Select Page

Έξι χρόνια έχουν παρέλθει από την κυκλοφορία του “Dead or Alive 4” στο Xbox 360, με την Team Ninja να πραγματοποιεί μια δυναμική επιστροφή στον χώρο των fighting games με το πολυαναμενόμενο από όλους sequel σε αυτό το franchise. Μέσα σε αυτά τα έξι χρόνια έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στην συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών, είδαμε το Street Fighter να επαναπροσδιορίζει τον όρο, είδαμε το Mortal Kombat με το απλό και συνάμα δύσκολο gameplay του να συναρπάζει τους απανταχού gamers, είδαμε τα fighting games να περνάνε σε άλλο επίπεδο. Μέσα λοιπόν από αυτές τις μεγάλες αλλαγές στον χώρο και έχοντας να αντιμετωπίσει τόσο σκληρό ανταγωνισμό – ας μην ξεχνάμε ότι μόνο μέσα στο 2012 κυκλοφόρησε μια σωρεία από τίτλους όπως “Virtua Fighter 5”, “Tekken Tag Tournament 2” και “Soulcalibur V” – το Dead or Alive 5 καταφέρνει εύκολα να αναδειχθεί.

Το Dead or Alive 5 βασίζεται πάρα πολύ στους μηχανισμούς του προηγούμενου παιχνιδιού, όμως η Team Ninja έχει προσπαθήσει αρκετά ώστε να κάνει αυτόν τον τίτλο προσβάσιμο σε όλους. Το σύστημα μάχης βασίζεται στην λογική του “rock-paper-scissors”, χωρίς το χαζό μολύβι της ελληνικής εκδοχής. Τι σημαίνει όμως αυτό; Πολύ απλά κατά την διάρκεια της μάχης, μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μία εκ των τριών εξής κινήσεων: επίθεση, λαβή και άμυνα. Όπως για παράδειγμα στο “Rock, paper, scissors” η πέτρα νικάει το ψαλίδι αλλά χάνει από το χαρτί, έτσι και  κατά την διάρκεια της μάχης κάθε κίνηση νικάει μία άλλη και χάνει από την τρίτη.

Αυτό σημαίνει ότι αν την ώρα που ο αντίπαλος μας κάνει επίθεση δεν κάνουμε άμυνα, αλλά επιλέξουμε να κάνουμε κάποια λαβή ή spammάρουμε κλωτσομπουνίδια τότε θα καταλήξουμε τουλούμι στο ξύλο. Κάθε χαρακτήρας έχει στο οπλοστάσιο του γύρω στις εκατό και παραπάνω κινήσεις ενώ ειδικεύεται σε συγκεκριμένους τομείς. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να είναι αργός αλλά να ειδικεύεται στις λαβές και για τον λόγο αυτό να έχει περισσότερες κινήσεις και damage output στον συγκεκριμένο τομέα.

Εδώ επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι στα combo απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό τα ημικύκλια του αναλογικού μοχλού και δεν εμφανίζονται παρά μόνο σε συγκεκριμένες και πολύ δύσκολες λαβές. Ειδική μνεία πρέπει επίσης να γίνει στους μηχανισμούς  και στον σχεδιασμό κάθε πίστας. Η Team Ninja έχει υλοποιήσει τις πίστες έτσι ώστε να είναι μεταβαλλόμενες, δηλαδή να αλλάζουν ανάλογα με τo που μας οδηγεί η μάχη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπορούμε να ρίξουμε τους αντιπάλους στα λεγόμενα danger zones, τα οποία διαφέρουν από πίστα σε πίστα και στην ουσία είναι σημεία στα οποία μπορούν να δεχτούν περισσότερη ζημιά.

Ορισμένα από αυτά τα danger zones περιλαμβάνουν πτώσεις από ορόφους, πυραύλους εναντίον των παικτών καθώς και οργισμένες τίγρεις του τσίρκου οι οποίες έρχονται καταπάνω μας. Σε ότι αφορά το περιεχόμενο, το DOA 5 έχει πολύ υλικό να προσφέρει τόσο στο offline όσο και στο online κομμάτι. Απλώς θα αναφέρουμε ότι οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν μια πληθώρα από modes όπως versus, arcade, survival, time attack, training καθώς και τις tag team versions των παραπάνω, σε ένα εύρος δυσκολιών που ξεκινάει από “αυτό το βγάζει και η γιαγιά μου” και καταλήγει στο “πετάω την κονσόλα από το παράθυρο”. To Versus mode είναι το πιο απλό και άμεσο από τα παραπάνω. Εδώ επιλέγουμε τον χαρακτήρα που μας αρέσει και ερχόμαστε αντιμέτωποι με οποίον χαρακτήρα θέλουμε σε όποια πίστα θέλουμε.

Στο Αrcade mode διαλέγουμε πάλι έναν χαρακτήρα αλλά αυτή τη φορά καλούμαστε να παλέψουμε με μια σειρά από τυχαίους αντιπάλους και προσπαθούμε μέσα από τα combo μας να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό σκορ. Αρκετά παρόμοιο είναι και το Time Attack μόνο που εδώ αντί για σκορ προσπαθούμε ξεπαστρέψουμε τους αντιπάλους μας όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το Survival mode. Εδώ πρέπει να παίξουμε έξυπνα καθώς η μπάρα της ενέργειας μας δεν γεμίζει τελείως μεταξύ των μαχών και αναμετριόμαστε με δέκα αντιπάλους συνεχόμενα.

Στην αρχή φαντάζει δύσκολο αλλά παιχνίδι με το παιχνίδι γίνεται ένα άκρως εθιστικό mode από το οποίο δεν μπορούμε να ξεκολλήσουμε αν δεν νικήσουμε και τον δέκατο αντίπαλο. Σε ό,τι αφορά το Training, η Team Ninja έχει κάνει απίστευτη δουλειά. Μπορούμε να επιλέξουμε μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας την συμπεριφορά του training dummy μας, να δούμε το move set κάθε παίκτη, να εξασκήσουμε ένα ένα κάθε combo ξεχωριστά και σε περίπτωση που δεν μπορούμε να το εκτελέσουμε, έχουμε την δυνατότητα να το δούμε σε replay. Kαθ’ όλη τη διάρκεια της προπόνησης μας στο κάτω μέρος της οθόνης μας υπάρχει μια μπάρα που λέει επακριβώς ποια κουμπιά έχουμε πατήσει για να δούμε που ακριβώς κάνουμε λάθος.

Γενικά, το DOA 5 παίρνει τον παίκτη από το χέρι και προσπαθεί να τον μυήσει στους μηχανισμούς του παιχνιδιού περνώντας από τα πολύ βασικά στα υπερβολικά περίπλοκα, κάτι το οποίο κατορθώνει όχι μόνο μέσα από το Training αλλά και από το Story mode. Μιας και αναφέραμε όμως την ιστορία…. Το Dead or Alive 5 αφηγείται μία “μεγάλη” ιστορία 75 κεφαλαίων, η οποία βγαίνει εύκολα μέσα σε λιγότερο από τέσσερις ώρες παιχνιδιού. Μέσα σε αυτή τη ροή προσπαθεί να εντάξει όσο το δυνατόν περισσότερους χαρακτήρες μπορεί, δίνοντας μας την δυνατότητα να τους δοκιμάσουμε όλους από λίγο και αν είμαστε ελάχιστα έξυπνοι να καταλάβουμε και ποια είναι τα δυνατά και τα αδύναμα τους σημεία. Με την εισαγωγή διαφόρων challenges, το παιχνίδι – όπως αναφέραμε και παραπάνω – προσπαθεί από την αρχή να μας εντάξει στην λογική του. Σεναριακά η ιστορία δεν διεκδικεί δάφνες. Για την ακρίβεια δεν βγάζει νόημα. Πολλές φορές συνοψίζεται στο “γυμνασμένος φαίνεσαι, έλα να ρίξουμε δυο τρεις μπουνιές”.

Πολλές φορές θα δούμε παίκτες να τηλεμεταφέρονται με μαγικό τρόπο από τον Αμαζόνιο στο Τόκιο. Παρ’ όλα αυτά έχει αρκετά αστείες στιγμές. Για όσους είναι πραγματικά περίεργοι να μάθουν τι παίζει, απλώς αναφέρουμε πως ιστορικά το παιχνίδι τοποθετείται δύο χρόνια μετά το τέλος του Dead or Alive 4 και την καταστροφή του αρχηγείου της DOATEC. Η Helena Douglas, κληρονομεί την εταιρία και διοργανώνει ένα τουρνουά για να το γιορτάσει, ενώ παράλληλα προσπαθεί να σταματήσει κάποια μιλιταριστικά προγράμματα από το παρελθόν της DOATEC που περιλαμβάνουν κλώνους υπερστρατιώτες και άλλα ωραία. Μέσα λοιπόν από την σκοπιά κάθε χαρακτήρα παίρνουμε μέρος σε μάχες που συνδέονται άμεσα η και καθόλου με το παραπάνω σενάριο. Όπως καταλάβατε, το παιχνίδι μαγεύει στο offline κομμάτι του, συμβαίνει όμως το ίδιο και στο online (για το οποίο δυστυχώς είναι απαραίτητο το καθιερωμένο πλέον online pass);

Από άποψη περιεχομένου, έχουμε και εδώ μπόλικο υλικό να εξερευνήσουμε, το οποίο περιλαμβάνει simple matches, ranked matches, lobbies που μπορούν να χωρέσουν μέχρι και 16 παίχτες σε τουρνουά μεταξύ τους, training mode και το λεγόμενο fighters list. Το fighters list είναι μια λίστα στην οποία μπορείς να προσθέσεις αντιπάλους με τους οποίους έχεις αγωνιστεί στο παρελθόν και να τους στέλνεις invite για περισσότερα παιχνίδια.  Δυστυχώς, σε ό,τι αφορά τις συνδέσεις, κάθε παιχνίδι είναι σαν να ρίχνεις ένα νόμισμα. Άμα έρθει κορόνα τα παιχνίδια είναι απολύτως δίκαια και παρατηρείται ελάχιστο lag.

Αν όμως έρθει γράμματα τότε το παιχνίδι σέρνεται και είναι σαν να βλέπεις τον αγώνα σε επανάληψη slow motion. Θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε πως το παιχνίδι κάνει υπερβολικά πολύ ώρα να βρει αντίπαλο με τις ρυθμίσεις μας στο any, αν και αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους και να μην είναι απαραίτητα θέμα κακού προγραμματισμού. Στον τομέα της παρουσίασης το Dead or Alive 5 θριαμβεύει. Τα γραφικά είναι φανταστικά, τα μοντέλα των χαρακτήρων αρκετά αληθοφανή, ενώ οι κυρίες είναι ντυμένες για να προκαλούν.

Μεγάλη εντύπωση δημιουργεί το γεγονός ότι όσο οι μάχη εξελίσσεται οι χαρακτήρες μας ιδρώνουν και τα ρούχα τους γεμίζουν βρωμιά ή σκίζονται. Είναι αυτά τα μικρά σημεία που σε κερδίζουν εν τέλει. Ακόμα, τα animations των χαρακτήρων κατά την διάρκεια της μάχης είναι εξαιρετικά. Δεν υπάρχει διακοπή της κίνησης των χαρακτήρων, ακόμη και όταν εκτελούμε κάποιο counter στις επιθέσεις του αντιπάλου. Σε αντίθεση με τον οπτικό τομέα ο ηχητικός είναι βέβαια αρκετά πίσω. Για να μην παρεξηγηθούμε, τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά καλά, απλώς το soundtrack καταντάει γρήγορα επαναλαμβανόμενο χωρίς να είναι ιδιαίτερο. Επίσης υπάρχουν κάποια θεματάκια στο voiceover αλλά μόνο κατά την διάρκεια της ιστορίας και όχι στις ατάκες των χαρακτήρων κατά τη διάρκεια της μάχης.

Το DOA 5 είναι σίγουρα ο καλύτερος Dead or Alive τίτλος που έχει κυκλοφορήσει. Οι fans της σειράς θα το λατρέψουν ενώ όσοι δεν έχουν ασχοληθεί πολύ με fighting τίτλους γρήγορα θα το αγαπήσουν. Ανεβάζει πολύ τον πήχη σε ότι αφορά την παρουσίαση αλλά χάνει πόντους από το online τμήμα του λόγω συνδεσιμότητας. Έχει πολύ υλικό να προσφέρει και όποιος ασχοληθεί με τον τίτλο είναι σίγουρο πως θα κερδίσει από το γεγονός αυτό.

Βαθμολογία: 8/10

Εταιρεία ανάπτυξης: Team Ninja

Εταιρεία έκδοσης: Tecmo Koei

Αριθμός παιχτών: 1-16

Ηλικίες: PEGI 16

Επίσημη ιστοσελίδα: http://teamninja-studio.com/doa5/