι υπόλοιποι μπορούν να την αντιμετωπίσουν. Ο John Carver συγκεκριμένα παλεύει πολύ σκληρά ώστε να καταλάβει τι είναι αληθινό και τι όχι. Αυτή η αίσθηση ελπίζουμε να μεταφερθεί και στους παίκτες με τέτοιο τρόπο ώστε να αναρωτούνται αν αυτό που βλέπουν είναι αληθινό ή όχι.

4. Πώς θα επηρεάσει το co-op mode την αφήγηση της ιστορίας στο Dead Space 3; Εάν οι παίκτες αποφασίσουν να παίξουν μόνοι τους θα χάσουν κάποια κομμάτια της ιστορίας ή διάφορων αντικειμένων που θα έβρισκαν στο co-op;

Το co-op mode είναι προαιρετικό και είναι εύκολο να μπει ή να βγει κανείς άμεσα από ένα co-op παιχνίδι. Αυτό σημαίνει πως το Dead Space 3 είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε η ιστορία να συνεχίζει ανεπηρέαστη από το αν υπάρχει δεύτερος παίκτης ή όχι. Το κυρίως σώμα του σεναρίου, που είναι να εξερευνήσει ο παίκτης τον πλανήτη Tau Volantis για να βρει έναν τρόπο ώστε να σταματήσει τα Markers, είναι ίδιο και για τους 2 τρόπους παιχνιδιού. Βέβαια στο single player τα cut scenes και οι διάλογοι αλλάζουν κάπως, ώστε το σενάριο να περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από τον Isaac. Στο co-op οι διάλογοι θα αλλάζουν ώστε να συμπεριλαμβάνεται και ο John Carver με τον παίκτη να μαθαίνει περισσότερα πράγματα για τους λόγους που αυτός θέλει να σταματήσει τα Markers. Αν και το ύφος ανάμεσα στους δύο τύπους παιχνιδιού αλλάζει, κανένας δεν θα χάσει τα σημεία-κλειδιά του σεναρίου. Ελπίζουμε οι fans να δοκιμάσουν και τους 2 τρόπους ολοκλήρωσης του Dead Space.

5. Στο Dead Space 2 ακούγαμε αρκετά συχνά τη φωνή του Isaac, εν αντιθέσει με το Dead Space 1.  Στο τρίτο μέρος της σειράς θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα περισσότερη ομιλία?

Μα φυσικά! Το να δοθεί φωνή στον Isaac ήταν  ένας από τους πρωταρχικούς στόχους μας στο Dead Space 2. Στο τρίτο μέρος της σειράς προσπαθούμε να πάμε ακόμα παρακάτω, με πιο εξελιγμένα animations και cinematics.  O Isaac πλέον αποκτά τη δική του “γλώσσα του σώματος”.  Έτσι θα μπορέσετε να δείτε την αγωνία του και άλλα συναισθήματα από  τις εκφράσεις του προσώπου και τις κινήσεις των ματιών του.  Η ύπαρξη ενός πιο εκφραστικού χαρακτήρα γεφυρώνει το κενό μεταξύ των σκηνών που ο παίκτης βλέπει στη οθόνη και εκείνων που βιώνει στο μυαλό του.  Προσπαθήσαμε να κάνουμε τον Isaac να μιλάει λίγο, αλλά πάντα εκεί που χρειάζεται, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε μία καθηλωτική και συνάμα ποιοτική εμπειρία!

6. Πείτε μας μερικά πράγματα για την παροχή οξυγόνου σε περιοχές οπού υπάρχει κενό αέρος. Φαίνεται αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο του Survival Horror. Θα επηρεάσει δραματικά το gameplay του παιχνιδιού προβάλλοντας κάποια πρόκληση στους παίκτες?

Η ύπαρξη περιοχών χωρίς οξυγόνο προσπαθεί να δημιουργήσει την αίσθηση του πραγματικού διαστήματος, και όχι απλά να δυσκολέψει περισσότερο το παίκτη.  Προσπαθεί να δείξει την πραγματική αίσθηση που έχει κάποιος όταν βρίσκεται στο κενό, ακούγοντας δυνατότερα τους χτύπους της καρδιάς του και μεταβάλλοντας το ρυθμό της αναπνοής του.  Ο περιβάλλων ήχος θα είναι τέτοιος ώστε να μιμείται ηχητικά κύματα τα οποία μεταδίδονται μέσω κραδασμών στη στολή σας. Το ηλιακό φως θα είναι περισσότερο στις περιοχές με κενό λόγω της έλλειψης της ατμόσφαιρας.  Η δυσκολία του παιχνιδιού σε αυτά τα σημεία δε θα είναι μεγάλη, αρκεί οι παίκτες να θυμούνται να αναπληρώνουν τα αποθέματα οξυγόνου τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τις δεξαμενές που υπάρχουν στο χώρο.

7. Στα Dead Space 1 και 2 υπήρχαν tie-in games, comics, ακόμα και anime που επέτρεπε στους παίκτες να βυθιστούν στον κόσμο του τίτλου. Θα έχουμε κάτι αντίστοιχο και τώρα;

Η κυκλοφορία του Dead Space 3 θα συνοδευτεί από ένα graphic novel, το “Dead Space Liberation” που επικεντρώνεται στην ιστορία του John Carver. Οι παίκτες θα μάθουν πώς εμπλέκεται με τους Markers και τους Necromorphs καθώς και γιατί η αποστολή του είναι να τους καταστρέψει για πάντα. Κυκλοφορεί επίσης ένα βιβλίο, το “Dead Space Catalyst”, που θα επιτρέψει στους παίκτες να βυθιστούν στον κόσμο του Dead Space που έχουμε δείξει, λιγότερο ή περισσότερο, στα προηγούμενα παιχνίδια.

8. Για ποιο λόγο προστέθηκε η υποστήριξη Kinect; Θα επιτρέπει χειρισμό ή θα είναι εξ’ ολοκλήρου έλεγχος μέσω φωνής; Μπορείτε να μας δώσετε μερικά παραδείγματα εντολών φωνής;

Το Dead Space 3 υποστηρίζει φωνητικές εντολές μέσω του Kinect. Είναι το πρώτο παιχνίδι που υποστηρίζει φωνητικές εντολές στο co-op! Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να βρεις τον partner σου, να μοιραστείς πυρομαχικά ή να ζητήσεις βοήθεια απλά λέγοντας την αντίστοιχη εντολή. Υπάρχουν εντολές για κάθε είδος παιχνιδιού, όπως η δυνατότητα να κινηθείς στο interface του RIG, να κάνεις reload τα όπλα κτλ. Προσθέσαμε υποστήριξη για Kinect επειδή πιστεύουμε πραγματικά ότι προσθέτει στην εμπειρία του Dead Space. Αν είσαι παλαιότερος παίκτης, θα εκτιμήσεις τη δυνατότητα να μετακινηθείς απευθείας στην οθόνη των objective ή να μοιραστείς απευθείας ένα pick-up με κάποιο φίλο.

9. Πιστεύετε ότι ο σκεπτικισμός των φίλων της σειράς απέναντι στο Dead Space 3 είναι δικαιολογημένος;

Το Dead Space 3 είναι ένα μεγάλο παιχνίδι, με πολλές νέες δυνατότητες. Παραμένει όμως ένα παιχνίδι Dead Space. Έχει δημιουργηθεί από την ίδια ομάδα που δημιούργησε το Dead Space 1 και 2, και πιστέψτε με όταν λέω ότι ΕΜΕΙΣ είμαστε οι μεγαλύτεροι fan του παιχνιδιού. Θέλουμε το Dead Space 3 όχι μόνο να διατηρήσει τη συνοχή και την ατμόσφαιρα του franchise, αλλά είμαστε και σε θέση να διαβεβαιώσουμε ότι αυτό θα συμβεί.

Ο σκεπτικισμός προέρχεται από το γεγονός ότι θέλουμε να δείξουμε όλες τις νέες δυνατότητες, αλλά για να το επιτύχουμε αυτό έχουμε 1 και 2 λεπτών βίντεο με σκηνές από το παιχνίδι – που δεν μπορεί να είναι αντιπροσωπευτικά όλου του παιχνιδιού. Αν διαθέσουμε ένα τρέιλερ που δείχνει 30 δευτερόλεπτα δράσης, δε σημαίνει ότι το Dead Space 3 είναι παιχνίδι δράσης. Αντίστοιχα, είμαστε περήφανοι για το co-op και θέλουμε να το δείξουμε όσο περισσότερο μπορούμε – αλλά οι περισσότεροι ξεχνούν ότι το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και σε single-player, χωρίς τους AI συμπαίκτες. Το Dead Space 3 είναι μεγάλο σε διάρκεια, έντονο και ατμοσφαιρικό. Δεν μπορεί να μεταφερθεί σε ένα YouTube βίντεο. Η συμβουλή μου για τους φίλους του παιχνιδιού είναι να το παίξουν όταν κυκλοφορήσει, ή να κατεβάσουν το demo και να κρίνουν οι ίδιοι. Θα διαπιστώσετε ότι είναι το καλύτερο Dead Space μέχρι τώρα.

10. Υπάρχει πιθανότητα να δούμε το Dead Space να συνεχίζεται ωςσειρά παιχνιδιών;

Για την ώρα έχουμε επικεντρωθεί στο να κάνουμε το Dead Space 3 όσο καλύτερο γίνεται. Θα σκεφτούμε το μέλλον όταν τελειώσουμε με αυτό το κομμάτι!