“Bring us the girl and wipe away the debt”, με αυτά τα λόγια ξεκινάει το ταξίδι του Booker Dewitt στην ιπτάμενη πόλη της Columbia. Ένα ταξίδι που θα κρατήσει τους gamers καθηλωμένους στην θέση τους για πολλές ώρες, θα τους κάνει να ταυτιστούν με τους χαρακτήρες, θα τους υποχρεώσει να αναλογιστούν τα ανθρωπιστικά ζητήματα που θίγει και στο τέλος θα τους αφήσει με γουρλωμένα μάτια και ένα περίεργο χαμόγελο χαραγμένο στα χείλη. Τουλάχιστον αυτό συνέβη με εμένα. Είναι λιγάκι περιττό αλλά θα πρέπει να το πω από την αρχή του κειμένου για να ξεμπερδεύω. To Bioshock Infinite, είναι ένα αριστούργημα, ένα παιχνίδι φάρος και ο ιδανικότερος επίλογος για αυτή τη γενιά παιχνιδιών.

Και μιας και αναφερθήκαμε στο συμπαθές αρχιτεκτόνημα που σώζει τις ζωές των ναυτικών, ας περάσουμε στην ιστορία του Bioshock Infinite. Όπως και στον πρώτο τίτλο, έτσι και εδώ, η αρχική σκηνή εκτυλίσσεται σε ένα φάρο στην μέση του πουθενά, ο οποίος λειτουργεί ως σημείο μετάβασης στην ουράνια πόλη της Columbia. Εμείς ως παίκτες, αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Booker Dewitt, ενός απόστρατου και νυν ιδιωτικού ντετέκτιβ, του οποίου αποστολή είναι να εντοπίσει  μια μυστηριώδη κοπέλα και να επιστρέψει μαζί της στην Νέα Υόρκη. Σε αντάλλαγμα, τα άτομα που του αναθέτουν την αποστολή θα διαγράψουν τα χρέη του από τον τζόγο, κρατώντας όμως το κορίτσι. Κάπως έτσι λοιπόν, o Booker βρίσκεται μόνος στην πρωτόγνωρη πόλη της Columbia, η πραγματική εικόνα της οποίας διαφέρει πολύ από αυτήν που φαίνεται να έχει αρχικά.

Βλέπετε, η πόλη εκ πρώτης όψεως είναι ένα χάρμα οφθαλμών, ένας παράδεισος φτιαγμένος εξ’ ολοκλήρου από τον άνθρωπο, μια προσπάθεια του ατόμου να φτάσει στο ουρανό, στο ίδιο επίπεδο με τον θεό. Πολύ γρήγορα όμως, καταλαβαίνουμε πως είναι μια πόλη ελιτιστική και οι κάτοικοι της μεταχειρίζονται σαν σκλάβους όσους βρίσκονται σε μια κατώτερη κοινωνική τάξη. Σε αυτό το αφιλόξενο περιβάλλον o Booker, ο οποίος ονομάζεται “False Shepard” από τον Prophet, δημιουργό της Columbia, θα στιγματιστεί πολύ γρήγορα ως ανεπιθύμητος. Η συνέχεια είναι άκρως ενδιαφέρουσα storywise, και θα σιωπήσω εδώ, χωρίς να θέλω να σας αποκαλύψω περαιτέρω πληροφορίες.

Σε ό,τι αφορά το gameplay, το Bioshock Infinite τα καταφέρνει περίφημα, καθώς κρατά αυθεντικό τον χαρακτήρα των προηγούμενων τίτλων, αλλά ταυτόχρονα εξελίσσεται σε κάτι παντελώς καινούριο, πέρα από την φαντασία κάθε gamer. Όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, έτσι και εδώ στο δεξί μας χέρι χειριζόμαστε κάποιο όπλο και στο αριστερό τα Vigors, τα οποία έχουν αντικαταστήσει τα Plasmids της Rapture. Oι εχθροί που θα συναντήσουμε στο διάβα μας, μπορούν και πρέπει να αντιμετωπιστούν με τη σωστή χρήση αυτών των δύο. Για παράδειγμα είναι προτιμότερο να κάνεις possess κάποιο αντίπαλο turret ώστε να σε βοηθήσει, παρά να βγεις all guns blazing και να πεθάνεις μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Αναφορικά να πούμε πως τα vigors που θα χρησιμοποιήσετε είναι οχτώ, και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δυνάμεων οι οποίες ξεκινούν από υγρή λάβα που πετάγεται από τα χέρια σας και φτάνουν μέχρι και σε ασπίδα που σε προστατεύει από τα πυρά των εχθρών. Επίσης κάθε vigor έχει 2 χρήσεις ανάλογα με το πόση ώρα κρατάμε πατημένο τον μοχλό, οπότε φτάνουμε συνολικά τις 16 δυνάμεις!

Εξίσου πολυάριθμα είναι και τα όπλα που κρατάμε στο δεξί μας χέρι, με τη Irrational να προσπαθεί να ικανοποιήσει όλα τα γούστα. Πιστόλια, αυτόματα, καραμπίνες, snipers, rpgs, μίνι κανόνια(!), το παιχνίδι μας δίνει ένα πραγματικό οπλοστάσιο στην διάθεση μας. Και η διασκέδαση δεν τελειώνει εκεί. Κάθε όπλο αναβαθμίζεται μέχρι και τέσσερις φορές για να μπορούμε να καθαρίζουμε ακόμα πιο εύκολα το πεδίο της μάχης.

Δεν είναι όμως τα όπλα το μοναδικό στοιχείο του παιχνιδιού που αναβαθμίζεται. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, στο Bioshock Infinite ο χαρακτήρας φοράει για πρώτη φορά equipment τα οποία προσφέρουν και διαφορετικές ιδιότητες. Ανάλογα με τον τρόπο του παιχνιδιού που θέλουμε να ακολουθήσουμε, μπορούμε να φοράμε και τα αντίστοιχα ρούχα.

Πέρα από τα equipment, μια ακόμη καινοτομία του Infinite είναι η εισαγωγή των skylines. Σκεφτείτε τα σαν μεγάλες γραμμές τρένου – στον αέρα – τις οποίες μπορείτε να ανεβοκατεβαίνετε χρησιμοποιώντας το Sky Line claw (ένα melee όπλο με τα πιο αιματηρά executions στο παιχνίδι). Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ξεφύγετε από κάποια επικίνδυνη κατάσταση, για να δολοφονήσετε αντιπάλους πέφτοντας πάνω τους, για να αποκτήσετε πρόσβαση σε σημεία με πλεονέκτημα, για να ξεγελάσετε τους αντιπάλους και να τους κάνετε να πέσουν σε μια παγίδα που έχετε στήσει. ή απλά για να περιφέρεστε σαν τρελοί μέσα στον χάρτη.

Ιδιαίτερα όταν θα συναντήσετε και τους πρώτους “Heavy Hitters” τα skylines γίνονται απαραίτητα. Οι Heavy Hitters είναι στην ουσία mini bosses, και μπορούμε να πούμε πως αντικαθιστούν επάξια τους Big Daddies των προηγουμένων Bioshock. Είναι συνολικά έξι τον αριθμό και πιστέψτε με, κάθε φορά που θα τους συναντάτε θα πεθαίνετε λιγάκι μέσα σας.

Φυσικά, μιλώντας για το gameplay του τίτλου, δεν θα μπορούσα να παραλείψω και την Elizabeth, που θα σας συνοδεύει κατά την μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού. Πέρα από το γεγονός πως η Elizabeth είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχεία της ιστορίας, είναι ταυτόχρονα και ο καλύτερος companion που είχαμε ποτέ σε βιντεοπαιχνίδι. Δεν εμπλέκεται στην μάχη, αλλά σε βοηθάει καθ’ όλη την διάρκεια της δίνοντας σφαίρες, mana, και health όταν σου τελειώνουν. Ας μην ξεχνάμε ότι μπορεί να ανοίξει κλειδαριές και να δώσει πρόσβαση σε μέρη με μοναδικά upgrades. A, και ότι μπορεί να ανοίγει τρύπες στον χωροχρόνο και να τραβάει μέσα από αυτές πολυβόλα, σημεία κάλυψης και πανίσχυρους συμμάχους…

Στον οπτικοακουστικό τομέα το Bioshock Infinite παραδίδει το πιο συμπαγές πακέτο που έχουμε συναντήσει τελευταία σε τίτλο. Το παιχνίδι τρέχει σε μια πολύ πειραγμένη έκδοση της Unreal Engine 3 αποδίδοντας πανέμορφα γραφικά και τοπία που θα κάνουμε καιρό να ξαναδούμε σε videogame. Παίζοντας το παιχνίδι σπατάλησα στην κυριολεξία ώρες απλά χαζεύοντας τα σκηνικά, ακούγοντας τους npcs και τριγυρνώντας άσκοπα, μήπως και χάσω τίποτα από αυτόν τον πανέμορφο κόσμο. Μεγάλο πλεονέκτημα του τίτλου είναι πως κάθε περιοχή έχει ξεχωριστό χαρακτήρα και φαίνεται πως η concept team της Irrational έχει δουλέψει πολύ σκληρά για να το καταφέρει αυτό.

Όταν μάλιστα καταπιαστούμε με τον ηχητικό τομέα τότε τα πράγματα ξεφεύγουν. Από τις πανέμορφες ψαλμωδίες πριν την βάφτιση του Booker μέχρι τα αναχρονιστικά τραγούδια και τις διασκευές σε Beach Boys, Credence Clearwater Revival και Girls just wanna have fun αλλά και ο τρόπος που αυτές εντάσσονται στο παιχνίδι, σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Mister Levine, you are genius.

Με απλά λόγια το Bioshock Infinite είναι ένας must have τίτλος για οποιοδήποτε άτομο θέλει να λέγεται gamer. Με μία από τις πιο ιδιοφυείς ιστορίες που έχουμε συναντήσει ποτέ, με έναν πανέμορφο και ολοζώντανο κόσμο για να περιηγηθείτε, με gameplay μηχανισμούς που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και με ένα 17λεπτο τέλος που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, αυτός ο τίτλος τα έχει όλα. Αν έπρεπε να επιλέξουμε τον καλύτερο τίτλο για την τρέχουσα γενιά συστημάτων τότε το Bioshock Infinite κερδίζει με διαφορά. Έτσι απλά…

Βαθμολογία: 9.5/10

Εταιρεία Ανάπτυξης: Irrational Games
Εταιρεία Έκδοσης: 2Κ Games
Aριθμός Παικτών: 1
Ηλικίες: Pegi 18
Επίσημη Ιστοσελίδα: http://www.bioshockinfinite.com

[slickr-flickr search=»sets» items=»24″ set=»72157627100198146″]

Περισσότερες εικόνες από το παιχνίδι (Flickr)