Select Page

Όλα έδειχναν ότι με την κυκλοφορία δυο πανίσχυρων reboot στον χώρο των strategy games, οι fans του είδους θα έπρεπε να ξεκλέψουν πολύ χρόνο από την καθημερινότητα τους αυτό το φθινόπωρο. Είναι αλήθεια ότι το XCOM: Enemy Unknown και το Carrier Command: Gaea Mission είναι δύο τίτλοι που, ιδιαίτερα οι παλαιότεροι στον χώρο gamers, περιμένουν με μεγάλη ανυπομονησία. Μετά τον πρώτο τίτλο του 1988, o οποίος είχε προκαλέσει μεγάλη αίσθηση στην εποχή του, η τσέχικη εταιρία Bohemia Interactive – ιδιαίτερα γνωστή για τις σειρές Operation Flashpoint, Arma καθώς και το DayZ – έρχεται να αναβιώσει το συγκεκριμένο franchise εν έτει 2012. Δυστυχώς μπορούμε με κάθε ασφάλεια να πούμε πως δεν ήταν ανάγκη να μπει στον κόπο.

Η ιστορία του Carrier Command: Gaea Mission τοποθετείται σε ένα post-apocalyptic μέλλον, στο οποίο το περιβάλλον της Γης έχει γίνει σχεδόν ακατοίκητο για το ανθρώπινο είδος. Αυτό έχει οδηγήσει τις δύο υπερδυνάμεις του πλανήτη μας, την United Earth Coalition και την Asian Pacific Alliance στο να αναζητήσουν καινούριους πλανήτες προς αποίκηση και εκμετάλλευση. Με φόντο όλα αυτά, εμείς καλούμαστε να αναλάβουμε τον ρόλο του lieutenant Myrik, o οποίος ανήκει στην πρώτη, και να κυριεύσουμε τον πλανήτη Taurus. Φυσικά για να καταστεί αυτό δυνατό θα πρέπει, ω τι έκπληξη, να διώξουμε πρώτα τους κακούς Ασιάτες.

Με βάση το γεγονός ότι το Carrier Command: Gaea Mission είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής, η Bohemia Interactive έχει έναν περίεργο ή καλύτερα ανορθόδοξο τρόπο ένταξης του παίκτη στον συγκεκριμένο τίτλο – και εξηγούμαι. Βάζοντας το δισκάκι στο tray και ξεκινώντας καινούριο παιχνίδι, βρέθηκα προ εκπλήξεως όταν υποχρεώθηκα να παίξω γύρω στα 45 λεπτά ένα βαρετό first person shooter(!?) κομμάτι. Είπαμε remake αλλά όχι και έτσι καλή μου Bohemia! Πέρα όμως από την πλάκα και δεδομένου ότι καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μπορούμε να πάρουμε τον έλεγχο των units μας και να τα ελέγξουμε σε 1ο πρόσωπο, αυτή η προσθήκη αν είχε δουλευτεί παραπάνω θα ήταν ένα εξαίσιο διάλειμμα απο το κυρίως παιχνίδι.

Είναι όμως εξαιρετικά άστοχη η τοποθέτηση της στην εισαγωγή του παιχνιδιού και ιδιαίτερα ανελλιπής η ανάπτυξη της (δεν δύναται να μην μπορείς να εκτελέσεις άλμα ή να σε αυτοκτονεί το παιχνίδι στα καλά του καθουμένου επειδή ακολούθησες διαφορετικό μονοπάτι. Συνεχίζοντας το παιχνίδι περνάμε στο κυρίως κομμάτι του, το οποίο είναι καθαρό strategy. Δυστυχώς και εδώ πρέπει να περάσουμε από ένα ακατανόητο και μπερδεμένο tutorial, το οποίο μάλλον σύγχυση προκαλεί παρά εξηγεί τα πράγματα σε βάθος. Αν τα καταφέρουμε και περάσουμε και από αυτό χωρίς να κάνουμε το δισκάκι σουβέρ για τον καφέ μας, τότε θα έχουμε την ευκαιρία να γευτούμε το ενδιαφέρον κομμάτι του τίτλου.

Το κύριο interface μας είναι ο χάρτης ολόκληρου του παιχνιδιού στον οποίο εμείς μπορούμε να εστιάσουμε σε όποιο νησί θέλουμε να κατακτήσουμε και μας δείχνει σε πραγματικό χρόνο τις κινήσεις τόσο των δικών μας όσο και των εχθρικών οχημάτων. Ως Lieutenant Myrik ελέγχουμε ένα τεράστιο πλοίο, το Carrier μας το οποίο μπορεί να κουβαλήσει μέχρι και τέσσερα walrus και mantas. Αυτά είναι οχήματα εδάφους και οχήματα αέρος αντίστοιχα, τα οποία και χρησιμοποιούμε για να κυριεύσουμε κάθε νησί. Διαμέσου του χάρτη, μπορούμε είτε να δώσουμε waypoints και εντολές συμπεριφοράς (defensive, assist, offensive, protect κλπ) στα οχήματα μας είτε να πάρουμε εμείς τον έλεγχο τους σε πρώτο πρόσωπο και να πράξουμε κατά το δοκούν.

Δυστυχώς, θα βρεθούμε πολλές φορές πίσω από το τιμόνι των walrus μας, καθώς το AI των συμμάχων μας είναι επιεικώς απαράδεκτο. Αρκετές φορές θα τα βρούμε κολλημένα στο περιβάλλον της πίστας, ή να πραγματοποιούν κύκλους χωρίς να μπορούν να μεταβούν στο σημείο που τους έχουμε υποδείξει. Το μόνο ανακουφιστικό στο γεγονός αυτό είναι πως και το ΑΙ των αντιπάλων μας είναι εξίσου χαζό και αμυντικογενές και έτσι αν είμαστε προσεκτικοί δύσκολα θα καταστρέψουν κάποιο unit μας. Ακόμα και αν τα βρούμε σκούρα όμως, μπορούμε να επιστρέψουμε τα οχήματα μας πίσω στο Carrier για επισκευή ή να παράγουμε νέα οπλικά και αμυντικά συστήματα για αυτά τα οποία έρχονται με καΐκι από το πλησιέστερο “νησί παραγωγής¨.

Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι κάποιος πολύ αποφασισμένος να παίξει το παιχνίδι, κατόρθωσε να βάλει σε μια σειρά και τάξη τα στρατεύματα του, τότε σίγουρα θα αποθαρρυνθεί από το επαναλαμβανόμενο gameplay. Δυστυχώς σε καθένα από τα 33 νησιά που καλούμαστε να κατακτήσουμε όλα συνοψίζονται γύρω από τον έλεγχο του command centre του νησιού. Τα μοντέλα και η γεωγραφία διαφέρουν από νησί σε νησί και αυτό θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε στην Bohemia, αλλά το παιχνίδι από ένα σημείο και μετά καταντάει υπερβολικά κουραστικό. Εκτός από το story mode, υπάρχει και η προσθήκη ενός εξίσου βαρετού game type, στο οποίο μάχεστε για την κατάκτηση όλων των νησιών του χάρτη ενάντια σε ένα εχθρικό Carrier.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως και στον τομέα της παρουσίασης το παιχνίδι ως ένα σημείο αποτυγχάνει. Eιδικότερα, θα πρέπει να αναφέρουμε τα κακώς υλοποιημένα cutscenes με την ρομποτική κίνηση των χαρακτήρων, την έλλειψη ροής στα animations του βαδίσματος, το κάκιστο lip synching και την έλλειψη πρωτοτυπίας στον σχεδιασμό τόσο των χαρακτήρων όσο και των εχθρών μας. Γενικά τα textures κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα αν και σε ορισμένα σημεία μας θύμισαν εποχές πρώτου Xbox.

Ευχάριστη έκπληξη στην κακή εικόνα του παιχνιδιού είναι ο πολύ όμορφα σχεδιασμένος και υλοποιημένος χάρτης-radar και οι πολύ όμορφες εναλλαγές μέρας-νύχτας και καιρικών φαινομένων. Ο ήχος του παιχνιδιού περνά απαρατήρητος καθώς ούτε βοηθάει, ούτε χαντακώνει το παιχνίδι. Οι διάλογοι είναι ικανοποιητικοί με τους ηθοποιούς να μην το παρακάνουν, ενώ δεν είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι σε ένα παιχνίδι σαν το Carrier Command, το soundtrack είναι ορχηστρικό.

Σε γενικές γραμμές, το Carrier Command αποτυγχάνει σε όλα τα βασικά σημεία τα οποία απαρτίζουν ένα καλό strategy game, όπως ένα λειτουργικό AI, μια πληθώρα αντιπάλων και συμμαχικών units, διαφορετική στρατηγική προσέγγιση ανά επίπεδο κλπ. Είναι εμφανές πως δεν διατέθηκαν και πολλοί πόροι για το συγκεκριμένο project, λογικό άλλωστε από την στιγμή που η ίδια εταιρία έχει στα σκαριά ένα Arma III και ένα DayZ. Ας αφήσουν και οι ελληνικές αρχές ελεύθερους τους δύο Τσέχους developers μπας και δούμε καμία άσπρη μέρα στον χώρο του gaming.

Βαθμολογία: 4/10

Εταιρεία ανάπτυξης: Bohemia Interactive

Εταιρεία έκδοσης: Bohemia Interactive

Αριθμός παιχτών: 1

Ηλικίες: PEGI 16

Επίσημη ιστοσελίδα: www.carriercommand.com