Select Page

Η γνωστή αμερικανική εταιρεία κατασκευής αξεσουάρ και περιφερειακών για κονσόλες, Mad Catz, θέλησε να κάνει το πρώτο της βήμα στην κυκλοφορία βιντεοπαιχνιδιών με το Damage Inc.: Pacific Squadron WWII, έναν εξομοιωτή πτήσης. Τη δημιουργία του τίτλου ανέλαβε η Trickstar Games με ένα… όχι και τόσο αξιέπαινο παρελθόν, αφού το προηγούμενο παρόμοιο παιχνίδι της εταιρείας, το J.A.S.F., απέσπασε πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Στην αγορά αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι εξομοιωτές πτήσεις, ειδικά για το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως το Birds of Steel της Gaijin Entertainment. Μένει να δούμε αν το Damage Inc.: Pacific Squadron WWII είναι ικανό να χτυπήσει τον ανταγωνισμό ή αν πρόκειται απλά για ακόμα ένα μέτριο παιχνίδι.

Από την πρώτη μας επαφή με τον τίτλο θα διαπιστώσουμε το πόσο φτωχό είναι το menu, και το πόσες λίγες επιλογές παιχνιδιού έχουμε στη διάθεσή μας. Ο μοναδικός τρόπος για να παίξουμε single-player είναι το campaign, το οποίο αποτελείται από 23 διαφορετικές αποστολές που μας ταξιδεύουν στον Ειρηνικό Ωκεανό και τις μάχες που εκτυλίχθηκαν εκεί μεταξύ ΗΠΑ και Ιαπωνίας κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η διάρκεια των αποστολών ποικίλει, από δέκα λεπτά μέχρι και μία ολόκληρη ώρα, κάτι που θα κουράσει από νωρίς τους παίκτες.

Η εξιστόρηση των γεγονότων στο campaign πραγματοποιείται μέσα από φτωχά slides εικόνων και video, όπου μαθαίνουμε για τον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα νεαρό πιλότο, ονόματι Bobby, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του κατατάσσονται ο πρώτος στην Αεροπορία και ο δεύτερος στο Ναυτικό, προκειμένου να υπερασπιστούν την πατρίδα τους. Θα πάρουμε μέρος σε ιστορικές μάχες, όπως την επίθεση στο Pearl Harbor, τη ναυμαχία του Midway και τη μάχη της Iwo Jima, με τη σωστή παρουσίαση των μαχών αλλά με αρκετές διαφοροποιήσεις που θα αναλυθούν αργότερα στο κείμενο.

Είναι σωστό να αναφερθεί ότι το Damage Inc.: Pacific Squadron WWII είναι από τα λίγα παιχνίδια του είδος στα οποία ο πρωταγωνιστής συνομιλεί με τον πύργο ελέγχου όχι μόνο στα cut-scenes, αλλά και κατά τη διάρκεια των αποστολών. Βέβαια, το αποτέλεσμα δεν είναι σε καμία περίπτωση το επιθυμητό, καθώς το voice-over είναι από τα χειρότερα που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια. Διάλογοι μηχανικοί, άψυχοι, χωρίς κανένα ίχνος πάθους, που θα αναγκάσουν τον παίκτη να βάλει στο mute την τηλεόρασή του. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Ένα από αυτά είναι όταν δέχεται επίθεση το Pearl Harbor, έχουν χαθεί χιλιάδες ζωές, πρόκειται για μια ξαφνική επίθεση, αλλά η συνομιλία του πρωταγωνιστή με τον πύργο ελέγχου είναι σαν μια καθημερινή ημέρα, σε μια άσκηση ρουτίνας. Ακόμα ένα… Oscar κερδίζει η σκηνή όπου SPOILER ο αδερφός του Bobby χάνει τη ζωή του, με τον ίδιο να αντιδρά λες και ήταν… η πεθερά του!

Επιστροφή στην ανάλυση των αποστολών, λοιπόν, μετά τη μικρή παρένθεση. Σε κάθε mission που υπάρχει, καλούμαστε να κάνουμε διάφορα πράγματα, σε μια προσπάθεια της Trickstar Games να εμπλουτίσει το παιχνίδι της. Από air-to-air μάχες και υπεράσπιση βομβαρδιστικών, μέχρι και λήψη φωτογραφιών για κατασκοπεία και τορπιλισμός πλοίων, ενώ τις περισσότερες φορές θα τεθούμε αντιμέτωποι με αμέτρητα αεροπλάνα ολομόναχοι. Και εδώ είναι που το παιχνίδι συνεχίζει να χάνει πόντους. Δεν είναι δυνατόν ολόκληρο το Ναυτικό να έχει αφήσει τις τύχες χιλιάδων ανθρώπων σε έναν και μόνο πιλότο, όπως όταν καλούμαστε να καταρρίψουμε τρία κύματα επιθέσεων ιαπωνικών βομβαρδιστικών αλλά και τις συνοδείες τους, που κατευθύνονται στο USS Enterprise, χωρίς καμία βοήθεια. Το τέλος της κάθε αποστολής βρίσκει το νεαρό Bobby να έχει σπάσει κάθε ρεκόρ, καταρρίπτοντας περισσότερα από 50 αεροσκάφη!

Μέχρι στιγμής, μόνο και μόνο από το story και το πώς αυτό εξελίσσεται, γίνεται εμφανής η διάθεση της Trickstar Games να κάνει το Damage Inc.: Pacific Squadron WWII έναν καθαρόαιμο arcade τίτλο. Η εικόνα γίνεται πιο ξεκάθαρη στο gameplay του παιχνιδιού. Μπορεί να υπάρχουν αρχικά δύο επιλογές τρόπου παιχνιδιού, Simulation και Arcade, αλλά αυτές διαφέρουν μόνο στις κάμερες που είναι διαθέσιμες κατά τη διάρκεια του campaign. Ενώ στο Arcade mode μπορούμε να παίξουμε με την εξωτερική κάμερα, στο Simulation έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρεις. Βέβαια, η εναλλαγή γίνεται όχι με κάποιο κουμπί, όπως σε κάθε άλλο παιχνίδι του είδους, αλλά μόνο μέσα από το κεντρικό menu. Όσον αφορά το χειρισμό των αεροπλάνων, ακόμα και ο πιο άπειρος παίκτης θα καταφέρει να τερματίσει το παιχνίδι χωρίς καμία απολύτως δυσκολία, καθώς η πτήση γίνεται σχεδόν αυτόματη, χωρίς να ανησυχούμε για την ταχύτητα ή για κάποιο πιθανό stall.

Η μοναδική αλλαγή που παρατηρείται στην εναλλαγή δυσκολίας είναι ότι στο υψηλότερο επίπεδο τα εχθρικά αεροσκάφη μοιάζουν άτρωτα, μιας που χρειάζονται αμέτρητες σφαίρες για να καταφέρουμε να τα καταρρίψουμε. Η ΑΙ δε φαίνεται να επηρεάζεται καθόλου και λίγες είναι οι φορές που οι εχθροί θα μας προκαλέσουν σοβαρή ζημιά, ακόμα και όταν πετάμε πάνω από AA Guns. Επίσης, σε όλα τα επίπεδα δυσκολίας έχουμε απεριόριστα πυρομαχικά, ακόμα και όταν πρόκειται για rockets ή torpedoes.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εύκολα αν βελτιώσουμε τα διαθέσιμα αεροπλάνα μας, καθώς οι νεότερες εκδόσεις αυτών τα αναβαθμίζουν με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευκολότερο χειρισμό και καλύτερη θωράκιση. Το αποκορύφωμα, όμως, του arcade χειρισμού ακούει στο όνομα Reflex Mode. Πρόκειται για ένα super slow-motion effect που ενεργοποιείται με το RB και δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να βρει εύκολα το στόχο του, καθώς τα πάντα κινούνται σε αργή κίνηση. Είναι ένα εντυπωσιακό effect που θα λύσει τα χέρια μας αρκετές φορές, ειδικά στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας.

Τα προβλήματα του παιχνιδιού, όμως, συνεχίζονται, καθώς υπάρχουν bugs σε αρκετά σημεία, με ορισμένα από αυτά να το κάνουν unplayable. Τις περισσότερες φορές ενώ δεν υπάρχει τίποτα στον ωκεανό, ούτε φαίνεται κάτι στον ορίζοντα, εμφανίζονται από το πουθενά εχθρικά πλοία και αεροσκάφη, εκεί που δεν το περιμένεις. Εκτός από το συνεχόμενο frame drop και τα freezings μερικών δευτερολέπτων, υπάρχουν στιγμές που το παιχνίδι απλά δεν προχωράει, παρόλο που έχουμε κάνει όλα τα objectives. Προσωπικά, εγκατέλειψα την προσπάθειά μου για τον τερματισμό του Damage Inc.: Pacific Squadron WWII στην δέκατη αποστολή όταν ενώ έχω καταρρίψει όλα τα εχθρικά αεροσκάφη, δε μου δόθηκαν νέες εντολές. Παρ’ όλα τα αμέτρητα restart, όπου χρειάστηκε να ξαναπαίξω από την αρχή την πίστα, το πρόβλημα δε λύθηκε. Ούτε με καθαρισμό της cache του Xbox 360 που προτείνουν στο διαδίκτυο όσοι βρέθηκαν σε παρόμοια κατάσταση.

Την άσχημη εικόνα έρχονται να συμπληρώσουν τα γραφικά του παιχνιδιού, τα οποία μοιάζουν με την βέλτιστη απόδοση που είχαν οι κονσόλες τις προηγούμενης γενιάς. Μπορεί τα αεροπλάνα να είναι όμορφα σχεδιασμένα και με σωστή απεικόνιση, τα περιβάλλοντα, όμως, είναι από τα χειρότερα που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε έναν τίτλο τέτοιου είδους. Μπορεί να υπάρχει multiplayer mode στο οποίο, μάλιστα, έχουμε την ευκαιρία να παίξουμε το campaign του παιχνιδιού με παρέα, αλλά ο κόσμος είναι ελάχιστος και μόνο κατόπιν συνεννόησης θα καταφέρουμε να παίξουμε online.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=si56TXRtl8I’]

Και φτάνοντας στην «προσγείωση», το Damage Inc.: Pacific Squadron WWII δεν καταφέρνει να αγγίξει σε κανένα σημείο τον ανταγωνισμό. Φαίνεται πως υπήρχαν κάποιες καλές ιδέες, αλλά η υλοποίησή τους είναι… τραγική. Πρόκειται για ένα arcade παιχνίδι που απευθύνεται κυρίως σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί με κάποιον άλλον παρόμοιο τίτλο, αλλά ακόμα και αυτοί θα το εγκαταλείψουν μετά από ελάχιστες ώρες. Βέβαια, το χειρότερο σημείο του παιχνιδιού δεν είναι άλλο παρά το αισχρό voice-over. Τα υπόλοιπα τα έχουμε ξανασυναντήσει.

Βαθμολογία: 4.5/10

Εταιρεία ανάπτυξης: Trickstar Games

Εταιρεία έκδοσης: Mad Catz

Αριθμός παιχτών: 1-8

Ηλικίες: PEGI 12

Επίσημη ιστοσελίδα: http://damageincthegame.com